elektrik motoruna göre termik ayarı

motorun etiket resmi var elimde paylaşmak istiyorumda bir türlü beceremedim. iş için uygundur çünkü gemi dümen motorları bunlar. hazır kurulu sistem. normalde motor bağlantılarında bir farklılık olsa etiket değerinde belirtilmesi gerekmiyor mu?
 
yukarıda gösterdiğim termik yıldız-üçgen bağlı motorun termik ayarıdır. yardımlarınızı bekliyorum.
saygılar...
 
öncelikle motorun etiket akım değerine bakarsın sonra etiket akımını 2 böl sonra bulduğun sonucu etiket akımıyla topla ve topladığın değeri termik ayarı olarak kullanabilirsin örneğin etiket akımı 5amper olsun 5/2=2.5 çıkar bunu etiket akımıyla yopla 7.5 çıkar bunu termik ayarı yapabilirsin
 
syn; cihangir2; acaba motorunuzun klemens kutusunun(motordan çıkan kaç uç olduğunu görmek için) fotosunuda ekleyebilir misiniz?

saygılar...
 
vermiş olduğun yükteki amperler motorların boşta çalışma amperleri yani çok az amper çekiyor yani birinci motor etiketine göre bile düşük acaba yükün çok mu hafif ve motorun aşırı mı kaliteli önce bunu çözelim sonra ikinci etikete ve bağlantıya geçelim

bide şöyle bi olay var sizin motorunuz bağımsız çift sarımlı özel motor görünüyor yani bu motorlar mesala kılemens kutusunun bi tarafından enerji verildiğinde birinci devir bi tarafından verilince ikinci devir (birinci motor ikinci motor)olarak çalışır yani bir taraf sürekli boş kalır diğer çift devirli motorlar gibi köprü al köprü tak işi olmaz gibi görünüyor böyle bi motor nasıl üçgen veya yıldız üçgen bağlanmış anlayamadım bu işi çözelim arkadaşlar
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
syn; cihangir2; acaba motorunuzun klemens kutusunun(motordan çıkan kaç uç olduğunu görmek için) fotosunuda ekleyebilir misiniz?

saygılar...

yarın klemens kutusu bağlantı fotoğrafını da çekip eklerim.
saygılar...

size kısaca bu motorların çalışma prensibini açıklayayım.
elimizde 2 adet motor var ve herşeyi birbiriyle aynı. bu motorlar bir yağ tankına bağlı. ikiside aynı görevi yapıyor.1 motorun bağlı olduğu hidrolik sistemde 2 adet slonoid valf var. iki selonid valf aynı anda açmıyor.hangi yöne kumanda edecek iswk o selonoid valfe sinyal verip açmasını sağlıyoruz.böylelikle pervane kanatlarını sağ veya sola çeviriyoruz. selonoid valf kapalı konumda iken motorda yük yoktur ve yüksüz iken çektiği akım 17A'dir. her iki motorunda aynı. selonoid valf açıldıktan sonra motor yüklü konuma geçiyor ve yüklüyken çektiği akım 23A'dir.(her iki motorunda yüklü ve yüksüz iken çektiği akım aynıdır)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Elektrik motorlarının klemens bağlantılar. biri yıldız diğeri üçgen bağlı motorun fotoğrafı. yardımlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum çok merak ediyorum acaba ne sonuç çıkacak.
saygılar...
 
Elektrik motorlarının klemens bağlantılar. biri yıldız diğeri üçgen bağlı motorun fotoğrafı. yardımlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum çok merak ediyorum acaba ne sonuç çıkacak.
saygılar...

Motorların birisi direk üçgen bağlı diğeri yıldız-üçgen bağlı bu düzeltmeyi yaptıktan sonra aradaki farkın neden kaynaklandığını açıklayayım. Direk üçgen bağlı motorun termiğinden ana hat akımı geçer, yıldız-üçgen bağlı motordaki termiğin ise üçgen bağlantı içinde yani ana hat akımının %58'i kadar akım geçer. Fark bundan kaynaklanmakta.
Mavi çizgiler yıldız üçgende motora giden kablolar termiğin üçgen devre içersinde.

ilgi gösterdiğiniz için çok teşekkür ederim. bende öyle düşünüyordum fakat benim aklıma takılan bişey var bizim elimizde 2 adet motor var.etiket değerleri aynı.etiket değerleri: lönne marka, ıp55 lM BS 60HZ, 440V, 22,5KW, 40A, cos@:0,87, 3545min/r (bu motorların etiketinde 2 ayrı değer var) 2. değer: 60HZ, 440V, 42KW, 70,0A, cos@:0,88, 3505r/min...
1 motor üçgen bağlı diğeri ise yıldız-üçgen. üçgen bağlı motorun termiği 44A ayarlı. çektiği akım 17A. boşta iken yüklü pozisyonda 23A.
Yıldız-üçgen motorun termiği 28A. boşta çektiği akım 17A.yüklüyken 23A. yani diğeri ile aynı. bunda bi yanlışlık varmı? varsa sebebi nedir?
İki durum için verdiğiniz termik akımı ayar farkı bundan kaynaklanıyor.
 
Tüm soruları ve verileri birleştirip sonuca ulaşalım.

1-Motorun etiketinde 2 farklı güç olduğuna göre, bu motorun miline yüklenecek güç ne kadardır(22,5 kW mı, 42 kW'mı?)

C-1: Motor klemenslerine bakıldığında, motordan her bir faz için 4 uç, toplamda 12 uç çıktığı görünüyor. Yani motorun her bir fazının birbirine parelel bağlanabilecek 2 adet sargısı var. (yanılıyor muyum?). Yani her iki motorda 42 kW olarak görünüyor. Ancak kafama takılan soru şu. Neden motor'a tek sargı sarılıp sadece 22,5 kW'lık yada sadece 42 kW yapılmamış??

2-Motor 42 kW ve üçgen bağlıysa ayarlanacak akım nedir?

C-2: Motorun çekebileceği akım 42 kW yük için 70 A olduğundan ayarlanması gereken termik akımı 70 A olacaktır. Daha düşük ayarlanmış olan termik, yani sizin 44 A olarak ayarladığınız akım, motor daha yük kaldıracakken motoru enerjisiz bırakacaktır. Koruma açısından bir zararı yok ancak motor yükü artarsa yük karşılanabilecekken karşılanmamış olur.

3-Motor 42 kW ve yıldız-üçgen yol verilyorsa ayarlanacak akım nedir.

C-3 Termik ana kontaktörden sonra konduğu için çekilecek akım 70/kök3=40 A olacaktır. Daha düşük ayarlanmış olan termik, yani sizin 28 A olarak ayarladığınız akım, motor daha yük kaldıracakken motoru enerjisiz bırakacaktır. Koruma açısından bir zararı yok ancak motor yükü artarsa yük karşılanabilecekken karşılanmamış olur.

Kırmızı ile yazdığım kısım için başka yorumlarada ihtiyaç var.

https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/bu-nasıl-yıldız-üçgen-kalkış.8372/page-5#post-195871 bu yazımı ve öncekileri de okuyunuz.

saygılar..
 
benimde düşüncem o yönde idi (motor yük kaldırmadan enerjisiz kalacak) fakat motorlar düzgün olarak çalışıyor yani motorların çalışmasında bi problem yok benim anlamadığım da o zaten.

bir soru daha sormak gerekiyor bu arada motor neden yüksüz iken 17A, yüklü iken 23A çekiyor?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
129,839
Mesajlar
930,677
Kullanıcılar
452,676
Son üye
ali danışan

Yeni konular

Geri
Üst