Dizel araclar için

Şehirler arasi otobüslerdeki havali fren sistemi o farkli
 
Bu araci almadan önce araç ararken görmüstüm adam açiklamaya yazmiş geç stop ettiren sisten var 500 lira civari diye adami arayacaktim satilmiş araç ilani bulamadim hazir sistem varmi baktim ama bulmadim
 
selamlar

piyasada turbo timer denilen 100 tl civarında ürünler var. kontak girişine bağlıyorsunuz istediğiniz süre sonunda aracı stop eder.

içinde şeması çıkıyor kolaydır bağlantısı

ya da 12 volt zaman rölesi ile kendiniz de yapabilirsiniz
 

Yakıtı keserek yapar...
 
dizel motorların çalışma prensibini ehliyeti olan herkesin bir miktar bildiğini düşünürsek bilmeyenler için şöyle açıklayalım. Dizel motorlar piston içine aldığı havayı sıkıştırma esnasında enjektörlerden bu sıkışan havanın içine yakıtın (mazot-motorin- ayçiçek yağı vb.) püskürtülmesi ile oluşan patlama prensibine göre çalışır. Özellikle eski traktörlerde kabloyla motoru durdurma mantığı emme manifoltuna giden hava akışının kesilerek yakıtın yanmamasını sağlamaktır. Konuyu açan arkadaşın sorusuna gelince de jeneratör modeli uygulanabilir diye düşünmekteyim. şehir şebekesi geldiğinde jeneratör (volvo penta ve aksa kullandım) 3 dakika yükte çalışır şebekeden düştükten sonrada 3 dakika soğutmada kalır sonrasında da selenoid valf hava geçişini kapatarak motoru durdurur. selenoind sistemleri incelenerek araçlara da böyle bir sistem yapılabilir diye düşünmekteyim. Saygılarımla.
 
Merakımdan soruyorum.

Dizel ve benzinli araçların çalışma mantığını az çok biliyorum.

Ancak durdurma esnasında havamı yakıtmı kesiliyor konusunda aklımda şu soru oluştu. Cevaplarsanız sevinirim.

Motor çalışırken hava girişi kapatıldığında yakıp pompası motor hala döndüğü için piston üzerine yakıt göndermeye devam edecektir. Bu yakıt yanma olmadığı için içeride birikmeyecek mi? Biriken yakıt sonraki çalışmada sorun oluşturmayacak mı?
 
Ortalıkta makinacı olmadığına göre atıp sıyırayım biraz ; motora hava ya da yakıt gelmediği anda ( ben daha hala stop etmesi için havanın kesilmesi gerektiğini düşünüyorum ama makine mühendisi yanlış bilecek değildir herhalde ) motor milindeki yük ile kompresöre yani frenlemeye girecektir ; bu noktada herhalde hareketini motordan dişli ile ( ya da kayış ile her ne zıkkımsa ) alan - ne atıyorum ya - yakıt pompası da yakıt pompalamayı kesecektir diye düşünüyorum.
 
benzinli motorların çalışma mantığı (karbüratörlü araçlar için) hava ve benzinin karbüratör içinde karışarak piston yatağına gönderilmesi ve sıkıştırma evresinde buji tarafından ateşleme yapılarak motorun çalışması sağlanır. motor durdurulacağı zaman bujilere giden enerji kesilirse motorda ateşleme olmayacağı için motor durur.
Dizel motorlarda ise yukarıda yazdığım gibi. manifolttan alınan hava piston yuvasında sıkıştırılarak (sıkıştırılmasının etkisi ile havanın yüksek basınç altında ısınması mantığı) üzerine yakıtın püstürtülmesi ile ateşleme yapılır. Dizel motorlarda herhangi bir elektiriki devre ateşleme sisteminde kullanılmadığı için ( buji, distiribütör vb) ağır işlerde kullanılan makinelerde kullanılır. Ekonomiktir.Ama bir arıza yaparsa da yaptığınız ekonomiyi alır götürür diyelim. Uzun lafın kısası
Benzinli motorlarda motoru durdurmak için elektiriksel ateşlemeyi kesmeniz lazım. Dizel araçlarda ise elektiriksen bir devre olmadığından motorun durması için havayı kesmeniz lazım.

Bu arada atlamışım motor bütün hareketini krank milinden aldığı için, Yani mazot pompası subaplar eksantirik milleri motor durduğu zaman hepsinin hareketi duracağı için bir sıkıntı olmaz.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…