elektrikli bisiklet

rejeneratif şarj sistemi peki bunu nasıl yapabiliriz?

ben gazı kestiğimde şarj olmasını istiyorum nasıl yapabilirim
 
Benim düsüncem; mevcut sistem üzerindeki akülerin aynısından temin edip çifterli paralel grup yapıp bunları birbirlerine seri bağlamak. Voltaj sabit amperaj iki katı oluş olacak.Yalniz akü kapasitesi iki katına çıkarıldığından şarj cihazını da ona göre temin etmen gerek.
 
Merhaba arkadaşlar.Öncelikle siz genç kardeşlerimin yanın da elbette çok aşınmış 55 yaşında bir beyinle cevap yazmak bilgi paylaşmak , benim için biraz sıkıntılı olabilir.hatalı bir şey yazarsam şimdiden özür dilerim.
Gelelim kardeşimizin sorularına.
4 akü ile çalışan bir pld sistemin de ,eğer kullanılan beyin de yuksek voltak koruma kontrol özelliği yoksa çok da sıkıntı olmaz.48 volt yerine 60 volta çıkan bir sistem olur.Uzun mesafe gitme sebebinize gelince ,aslın da akülerin kapasitesi artmayıp sadece voltaja bağlı performans (motor bobinleri üzerindeki manyetik induksiyon değeri artması) sebebi ile motorunuz normalden biraz daha hızlı gider.Performansın artması sebebi ile çekilen akım çok az artış göstermesine rağmen gidilen hızın artması sebebi ile gidilen mesafe de o oranda artmış olur.
Dikkat etmeniz gereken iki konu var.
Birincisi kalkışlarda ani gaz vermeden yavaş yavaş sisteme yuklenmek.
İkincisi ise uzun ve zorlu rampalar da motor çeksin diye tam gaz vermemek.

Zira motorun daa doğrusu pld beyne gelen voltaj artması sebebi ile çıkış akımı da bir mıktar artar,bu da mosfetlerin daha fazla ısınmasına sebep olur.
Rejeneratif olayına gelince kendi yaptığım bir uygulamayı paylaşayım sizler le ki bu daha da geliştirilir.
Motorlarımız üç bobin giriş veya çıkışına sahip.Bu motorların jeneratör olarak çalışması esnasın da düşük devirler de yüksek voltaj almanın en kısa olu şu.Devreyi röle kontrollü yapmak.
Birinci röle standart motor olarak çalışmada beyinden gelen üç fazı motor faz kablolarına verir.
İkinci röle ise motordan gelen faz uçlarını otolar da kullanılan (benim kullandığım tofaş lar için kulla nılan 6 diyotlu üç
giriş iki çıkışı olan tırnaklı diyot denilen bir malzeme.20 tl gibi bir rakamda alınıyor.)Bu diyot gurubunun girişinde ki voltaj çıkış da trifaz dan monofaza döndüğü için 1,73 katı artmaktadır.250w diye bilinen bir motordan ben en fazla 14 amper alabildim.Çok da azımsanacak bir değer değil.
Üçüncü bir röle de diyot çıkışından akülerin şarz giriş ucuna doğrudan bağlanabiliyor.
Ben röleleri gidona koyduğum bir mandallı şalter ile çalıştırıyorum.Fakat plc veya programlı bir röle sistemi ile bunu otomatik de yapabilirsiniz.
Bunun için de motorun çektiği akımı gören analog bir ampermetre değerine ve motorun hızını gösteren analog bir değere ihtiyacınız olacaktır.Elektrikli bisikletlerde ki orijinal hız kontrolorü işinize yaramaz.İnşallah faydalı olur bu açıklamalar.
Saygılarımla.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,734
Mesajlar
929,358
Kullanıcılar
452,456
Son üye
WasTR

Yeni konular

Geri
Üst