Bazı sürücülü motorların sürücü ekranında çıkış frekansı 50 Hz olarak görünüyor. Ancak aynı sürücü ekranında motorların çalıştığı kapasite tam yükün %40-65'i olarak değişiklik gösteriyor. 50 Hz de sürülen bir motor nasıl olur da tam yükte çalışmaz. Bunun sebepleri ne olabilir?
Bazı sürücülü motorların sürücü ekranında çıkış frekansı 50 Hz olarak görünüyor. Ancak aynı sürücü ekranında motorların çalıştığı kapasite tam yükün %40-65'i olarak değişiklik gösteriyor. 50 Hz de sürülen bir motor nasıl olur da tam yükte çalışmaz. Bunun sebepleri ne olabilir?
Deviri artan motor dolaylı olarak daha fazla güç çekmeyecek midir? Ayrıca sürücülü motor yük boşa çıkarsa neden kendini kısmadan hala 50hz olarak çalışmaya devam ediyor?
Deviri artan motor dolaylı olarak daha fazla güç çekmeyecek midir? Ayrıca sürücülü motor yük boşa çıkarsa neden kendini kısmadan hala 50hz olarak çalışmaya devam ediyor?
Devir arttığı için fazla yük çekmez .Yük veya atalet arttığı için daha fazla akım çeker
Örnek vermek gerekirse 200 kW kompresör motoru 40 hz 362 A çekerken 45 hz 350 amper çekiyor görseldeki gibi. Yüke bağlı amperi. Basınç arttıkca çektigi amper artıyor. Devir sabit.
Yük olmayınca frekansı düşür diye bir komut gelmiyorsa sürücüye devir düşmez.
Fakat iki görsel arasında şöyle bir şey kafama takıldı, 45hz 352A olan görselde kompresör 169kW güç tüketiyor, 40hz'e kısıldığı anda çekilen akım artmasına rağmen güç nasıl daha düşük oluyor? Voltajı mı kısıyor? Birde görsellerde de görüldüğü üzere hz arttığı zaman tüketilen güç artmış oluyor ve 50hz'e yaklaştıkça tam güce yakın bir çalışma sergiliyor.
Bazı sürücülü motorların sürücü ekranında çıkış frekansı 50 Hz olarak görünüyor. Ancak aynı sürücü ekranında motorların çalıştığı kapasite tam yükün %40-65'i olarak değişiklik gösteriyor. 50 Hz de sürülen bir motor nasıl olur da tam yükte çalışmaz. Bunun sebepleri ne olabilir?
50 hz motorun dönme frekansıdır . Dönme sayısı da yük durumuna göre ekipmanlar doğru seçilmişse değişmez . Yük durumunda değişen motorun şebekeden çektiği akımdır . Bu şuna benzer aynı hız ve devirde otomobiller düz yolda ve rampa da farklı benzin yakar . Halbuki görünen bütün skaler veriler aynıdır . Ama motor devri ve hızı koruyabilmek için yokuşlarda löpür löpür benzin içer .
50 hz motorun dönme frekansıdır . Dönme sayısı da yük durumuna göre ekipmanlar doğru seçilmişse değişmez . Yük durumunda değişen motorun şebekeden çektiği akımdır . Bu şuna benzer aynı hız ve devirde otomobiller düz yolda ve rampa da farklı benzin yakar . Halbuki görünen bütün skaler veriler aynıdır . Ama motor devri ve hızı koruyabilmek için yokuşlarda löpür löpür benzin içer .
Pekala, yukarıda @ENSAR KILIÇ'ın paylaşmış olduğu sürücü Ekran görsellerinde kompresörün daha düşük akımla daha fazla güç tüketmesi nasıl açıklanabilir?
Pekala, yukarıda @ENSAR KILIÇ'ın paylaşmış olduğu sürücü Ekran görsellerinde kompresörün daha düşük akımla daha fazla güç tüketmesi nasıl açıklanabilir?