ELEKTRİKLİ VİDALI KOMPRESÖR

volky

Üye
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
392
Puanları
1
Yaş
40
ARKADAŞLAR ELİMDE 160 KW LIK 28,3 M^3 / DK LIK BİR VİDALI KOMPRESÖR VAR. BU KOMPRESÖR TAM YÜKTE SAATTE 160 KW TÜKETECEK, RÖLANTİDE ÇALIŞTIĞINDA NE KADAR TÜKETİM YAPAR TEKNİK KATALOĞUNU BULAMADIM. ERCOM MARKA.
AYRICA HAVA İHTİYACI OLMADIĞINDA RÖLANTİDE ÇALIŞMASI MI YOKSA, KAPATILIP İHTİYAÇ OLUNCA YENİDEN ÇALIŞMASI MI MANTIKLIDIR.
MAKİNA SÜRÜCÜ İLE DEĞİL NORMAL BAŞINÇ ŞALTERİ İLE 7,5 - 9,5 BAR ARASI ÇALIŞMAKTA.
 
ARKADAŞLAR ELİMDE 160 KW LIK 28,3 M^3 / DK LIK BİR VİDALI KOMPRESÖR VAR. BU KOMPRESÖR TAM YÜKTE SAATTE 160 KW TÜKETECEK, RÖLANTİDE ÇALIŞTIĞINDA NE KADAR TÜKETİM YAPAR TEKNİK KATALOĞUNU BULAMADIM. ERCOM MARKA.
AYRICA HAVA İHTİYACI OLMADIĞINDA RÖLANTİDE ÇALIŞMASI MI YOKSA, KAPATILIP İHTİYAÇ OLUNCA YENİDEN ÇALIŞMASI MI MANTIKLIDIR.
MAKİNA SÜRÜCÜ İLE DEĞİL NORMAL BAŞINÇ ŞALTERİ İLE 7,5 - 9,5 BAR ARASI ÇALIŞMAKTA.
Merhaba
Benim elimde de 10 hp lik vidalı kompresör var fakat rolantide çalışma
olayını hiç duymadım,bilmiyorum da.invertör ile yol veriliyor olsa idi rolanti durumu söz konusu olabilirdi fakat basınç şalteri ile kumanda edildiğine göre rolanti durumu olmaması
gerekir,farklı bir özelliği varmı onu bilemiyorum tabi.
Fakat 2.sorunuz için şu tecrübeme dayanarak bir fikir verebilirim.
Bu kompresörler,çalışabilmeleri için yeterli olan yağ sıcaklığına ulaşmış olmaları gerekiyor.
Başıma geldi çünkü.Makinayı dinlendirmek için kapattım.Aynı hatta paralel bağladığım pistonlu kompresörü devreye aldım..1 gün sonra vidalı kompresörü devreye almak için start yaptım,
baktım kesik kesik çalışıyor,devreye girip çıkıyor.servisi arayıp nedenini sordum.
Yağ sıcaklığının 70C olması gerekiyormuş.Ekrandan baktım ki derece daha 20 lerde,bu dereceye ulaşana kadar o şekilde çalıştı(kesik kesik).Daha sonra normal seyrine döndü..Demek istediğim kullanım
olmadıkça cihaz zaten küçük kayıplar hariç devreye girmeyecektir..Bu yüzden cihaz On durumunda
kalsın ve gerekli olan çalışma ısısı sabit seviyede dursun..Benim makina da durum böyle sizinkinde nasldır
bilemem fakat prensip olarak aynı olacağını tahmin ediyorum..Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
tşk ederim cevap için. rölanti dediğim kompresörn hava ihtiyacı olmadığı zaman boşta çalışması durumudur.
 
tşk ederim cevap için. rölanti dediğim kompresörn hava ihtiyacı olmadığı zaman boşta çalışması durumudur.
buyuk makinalarda dediginiz olabilir dogrudur..ben gormedigim icin bisey diyemiyorum..hayirli gunler olsun.
 
Merhaba.Bakın genellikle tüm işletmelerde fasılalı basınçlı hava ihtiyacı olan kompresörlerin basınçlı bir hava deposu (Rezervuar deposu) olur.Basınç şalteri (preostat) üzerinden otomatik kumanda sağlanarak Elektrik motorunun fasılalı (Depodaki basınç fasılalı olan kullanımla basınç iyice düştükçe kompresörün basınç şalterindeki kontaklar açılıp elektrik motoru-kompresör sisteminin yeniden depodaki hava basıncı,ayarlı bir değere gelinceye kadar) çalışması sağlanır.

