Elektrikli Araba Projem için Hangi Motoru Kullanmalıyım?

Abicim 48 yaşındasın hayatında hiç araba aküsü kaldırdın mı. Kaldırdıysan o akü ne kadar marşa basar. Herhalde 3 dakika ancak basar değil mi. O aküden 50 tanesi 2.5-3 saat marşa basar.

3 saatte sen 600km gidebilmek için 200 km/h hızla gitmen lazım. Farkındaysan sadece marş bastık. Bu yükü taşımaktan bahsetmiyorum bak. Marşa basmaktan bahsediyorum. Hayal kurmayın.

Daewoo Matizde bile 40kW motor var ya.
 
HuFiat 126 bis te 20kw motor var. 20Kw motor ile 1 saat gitsen 20kwh enerji gerekir. = 72 MJoule yapar.

Akünün enerjisi = 0.14 Mj/kg 72/0,14 = 500kg akü lazım. 1 Akü 15kg yani 35 adet akü lazım. 126 Bisin neresine koyacaksın 35 aküyü. Haydi koydun diyelim. 126 bis 500 kiloydu şimdi oldu 1 ton. Yani 20kw motor artık yetmez ama yettiğini farzet. Olayı 1 saat üzerinden hesaplamıştık şimdi olsun yarım saat. Yarım saatte böyle bir bis ile kaç km gidersin. 25-30 km ancak gidersin.

Yapabileceğin budur. 35 Akü = 4000TL . 20Kw Elektrik motoru da kaça alırsın bilmem. Ama en azından BIS UCUZ. Sonucta bu aküyle bukadar. Paraya kıyıp Lıtyum IYON akü alırsan 100 km gidersin bisle.
 
induction motor
li-po
motor driver


ostimde bir arkadaşım yaptı. ilk prototip kosgeb destekli oldu. araçta gaza basılmazken regeneratif enerji ile şarj işlemi devam ediyor. full şarj 7 saat sürüyor ve 120km menzil max hız 100km. sarı hyundai taksiyi çevirdiler.

piyasaya 3500tl den dönüşüm yapacaklar.
 
3500 TL mi. Yahu lityum polimer bataryanın kendisi en az 5000 TL dir. 36volt 10Ah li-poly batarya 500TL.
 
ya hocam ben yerli otomobil üretecem demiyorumki belki proje baştan sona teknik hatalarla dolu belki de araba 1 km bile yürümeycek ama cevap şekliniz bu mu olmalı? birde "türkiyenin sorunu bu eğitime gerek yok herkes herşeyi biliyor ya" deyip İTÜ mezunu olduğunuzla övünüyorsunuz. bir şeyler üretip yeni fikirler ortaya atıp topluma faydalı olmadıktan sonra diploma birşeye yaramaz. eğer dediğin gibi bu işi yapanlara şapka çıkarıp da ortaya fikir atanlar olmasaydı Hasan Basri Özdamar gibi (geliştirdiği tek silindirli, yakıttan yüzde 40 tasarruf sağlayan enjeksiyonlu motoruna Uluslararası Patent Enstitüsünden onay aldı) gurur duyduğumuz insanlar da olmayacaktı. benim böyle fikirlerim projelerim yok ama emin ol İTÜ yü bitirseydim hem böyle profesyonelce projelerim olurdu hemde kendi çapında birşeyler yapmaya çalışan amatörlerin fikirlerine saygılı olur katkı sağlamaya çalışırdım klavye başında İTÜ lü olmakla övünmezdim
biraz interette gezin de eğitimsiz insanlar neler yapmış bir gör (hırvat bir genç kendi imkanlarıyla eski kasa bmw ye Elektrik motoru takıp 650 bg , Son hız: 280, 0-100 hızlanma: 3.3 sn de çıkan bir araç yapmış)
 
"silvestir " lütfen konuyu iyi oku
yapmaya çalışacağım dedim
yeni birşey keşfettiğimi ileri sürmedim
profesyonel değilim dedim
her türlü teknik desteğe açık olduğumu belirttim
10000 tl ye fabrika kuracağımda demedim
otomobil firmalarına rakip olacam da demedim

ayrıca" chevrolet volt" araca "jeneratör" koyarak 2012 yılın otomobili seçildi

benim merak ettiğim sadece şuydu chevrolette jeneratör bataryalara güç gönderiyor bende direk motora gönderse diye amatörce bir fikir ortaya attım ve denemeye çalışacağım dedim
 
Peki arkadaşım ben yanlış anlamışım.

Hasan basri dediğin şarlatandır. %40 tasarrufmuş. Duyduğunuz herşeye inanmayın Allah aşkına, patent almış. Patent almak kolay benim de aldığım patentler var. Patent enstitüsü bunun %40 tasarruf sağlayıp sağlamadığına bakmaz. Resimleri verirsin, şu değişiklikleri yaptım dersin ve şu faydası var dersin alırsın patenti. Enstitüler çoğunlukla aldıkları paraya bakar, yeter ki patentiniz başkalarının ayağına basmasın.

Netice olarak Lityum Polimer tipi akü grubuyla, güzel IGBT invertörler ile, yokuş aşağı giderken ve fren yaparken aküyü şarj edecek teknolojiler kullanılarak yapılır tabi ki. Ama amatörce yaparsan evden işi işten eve gidebilirsin ancak. Haa bu bana yeter dersen o ayrı.
 
otomotiv mezunu silvestir sanırım kıskanmış, aldırmayın, uygulamaya geçmesenizde kağıt üzerinde projenizi bi noktaya getirin. başarılar.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…