Merhaba. Sevgili arkadaşım, ADSL/VDSL modemle internet çok düzgün çalışırken telefondan bu çevir sesi hiç gelmeyebilir, çünkü modemler telefon kablosundaki sadece tek bir kablodaki bindirilmiş ADSL/VDSL sinyalini işleyip kullanıyor. Modemin çalışması için telefon gibi çiftli veya 2 adet kabloya gerek yoktur. Telefonun mevcut arızası için; "internetim çalışıyor, telefon ahizesinde çevir sesi yoktur" şeklinde arıza kaydını bir mesajla bırakıp direkten kablo bağlantısının çift kablo şeklinde bağlanarak tamirinin yapılmasını bekleyin.
Telefon hattı için sadece telefon kablosunu, internette modemden sonraki mevcut internet (ethernet) hattı için ise CAT serisinden kaliteli (CAT serisinin blendajlı veya blendajsız) internet kabloları nizami olarak kullanılır. Evin dışındaki box (kutu)(Fiberden telefon hattına olan dönüşüm) sonrası normal telefon kablosu kullanılmışsa bunu CAT'la değiştirmek gereksizdir, ancak bu kablo yıpranmışsa yine ayni kalitedeki telefon kablosuyla ev içinden gelen bu hatta değiştirilebilir. CAT 6'dan (CAT 6'da blendaj yoktur) sonra kalite olarak blendajlı (shielded cable) alüminyum folyolu CAT 7 ethernet kabloları EMI etkileşiminden korunmada tercihen en iyisidir.
https://en.wikipedia.org/wiki/ISO/IEC_11801#CAT7
Özetle telefonla ilgili bu sıkıntınız kablo kalitesiyle (CAT veya telefon kablosu tercihi gibi) ilgili değildir, bu arıza şekliniz; direkten tek kablonun bağlantısının rüzgar, fırtına, vb. doğal şartlarla ayrılmasıyla bir kablo bağlantısının ayrılıp boşa çıkmasıdır. Direkten telefoncular bunu bağlarsa telefonla ilgili olan bu sıkıntınız bitmiş olur. Bir kere benim başıma da geldiğinden modemlerin tek kabloyla çalıştığını ancak bu arızayla öğrendim. Kolay gelsin.