benzinli motorların çalışma mantığı (karbüratörlü araçlar için) hava ve benzinin karbüratör içinde karışarak piston yatağına gönderilmesi ve sıkıştırma evresinde buji tarafından ateşleme yapılarak motorun çalışması sağlanır. motor durdurulacağı zaman bujilere giden enerji kesilirse motorda ateşleme olmayacağı için motor durur.
Dizel motorlarda ise yukarıda yazdığım gibi. manifolttan alınan hava piston yuvasında sıkıştırılarak (sıkıştırılmasının etkisi ile havanın yüksek basınç altında ısınması mantığı) üzerine yakıtın püstürtülmesi ile ateşleme yapılır. Dizel motorlarda herhangi bir elektiriki devre ateşleme sisteminde kullanılmadığı için ( buji, distiribütör vb) ağır işlerde kullanılan makinelerde kullanılır. Ekonomiktir.Ama bir arıza yaparsa da yaptığınız ekonomiyi alır götürür diyelim. Uzun lafın kısası
Benzinli motorlarda motoru durdurmak için elektiriksel ateşlemeyi kesmeniz lazım. Dizel araçlarda ise elektiriksen bir devre olmadığından motorun durması için havayı kesmeniz lazım.
Bu arada atlamışım motor bütün hareketini krank milinden aldığı için, Yani mazot pompası subaplar eksantirik milleri motor durduğu zaman hepsinin hareketi duracağı için bir sıkıntı olmaz.