Kompresörün mevcut hava işleme kapasitesi,kullanılan elektrik motorunun gücü (kW) kullanılan (varsa) hava deposunun anma hacmi,sürekli veya fasılalı çekilen bu basınçlı havanın kullanım debisi veya kullanım uzunluğu,bir preostatla fasılalı çalışan bu vidalı kompresörün çalışma süresini azaltabilir veya çoğaltabilir.Bu tamamıyle kompresörün teknik özelliklerine (en başta anma gücüne) direk olarak da bağlıdır.

Basınçlı hava deposu olan hidroforlarda,ayni prensiple otomatik su basınçlandırılması ve katlara gerekli basınçla gönderilmesi işleminde yine geçerlidir,genellikle bazı apartman dairelerinde.Ama deposu olmayıp paket tipte çalışan hidroforlar da vardır bilindiği gibi.Bu şekliyle olan çalışma mantığı,rölantide azar azar çalışmasından çok daha ekonomik veya tasarrufludur,çok mantıklı da düşünülürse.Ancak asıl karar (inisiyatif) ise sizindir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
ARKADAŞLAR ELİMDE 160 KW LIK 28,3 M^3 / DK LIK BİR VİDALI KOMPRESÖR VAR. BU KOMPRESÖR TAM YÜKTE SAATTE 160 KW TÜKETECEK, RÖLANTİDE ÇALIŞTIĞINDA NE KADAR TÜKETİM YAPAR TEKNİK KATALOĞUNU BULAMADIM. ERCOM MARKA.
AYRICA HAVA İHTİYACI OLMADIĞINDA RÖLANTİDE ÇALIŞMASI MI YOKSA, KAPATILIP İHTİYAÇ OLUNCA YENİDEN ÇALIŞMASI MI MANTIKLIDIR.
MAKİNA SÜRÜCÜ İLE DEĞİL NORMAL BAŞINÇ ŞALTERİ İLE 7,5 - 9,5 BAR ARASI ÇALIŞMAKTA.


merhaba :
vidalı kompresör boşta çalışma senin kompresörde olmaz basınç şalteri var logic kontrol yoksa dur kalk yapar . ayrıca vida boşa düşsede aynı kw kullanır.
vidalı kompresörde bu güçteki motorda sürücü ve logic kullanın .
sürücü olan kompresörlerde boşa düşünce 75kw da 13,9kw olarak boşta bekliyor bu tabiki motorlada alakalı bir durum anlayacan sürücü takmassan fazla Elektrik parası ödersin.
ayrıca vida akuplajmı yoksa kayışlı sistemmi?
ayrıca sürücü kullanırsan kullandıgın hava kadar motor yükte sürekli çalışır.
örnek :
dakikada 5metre küp havayı 50kw kullanıyorsan
dakikada 4 metreküpü 40 kw da kullanırsın .
sürücü bu işin son noktası.
 
by ceryanci vida bosa duserse ayni kw kullanir derken ne demek istediniz.
basinc salteri olan veya belli basinclar arasinda calisan koproser yukde ve yuksuz olarak calisir
yuksuz durumda iken ayni kw miktarini harcamaz ekomakta
yukde %100 ise
yuksuz bosata unload %25 dir

ancak degisken bir hava ihtiyaciniz var ise surucu tavsiye edilir.
onada surdan bakarsiniz
komprosrunuzde iki adet calisma saati olur
bosta ve yukde calistigi saatleri kayit edersiniz
arada buyuk fark varsa surucu kesinlikle tavsiye edilir.
arada fark yoksa veya cok dusukse yok denecek kadar tavsiye edilmez.
 
Bende ufak bi dip not duseyim istedim.kompresorun toplam calisma saati ve yukte calisma saati arasindaki fark iki katindan buyuk ise inverterden ziyade kompresoru ufaltmak daha mantiklidir. İsletmedeki hava tuketimi kompresorun hava debisinin yuzde 60 altinda ise inverter yine kar ettirmeyecektir.
 
Basınca göre kompresör yüke girip çıkmaktadır.Bu ayarı sizin işletmenizdeki minumum basınç ihtiyacı belirlemeli yani eğer makineleriniz minumum 7,5 bar diyorsa kompresörde 7,5 barda çalışmaya başlar ve tankınızın kapasitesine göre 9 veya 9,5 barda boşta çalışmaya ayarlayabilirsiniz.Teknik servisi çağırıp bu ayarı birlikte yapabilirsiniz veya biliyorsanız sizde yapabilirsiniz.
Boşta ne kadar akım çekeceği ise yaklaşık olarak ana motor nominal akımının 3te 1 i kadar olacaktır.Eğer uzun süre boşta bekleyecekse dur kalk yapmak daha uygun olacaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,680
Kullanıcılar
452,678
Son üye
TengRi

Yeni konular

Geri
Üst