Ben çimento fabrikasında çalışıyorum.Bizim en çok karşılaştığımız sorun motor sogutma kanallarının ve pervane kapağının hava giriş deliklerinin tozla kapanması daha sonra sertleşmesi.Motorların diğer ısınma sebeleri ise
Rulmanlrın bozuk olması,
Redüktörlü ise redüktör içinde oluşabilecek arıza
(yağsızkalması,dişli sıyırması gibi),
Termik ayarının yüksek tutulması:termik ayarının normal akım değerinin üstünde olursa motor aşırı yüklenmelerinde
termik daha geç açar , motor ısınır veya yanar(termiğin bulunduğu ortam normalin üstünde sıcaksa, termik ayarı motor akımının üstünde,soğuksa altında ayarlanması lazım)
Kısa süreli start-stop yapılması:arka arkaya start-stop yapılırsa
Termiğin arka arkaya 3-4 defa kurulması:normal şartlarda termik 10-15 sn içinde soğur ,fakat motor soğutsa bile arka arkaya termik kurmak motorun ısınmasına yada yanmasına sebeb olur
motorun bulunduğu ortam:motorun bulunduğu ortam sıcaksa motorda normalin üstünde bir ısınma meydana gelir.