Elektrik Motoru Neden Isınır Isınma Sebepleri

Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
40
??? ??? ??? ??? ???
 
konuyu biraz daha açarsan iyi olur her motor ısınır onun için soğutucu fanlar takılır ve motor çalışırken kendini soğutur aşırı ısınmadanmı bahsediyorsunuz rulman ve ya rulman yatakları bozulmuş ise fan kanatları kırılmış ise sargıda kısa devre var ise motor ısınır
 
arkadaşın dediklerine katılıyorumdoğru bide motorda fazla ısınma varsa motor iki faza kalıp yanarr onuda kontrol etmende yarar var
 
asırı yuk baglandıgında eger sargılardan gececek akımın yuksek olması yane motorun maxımum calısmasını asması gıbı durumlarda motor ısınır.eger yıldız ucgende calısıyorsa ucgenden yılldıza gecerken yıldıza gecemıyorsa yane kontaktor de bır sorun varsa motor devamlı ucgende calısacagından sargılar ısınacaktır....umarm yardımcı olmusumdur
 
Bence aşırı yükden ısınır.Arkadaşın dediği gibi fazla yük bindiğinde de ısınmalar yapar.Kısa devre'de motor yanar zaten.Rulman yataklarında sorun olursa bile en fazla 10 qün dayanabilir.Rulmanı kilitler ya da.Tekstil Fabrikasında da çalışdım şu an Gübre Fabrikasındayım.Genel olarak Motor Aşırı yüke bindiğinde yanıyo ya da Sorumlu arkadaş uzun süre çalıştırdıkdan sonra yedeğini devreye getirmeye unuttuğu için yanıyo:)

Unutmadan sargılarında da hassas bi kopukluk olabilir.Yani sargıqısında sürtünmeden dolayı ufak bi sıyrıkda olsa motor ısınabilir.Gayet denenip başımızdan qeçmiştir : D
 
Arkadaşlar söylediklerinize katılıyorum.Ben BERKE HES 'de makina bakım ustası olarak çalışıyorum, ayrıca E.Ü.A.Ş.'a bağlı santrallerde vibrasyon ölçümü yapmaktayım.Elektrik motorunun ısınmasının sebeblerinden bir tanesi de motor -pompa kaplin, fan, kompresör kayış bağlantılarında eksen ayarsızlıklarından kaynaklanmaktadır eksenel bağlantı ayarı tam yapılmış ise ısınma giderilebilir.
 
Isınma nedenlerınden biride, Invertör ıle yol verılen motorlar, uzun süre yavas devırde calıstırılısa, kendı sogutma fanıda yavas döneceğinden sogutmaya kafı gelmez, bu durumda ılave soğutma fanı takılması gerelir.
Fanın önündekı petekler tıkanırsa, yinede ısınma ıolur..
 
Motorun içindeki hava yolları yağ vs gibi yabancı maddelerle tıkalıysa da ısınabilir.
 
Ben çimento fabrikasında çalışıyorum.Bizim en çok karşılaştığımız sorun motor sogutma kanallarının ve pervane kapağının hava giriş deliklerinin tozla kapanması daha sonra sertleşmesi.Motorların diğer ısınma sebeleri ise
Rulmanlrın bozuk olması,

Redüktörlü ise redüktör içinde oluşabilecek arıza
(yağsızkalması,dişli sıyırması gibi),

Termik ayarının yüksek tutulması:termik ayarının normal akım değerinin üstünde olursa motor aşırı yüklenmelerinde
termik daha geç açar , motor ısınır veya yanar(termiğin bulunduğu ortam normalin üstünde sıcaksa, termik ayarı motor akımının üstünde,soğuksa altında ayarlanması lazım)

Kısa süreli start-stop yapılması:arka arkaya start-stop yapılırsa

Termiğin arka arkaya 3-4 defa kurulması:normal şartlarda termik 10-15 sn içinde soğur ,fakat motor soğutsa bile arka arkaya termik kurmak motorun ısınmasına yada yanmasına sebeb olur

motorun bulunduğu ortam:motorun bulunduğu ortam sıcaksa motorda normalin üstünde bir ısınma meydana gelir.
 
değerli ustalar Elektrik motorlarının ısınma sebepleri saymakla bitmez.arkadaşlar ısınma neticesinde motorun yanmasından bahsediyorlar.günümüz şartlarında eğer biz bir motoru yakıyorsak teknik olarak bizim eksikliğimiz veya eksik malzeme kullanmamızdan kaynaklandığını sanıyorum.çaşiştığım işyerinde yeni gelen tüm makina motorları ptc ile korumalı. elimizde 20 senelik motor var henüz yandığını görmedim.motor neden yansınki. uygun malzeme kullandıktan sonra motorların yanma ihtimali %10dur.ptcli sistemde istesende motoru yakamazsın zaten.merak ettiğim bu ptc niçin tüm motorlarda kullanılmıyor.saygılarımla.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,806
Mesajlar
930,281
Kullanıcılar
452,608
Son üye
murat620

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst