Elektrikli scooter Akü sorunu

moderen

Üye
Katılım
3 Mar 2016
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
54
Merhabalar arkadaşlar, yuki marka pony model 3 tekerlekli scooter sahibiyim. Bu araçta, 5 adet 12volt / 20ah jel Akü birbirine seri baglanmakta. Aracı gece şarja koyuyorum, sabah şarjdan çıkartıp kullanmaya başladığımda 2-3 km yol yaptıktan sonra batarya boş uyarısı alıyorum ve araç teklemeye başlıyor.

Dün bataryalar tam dolu iken hepsini tek tek söktüm ve hepsinden ortalama 13.18 ila 13.16 volt değer okudum. Sonra bir teyp motorunu akülerle bağladım ve volt düşümü nasıl olacak diye birde böyle ölçüm yaptım. Değerler ortalama 13.17'nin altına düşmedi hiçbir Aküde. Sonra aküleri bağlayıp yol yapmaya çıktım. Yine 2-3km sonra Akü boş uyarısı alınca, bu sabah tekrar ölçüm yapmak üzere eve döndüm. Aracı şarja bağlamadan sabah yine tek tek aküleri soktum ve önce yüksüz, sonrada yüklü ölçüm yaptım. Yüksüz 12.8 ortalamada ve yüklü işe 12.5 volt değer okudum.

Abiler, ablalar, ben bu aracı servisine de götürdüm, hiç bakmadan bana eski aküleri vermek kaydıyla Akü başına 750 lira masraf çıkarttı. Hepsi birden mi bozuldu, hangisi bozuksa onu değiştirelim dedim, yanaşmadı. Daha 1.5 yıllık araç, hergün olmamak kaydıyla haftada toplasan 50km yol yapmıyor. Bu aracın sorunu akülerle mi? Arızalı aküyü nasıl tespit edebilirim. Yardımcı olursanız çok sevinirim,
 
Aküleri yük altında voltaj dusumlerini ölç.su şekilde yapacaksın ölçü aletini voltmetre kademesinde aküye bağla 12volt gördün diyelimki bu aküden 10 amper akım çek 10.50 oldu diyelimki bu akünün üzerine yaz ara fark kaç 1.50 volt fark var. Tümünü bu şekilde test et fark fazla olan digelerine göre fazla bozuk olandır olandır.birde amper saat hesabı ile akünün kapasitesini hesaplayabilirsin. Yani 20 ah aküden 2 amper akım çekerek 10saat lamba yakabilirsen 20ah Akün var demektir 5saat takarsan 10ah var demektir.bu arada akü full dolu iken bu teste başlayıp 10.50 ye geldiğinde bitirmen gerek
Akülerin tamamını değiştirmek mantıklı olan dir cunki bu sistem seri bağlı yani bir zincir gibi zayıf olan akü sağlam akünün daha fazla dolmasına sebep olur sonrasında sağlam akü agriza yapar
 
Taha arkadaşın izah ettiğini kendin yapamıyorsan oto elektrikcilere git. Onlarda akü test cihazı bulunur. Hangi akü ölü ise tesbit edip değiştirebilirsin.
 
Aküleri yük altında voltaj dusumlerini ölç.su şekilde yapacaksın ölçü aletini voltmetre kademesinde aküye bağla 12volt gördün diyelimki bu aküden 10 amper akım çek 10.50 oldu diyelimki bu akünün üzerine yaz ara fark kaç 1.50 volt fark var. Tümünü bu şekilde test et fark fazla olan digelerine göre fazla bozuk olandır olandır.birde amper saat hesabı ile akünün kapasitesini hesaplayabilirsin. Yani 20 ah aküden 2 amper akım çekerek 10saat lamba yakabilirsen 20ah Akün var demektir 5saat takarsan 10ah var demektir.bu arada akü full dolu iken bu teste başlayıp 10.50 ye geldiğinde bitirmen gerek
Akülerin tamamını değiştirmek mantıklı olan dir cunki bu sistem seri bağlı yani bir zincir gibi zayıf olan akü sağlam akünün daha fazla dolmasına sebep olur sonrasında sağlam akü agriza yapar
Hocam ilk mesajda da yazdığım gibi bu testi bir teyp motoru ile yaptım, tamam dediğiniz gibi uzun süre yapmadım ama 1-2 dakikada arızalı olan akünün enazından biraz düşük volt vermesi gerekir diye düşünüyorum. Ama tüm akülerle nerdeyse 0.01 - 0.03 volt değişim oldu. Yanlışsam düzeltin lütfen, Elimdeki teyp motoru dediğim motorun değerlerini bilmiyorum ama bir lambadan daha fazla akım çeker diye düşünmüyorum, ya da bu akülerle ne baglamaliyim.
 
