Elektrikli Araç Projesi İçin Topraklama

Ogi7

Üye
Katılım
16 Eki 2024
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
22
İyi günler kolay gelsin. Yapmakta olduğumuz bir elektrikli araç projesi var. Aracın temelindeki DC beslemeli motor sürücüsü ile çalışan AC motor, parazit yaptığından aracın kontrol eden kartları korumak istiyoruz. Sinyal kabloları için blendajlı kablo kullanmayı düşünüyorum, bu blendajı da şaseye bağlayacağım.

Ancak kafamda oluşan bir sorun var. Araştırdığım kadarıyla kartlara güç verdiğim güç kaynağının eksi kutbunu da şaseye bağlamam gerekliymiş. Burada kafamı karıştıran şey parazit akımla yüklenen şase tekrardan sinyal hatlarının beslendiği eksi hat ile birleşince sorun yaratması gerekmez mi?

Anlamadığım ve yanlış bildiğim pek çok şey var, birileri yardımcı olursa çok sevinirim.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Merhaba. İyi günler; dediğinizi çok iyi anladım, ama bu konuda çok rahat olun. Çünkü ters etkileşimle herhangi bir olumsuzluk durumu burada kesinlikle oluşamaz. Sinyal kablolarını blendajlı kablolar ile kullanma ve blendajın ucunu akünün eksi kutbuna bağlamak aklınıza geldiği şekliyle olan bir olumsuzluğu kesinlikle ortaya çıkaramaz. Aracın aküsünün - kutbunun şaseye topraklanması Faraday kafesi prensipli iletken dış koruma kalkanıyla zaten elektronik teçhizatı EMI 'nin olumsuz olan tüm dış etkileşim riskinden şasenin - kutupla topraktanmış haliyle mutlaka koruma altında tutabilecektir. Araç lastikleri-jant-bilye-poyra bağlantısıyla zaten dünya yer toprağıyla kısmen topraklanması her zaman mevcut olacaktır. (uçan bir araba tasarımında olmadığı sürece)

Not: Topraklanması bandajlı kablonun bandajıyla yapılan bu parazitli elektrik bildiğimiz DC/AC normal elektrik akımı (2 kutuplu elektrik) olmayıp sadece statik (ölü) elektrik olup (tek kutuptaki statik elektrik) olacağından aklınıza gelen bu türden olumsuzluk durumları bu nedenle kesinlikle oluşamayacaktır, daha net ifade ile açıklanmak istenirse. Projenizde başarılar dileğimle. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba. İyi günler; dediğinizi çok iyi anladım, ama bu konuda çok rahat olun. Çünkü ters etkileşimle herhangi bir olumsuzluk durumu burada kesinlikle oluşamaz. Sinyal kablolarını blendajlı kablolar ile kullanma ve blendajın ucunu akünün eksi kutbuna bağlamak aklınıza geldiği şekliyle olan bir olumsuzluğu kesinlikle ortaya çıkaramaz. Aracın aküsünün - kutbunun şaseye topraklanması Faraday kafesi prensipli iletken dış koruma kalkanıyla zaten elektronik teçhizatı EMI 'nin olumsuz olan tüm dış etkileşim riskinden şasenin - kutupla topraktanmış haliyle mutlaka koruma altında tutabilecektir. Araç lastikleri-jant-bilye-poyra bağlantısıyla zaten dünya yer toprağıyla kısmen topraklanması her zaman mevcut olacaktır. (uçan bir araba tasarımında olmadığı sürece)

Not: Topraklanması bandajlı kablonun bandajıyla yapılan bu parazitli elektrik bildiğimiz DC/AC normal elektrik akımı (2 kutuplu elektrik) olmayıp sadece statik (ölü) elektrik olup (tek kutuptaki statik elektrik) olacağından aklınıza gelen bu türden olumsuzluk durumları bu nedenle kesinlikle oluşamayacaktır, daha net ifade ile açıklanmak istenirse. Projenizde başarılar dileğimle. Kolay gelsin.
çok teşekkür ederim ustam, çok daha iyi anladım şimdi. kolay gelsin.
 
Merhaba. İyi günler; dediğinizi çok iyi anladım, ama bu konuda çok rahat olun. Çünkü ters etkileşimle herhangi bir olumsuzluk durumu burada kesinlikle oluşamaz. Sinyal kablolarını blendajlı kablolar ile kullanma ve blendajın ucunu akünün eksi kutbuna bağlamak aklınıza geldiği şekliyle olan bir olumsuzluğu kesinlikle ortaya çıkaramaz. Aracın aküsünün - kutbunun şaseye topraklanması Faraday kafesi prensipli iletken dış koruma kalkanıyla zaten elektronik teçhizatı EMI 'nin olumsuz olan tüm dış etkileşim riskinden şasenin - kutupla topraktanmış haliyle mutlaka koruma altında tutabilecektir. Araç lastikleri-jant-bilye-poyra bağlantısıyla zaten dünya yer toprağıyla kısmen topraklanması her zaman mevcut olacaktır. (uçan bir araba tasarımında olmadığı sürece)

Not: Topraklanması bandajlı kablonun bandajıyla yapılan bu parazitli elektrik bildiğimiz DC/AC normal elektrik akımı (2 kutuplu elektrik) olmayıp sadece statik (ölü) elektrik olup (tek kutuptaki statik elektrik) olacağından aklınıza gelen bu türden olumsuzluk durumları bu nedenle kesinlikle oluşamayacaktır, daha net ifade ile açıklanmak istenirse. Projenizde başarılar dileğimle. Kolay gelsin.
Ustam aklıma gelmişken bir şey daha sormak istiyorum. Bu parazit akımı tek kutuplu yani ölü bir elektrik olduğundan sorun yaratmayacak demiştiniz. Peki bu parazit akımına tam olarak ne oluyor. Topraklama hattı boyunca döngüde kalıp sönümleniyor mu?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,544
Mesajlar
927,794
Kullanıcılar
452,158
Son üye
sherlock52

Yeni konular

Geri
Üst