Bakın,sn.Pesen; eğer mevcut topraklama hattınız çok sağlıklı olsaydı,avometrenizin ac ‘yi ölçen kısmı da tam olarak doğruyu göstermişse (Yanlış olarak yapılan veya normal ölçüm değerlerinin çok dışında kalan ekstrem sayısal voltaj değerleriyle,sonuçta bu ölçümlerdeki değerlerde,çok olumsuz yönde bazı değişmeler bu sebeplerle hiç olmamışsa,örneğin trafo sarımlarımdan,bu trafonun ac primer uçlarından ani olarak anahtarlamayla girilen ac veya dc’nin yüksek amper değerleriyle, sekonderin şok bobini olarak davranıp avometrenin entegre yapısının bu yüzden kısmen bozularak etkilenmesiyle,çok yanlış ac ölçüm değerlerini yanlış sayısal değerler olarak bu yüzden gösterebilmesindeki gibi) makina metal gövdesi ile nötr arasında 1-3 volt ac’yi max. olarak da normalde okumanız gerekirdi. Ancak toprak hattının zayıflığı ve nötr barasının (Nötr düğüm noktasının) gevşekliği yüzünden nötr düğümünde oluşan voltaj farklarının tam topraklanmaması yüzünden bu değeri okuyor olmalısınız.
Faz ucuyla gövde arasında bu değeri (130 volt ac’yi) okusaydınız,sadece toprak hattınızın zayıf lığından direk söz edilirdi. Ancak sizin ölçümünüzde oluşan bu durum ise,hem nötr gevşekliğinin hem de toprak hattı zayıflığının ayni anda (Birlikte) olmasında görülebilecek bir voltaj düşmesidir. Çünkü makina gövdesi direk toprak hattına bu makinayı çalıştıran topraklı prizinden bağlıdır,nötr ucuyla makine gövdesi ölçümü aslında direk nötr-toprak arası ölçümüdür,sağlıklı olabilmesinde bu değer 1-3 volt ac kadardır. Faz-toprak arası ölçümünde ise 220 vac kadardır, yani faz-nötr arası (Prizdeki uçlarla eşit olan) ölçüme denk olabilmeliydi.
Bu çarpılma olayını,makinayı açmadan (Garanti dışında bırakmadan) elektrik şebekenizdeki nötr gevşekliğiyle toprak hattınızın olası zayıflığı üzerinden mutlaka bunu araştırmalısınız. Kolay gelsin.