Elektrik Motorları Hız sürücüsü Hakkında

Sürücüde frekans düştüğünde gerilim de düşer. Haliyle daha düşük frekansta çalışırken daha fazla akım çekmesine rağmen gerilim düşük olduğundan daha düşük güç çekmiş olabilir. Mekanik yönden bakacak olursak tork daha yüksek (akımdan belli) ancak hız da daha düşük olduğundan (frekanstan belli) çekilen güç daha az.
Tork benim bildiğim gerilimin karesi ile doğru orantılı olarak artar. Peki vektör kontrollü ise o zaman nasıl olur hocam?
 
Son düzenleme:
Sürücüde frekans düştüğünde gerilim de düşer. Haliyle daha düşük frekansta çalışırken daha fazla akım çekmesine rağmen gerilim düşük olduğundan daha düşük güç çekmiş olabilir. Mekanik yönden bakacak olursak tork daha yüksek (akımdan belli) ancak hız da daha düşük olduğundan (frekanstan belli) çekilen güç daha az.
yanlış hatırlıyorsam kusura bakmayın, güce göre değişmez mi bu durum? Endüktif empedans formülünde frekansla doğru kapasitif empedansta ters orantı vardı diye hatırlıyorum.
 
yanlış hatırlıyorsam kusura bakmayın, güce göre değişmez mi bu durum? Endüktif empedans formülünde frekansla doğru kapasitif empedansta ters orantı vardı diye hatırlıyorum.
Empedans endüktif ya da kapasitif olmaz. Endüktif ve kapasitif reaktans kavramı vardır. Omik dirençle geometrik toplamı empedansı verir. Aslında doğru bir noktayı yanlış kavramlar ile ifade etmişsiniz. Artan frekansa bağlı olarak endüktif reaktans ve total de empedans artacaktır. Buna göre motor akımını etkileyecektir.
 
Son düzenleme:
Empedans endüktif ya da kapasitif olmaz. Endüktif ve kapasitif reaktans kavramı vardır. Omik dirençle geometrik toplamı empedansı verir. Aslında doğru bir noktayı yanlış kavramlar ile ifade etmişsiniz. Artan frekansa bağlı olarak endüktif reaktans ve total de empedans artacaktır. Buna göre motor akımını etkileyecektir.
uyardığınız iyi oldu evet yanlış yazmışım. Teşekkürler
 
yanlış hatırlıyorsam kusura bakmayın, güce göre değişmez mi bu durum? Endüktif empedans formülünde frekansla doğru kapasitif empedansta ters orantı vardı diye hatırlıyorum.
Motorun çektiği güç (sürekli rejimde) yani hızlanma yavaşlama gibi durumlar dışında milindeki yüke bağlıdır. Motor mili boştaysa çektiği güç minimumdur. Mildeki yük arttıkça çekilen güç de artar.
 
Motorun çektiği güç (sürekli rejimde) yani hızlanma yavaşlama gibi durumlar dışında milindeki yüke bağlıdır. Motor mili boştaysa çektiği güç minimumdur. Mildeki yük arttıkça çekilen güç de artar.
bunu biliyorum da, gerilim frekans düşünce artar diye bi genelleme yapabilir miyiz?
 
bunu biliyorum da, gerilim frekans düşünce artar diye bi genelleme yapabilir miyiz?
Zannımca frekans düşerse genelde gerilimin de düşmesi gerekir. Aksi takdirde akı= V/f oranı frekans düşünce, gerilim artar ya da aynı kalırsa artıp motorda ısınmaya sebep olur.
 
Son düzenleme:
bunu biliyorum da, gerilim frekans düşünce artar diye bi genelleme yapabilir miyiz?
Sürücülerde çeşitli kontrol modları var. V/f , vektör kontrol, açık çevrim kontrol, kapalı çevrim kontrol vs vs. V/f kontrolde sürücü frekans gerilim oranını sabit tutmaya çalışıyor frekans değişimiyle birlikte. Gerilim de ona göre değişiyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,932
Mesajlar
931,488
Kullanıcılar
452,846
Son üye
jaxi

Yeni konular

Geri
Üst