Elektrik şarj istasyonu

Ne lazım

Üye
Katılım
12 Mar 2023
Mesajlar
11
Puanları
1
Yaş
28
Merhaba iyi günler diliyorum Elektrikli araçlar için şarj istasyonu kurmak istiyorum tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Nasıl bir evdesiniz, garaj var mı? Araç nedir, batarya kapasitesi ne kadardır?
88.5 kw bataryalı TOGG için 3.7kw seyyar şarj adaptörü ile şimdilik birkaç günde bir pencereden kapalı garaja sarkıttığım seyyar 3x2.5mm2 uzatma kablosu ile şarj ediyorum. Şarj dipteyken 3.5kw/sa ile doldukça 3kw/sa ile şarj ediyor. Doldukça şarj gücü düşüyor. 500 küsür km menzilli bir araç için sürüşe göre hergün şarj gerekmiyor. 7.4kw iki kat hızlı şarj cihazı da alınabilir. 12kw veya 22kw şarj cihazları için aboneliğin trifaze olması gerekir. Evlerde monofaze abonelikler 7.5kw civarı sözleşme gücündeler. Günlük 400-500km sürüş yapmadıktan sonra trifaze cihazlara ihtiyaç yok. 7.4kw cihaz için kullanılacak priz ve kablolar 3x6mm2'lık kablo çekilmeli. Evlerde genelde prizler 3x2.5mm2 kabloludur. 3.7kw üzeri bir şarj cihazı kullanılırsa tesisat yanar! TOGG'da şarj gücü düşürülebiliyor.
 
Ev garaj kısmı için düşünüyorum çok uzun yol mesafe yapmıyorum şehir içi kullanım için 3.7 kW seyyar şarj adaptörü için temin edebileceğim bir marka veya link önerisi var mı kullandığınız cihaz da memnunsanız alabilirim. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
 
Ortalama bir aile 240 kwh harcıyor ayda.
Bu sınır geçilirse zamlı tarife uygulanıyor.
 
240kw tüketim birinci kademe yukarısı ise ikinci kademe birim ücreti ile faturalandırılır. Yukarıda bahsedilen anlık bağlantı gücüdür. Sözleşme gücü üstündeki bir cihaz sözleşme ve tesisatta revizyon gerektirecektir.
 
Tarife ye göre ücretlendirme yapılıyor sınır aşıldığı zamanda birim fiyatında artış oluyor. Teşekkür ederim değerli bilgileriniz için
 
Bizdeki cihaz AccuCell 3.7kw, bir kaç aydır sorunsuz şarj ediyor. Topraklama yoksa şarjı başlatmıyor. Bir üst güçtekini de alabilirsiniz, arada fazla fark yok gibi.

Tarife ye göre ücretlendirme yapılıyor sınır aşıldığı zamanda birim fiyatında artış oluyor. Teşekkür ederim değerli bilgileriniz için
Söz konusu araba şarjı olunca aylık 240kw olan sınır muhakkak aşılır. Ama benzin/mazotla kıyaslayınca 1. veya 2. kademeden ücretlendirilmesi pek fark etmiyor.

3.7kw üzeri şarj cihazlarında tesisata ve kabloya dikkat edilmeli!
 
Son düzenleme:
Dikkate alacağım teşekkür ederim.
 
Arkadaşlar evdeki saatten garaja monofaze hat ile 32A'lik bir sistem kuracağım. 3x6mm kablo ile götüreceğim. 2P-40A 30Ma kaçak akım rolesi aldım. Kaçak akım rölesinden önce 2P-40A C tipi otomat Sigorta koymalı mıyım yoksa saatin sigortası yeterli olur mu evle ortak olmuş olacak o zaman bir sorun olur mu ?

1 adet 3/32A priz 1 adet de 16A normal priz olacak.
 

Bu yer yalnız size ait bir yer mi ? ( Villa tipi gibi , garajlı )

( ÖNEMLİ )
Öncelikle ana şebeke kablonunuz sayaca kadar amper desteği ( kablo kesiti )

Sonrası sayaç sonrası daire giren tesisat öncesi ayrı hat üzerinden sanki iki binaya bir adet sayaç gibi tesisat döşenmesi .

Sayaç yeri ve tesisat bilinmiyor .

Sisteme sanki ayrı sayaç konulmuş şarj tesisatı gibi düşünün ileride yönetmelik çıkar veya enerji dağıtım şirketi yasaklar .

Evden şarj yasaklanır . ( Olması gerekende budur yangın , şebeke desteği kablo hattı )
İlerisini de düşünmek .

5x6 mm2 kablo garaja kadar garaja kadar(yeni sayaç müracatına hazırlıkta olmuş olur )
Şimdilik trifaze hattan monofazeye dönüşünmü priz . Topraklamanında önemi !!!

Yeni sayaç müracatı olursa hazırlıklı olma ve trifaze şarj kullanımıda olmuş olur .

Her tesisat için önce siğorta sonra kaçak akım rölesi en az a tipi , kablo , prizler ve fişler Tüm tesisat . ( kaliteli firma ürünleri )
Diğer koruma ürünleri .
Tek sorun faz dengesi

Bu şarj tesisatı işinden anlayan arkadaşların yorumları beklemeniz . ( Bizzat kullanan )

Kolay Gelsin Sağlıcakla ....
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…