Ar-kur-Tek
Profesyonel Üye
- Katılım
- 3 Nis 2016
- Mesajlar
- 1,795
- Puanları
- 756
- Yaş
- 50
Sayın @Bilal Kubilay Keskin
1: Kişisel olarak söyleyebilirim ki projeyi alanlara ayırmak zorundasınız. Tasarım ,Mekanik ,imalat güç paketi,kaporta,Mühendislik hesaplamaları v.s hepsi ayrı ayrı hal edilmeli ve bunu yapacak ya bilgi birikime sahip olacaksınız (ki çok mümkün değil bir kişinin bu kadar alanda uzmanlaşması) ya ekip kuracaksınız yada yardım alabileceğiniz yeterlilikte birileri olacak.
2: Genelde bu tip projelerde sizin yaptığınızın tersi yapılır.Önce ana hatlar hal edilip sonra detay tasarıma geçilir.Zira kullanılacak parça malzeme yüzünden başta yaptığınız tasarım değişecektir
3:İşlerin nihayete ulaşmasını istiyorsanız güç paketi ve şasi/kaporta işini ayırıp hazır bir platform üzerine güç paketini uyarlamak onu nihayete erdirmek size çok zaman kazandırır.Bu hal olduktan sonra elinizdeki pakete göre tasarım yapıp o şasiye paket aküple edilebilir.Yoksa hem mekaniği hemde güç işini aynı anda yaparım derseniz buna ne paranız ne zamanınız nede enerjiniz yeter. ATV türü bir hurda alıp onun üzerinden gitmeniz tavsiyemdir.
4:Araçların sürüş güvenliği çok ileri derece mühendislik hesaplaması ister.Sizin güvenilir dediğiniz araç viraja 40 km ile normalde güvenle girerken gelebilecek bir yan rüzgar neticesinde dengesini kaybederse bunu sonucu hoş olmaz.o yüzden yol yine hazır platforma çıkıyor.
5:18650 piller (helede Panasonic ürünleri) pahalıdır.Piyasada bakmayın siz 3000ma 5000ma piller olduğuna hiç biri gerçek değeri değil.5000ma pil diye alınıpta 200ma çıkan ürün gördüm.Bunu önlemek için orjinal (ki oda en fazla 2500-2700 ma) panasonic edinmeye kalkarsanız bütçesi belinizi büker.
Peki ne yapılabilir.Tavsiyem bu pilleri hurda Dizüstü bilgisayar bataryalarından edinin.Genelde bu bataryalar tek pil zarar gördüğü için komple iptal olurlar ama size batarya başı 5-7 sağlam pil kalır.Bu size inanılmaz bir maliyet avantajı getirecektir.
6:Tasarıma gelince güç aktarımı konusunda tasarımda gördüğüm kadarı ile diferansiyel yok.Eğer araba virajlara sağlıklı girip çıkacaksa önden çekişli de olsa arkadan çekişli de olsa diferansiyel lazım.Yada HUB motor kullanacaksanız Elektronik diferansiyel yapacaksınız.
ikincisi Batarya paketinin nereye yerleşeceğini anlamadım ama ağırlık noktasının aşağıda olması temel prensibince paketi mümkün olduğunca zemine yerleştirmelisiniz ama bu seferde aracın altı alçalacaktır.Yada süspansiyon yukarıda kalacaktır.Oturup yeniden hesaplayın optimum noktayı bulmalısınız.
üçüncü olarak Tasarım özü itibarı ile off-Road araç gibi duruyor.Yine tavsiyem bu tür değil daha şehir içi bir araç tasarlamanız. Aşağıda örnekleri var.En azından tasarımınız off-raod değilde şehir içi olsun.Yok ben tasarımıma sadık kalacağım derseniz denge/hız/güvenlik hususuna yoğunlaşın mutlaka.
https://www.globalsources.com/gsol/I/Electric-car/p/sm/1149583848.htm#1149583848
https://vietnamnews.vn/society/2825...ing-low-cost-imported-mini-electric-cars.html
Kolay gelsin.İyi Çalışmalar.
1: Kişisel olarak söyleyebilirim ki projeyi alanlara ayırmak zorundasınız. Tasarım ,Mekanik ,imalat güç paketi,kaporta,Mühendislik hesaplamaları v.s hepsi ayrı ayrı hal edilmeli ve bunu yapacak ya bilgi birikime sahip olacaksınız (ki çok mümkün değil bir kişinin bu kadar alanda uzmanlaşması) ya ekip kuracaksınız yada yardım alabileceğiniz yeterlilikte birileri olacak.
2: Genelde bu tip projelerde sizin yaptığınızın tersi yapılır.Önce ana hatlar hal edilip sonra detay tasarıma geçilir.Zira kullanılacak parça malzeme yüzünden başta yaptığınız tasarım değişecektir
3:İşlerin nihayete ulaşmasını istiyorsanız güç paketi ve şasi/kaporta işini ayırıp hazır bir platform üzerine güç paketini uyarlamak onu nihayete erdirmek size çok zaman kazandırır.Bu hal olduktan sonra elinizdeki pakete göre tasarım yapıp o şasiye paket aküple edilebilir.Yoksa hem mekaniği hemde güç işini aynı anda yaparım derseniz buna ne paranız ne zamanınız nede enerjiniz yeter. ATV türü bir hurda alıp onun üzerinden gitmeniz tavsiyemdir.
4:Araçların sürüş güvenliği çok ileri derece mühendislik hesaplaması ister.Sizin güvenilir dediğiniz araç viraja 40 km ile normalde güvenle girerken gelebilecek bir yan rüzgar neticesinde dengesini kaybederse bunu sonucu hoş olmaz.o yüzden yol yine hazır platforma çıkıyor.
5:18650 piller (helede Panasonic ürünleri) pahalıdır.Piyasada bakmayın siz 3000ma 5000ma piller olduğuna hiç biri gerçek değeri değil.5000ma pil diye alınıpta 200ma çıkan ürün gördüm.Bunu önlemek için orjinal (ki oda en fazla 2500-2700 ma) panasonic edinmeye kalkarsanız bütçesi belinizi büker.
Peki ne yapılabilir.Tavsiyem bu pilleri hurda Dizüstü bilgisayar bataryalarından edinin.Genelde bu bataryalar tek pil zarar gördüğü için komple iptal olurlar ama size batarya başı 5-7 sağlam pil kalır.Bu size inanılmaz bir maliyet avantajı getirecektir.
6:Tasarıma gelince güç aktarımı konusunda tasarımda gördüğüm kadarı ile diferansiyel yok.Eğer araba virajlara sağlıklı girip çıkacaksa önden çekişli de olsa arkadan çekişli de olsa diferansiyel lazım.Yada HUB motor kullanacaksanız Elektronik diferansiyel yapacaksınız.
ikincisi Batarya paketinin nereye yerleşeceğini anlamadım ama ağırlık noktasının aşağıda olması temel prensibince paketi mümkün olduğunca zemine yerleştirmelisiniz ama bu seferde aracın altı alçalacaktır.Yada süspansiyon yukarıda kalacaktır.Oturup yeniden hesaplayın optimum noktayı bulmalısınız.
üçüncü olarak Tasarım özü itibarı ile off-Road araç gibi duruyor.Yine tavsiyem bu tür değil daha şehir içi bir araç tasarlamanız. Aşağıda örnekleri var.En azından tasarımınız off-raod değilde şehir içi olsun.Yok ben tasarımıma sadık kalacağım derseniz denge/hız/güvenlik hususuna yoğunlaşın mutlaka.
https://www.globalsources.com/gsol/I/Electric-car/p/sm/1149583848.htm#1149583848
https://vietnamnews.vn/society/2825...ing-low-cost-imported-mini-electric-cars.html
Kolay gelsin.İyi Çalışmalar.