Küçük akım çekerek olmuyor. En az 10 A akım çekecek bir alıcı kullanmalısınız.
 
Hocam ilk mesajda da yazdığım gibi bu testi bir teyp motoru ile yaptım, tamam dediğiniz gibi uzun süre yapmadım ama 1-2 dakikada arızalı olan akünün enazından biraz düşük volt vermesi gerekir diye düşünüyorum. Ama tüm akülerle nerdeyse 0.01 - 0.03 volt değişim oldu. Yanlışsam düzeltin lütfen, Elimdeki teyp motoru dediğim motorun değerlerini bilmiyorum ama bir lambadan daha fazla akım çeker diye düşünmüyorum, ya da bu akülerle ne baglamaliyim.
güzel insan, 20 amper aküyü test etmen için rezitans kullanmalısın. sende yok ne yapayım diyeceksin. ustalarım bir güzel anlatmışlar. size sanayi yolu görünüyor. oto elektrikçide akülerinizi test ettireceksiniz. sonra arızalıyı değiştirdim kurtuldum demeyiniz. batarya guruplarında tek akü değişimi tavsiye edilmez. size tavsiyem beyin çıkışı motor girişine 150/200 volt gibi yüksek kapasitede kapasitör bağlamanız. böylelikle batarya gurubundan yüksek akım çekmekten kurtulursunuz. akülerinizin/ bataryanızın ömrü uzar.
 
Son düzenleme:
güzel insan, 20 amper aküyü test etmen için rezitans kullanmalısın. sende yok ne yapayım diyeceksin. ustalarım bir güzel anlatmışlar. siz sanayi yolu görünüyor. oto elektrikçide akülerinizi test ettireceksiniz. sonra arızalıyı değiştirdim kurtuldum demeyiniz. batarya guruplarında tek akü değişimi tavsiye edilmez. size tavsiyem beyin çıkışı motor girişine 150/200 volt gibi yüksek kapasitede kapasitör bağlamanız. böylelikle batarya gurubundan yüksen akım çekmekten kurtulursunuz. akülerinizin/ bataryanızın ömrü uzar.
Nasıl hitap edeyim bilemiyorum ama beyefendi, sorduğum soruya cevap vermek gibi bir zorunluluğunuz yok, ustaların ne yazdığını anlamak için sizin yardımınıza da ihtiyacım yok, 1 Akü 750,5 Akü 3750 lira artı buna el işçiliği falan 4000 - 5000 lira yapıyor. Durumum olsa zaten gelir burda kimseden yardım istemem. Ustaların yazdığı şeylerden daha iyi bir fikriniz varsa yazınız yoksa lütfen küçümser, dalga geçer uslubunuzla birlikte uzaklaşınız. Teşekkürler.
 
Nasıl hitap edeyim bilemiyorum ama beyefendi, sorduğum soruya cevap vermek gibi bir zorunluluğunuz yok, ustaların ne yazdığını anlamak için sizin yardımınıza da ihtiyacım yok, 1 Akü 750,5 Akü 3750 lira artı buna el işçiliği falan 4000 - 5000 lira yapıyor. Durumum olsa zaten gelir burda kimseden yardım istemem. Ustaların yazdığı şeylerden daha iyi bir fikriniz varsa yazınız yoksa lütfen küçümser, dalga geçer uslubunuzla birlikte uzaklaşınız. Teşekkürler.
güzel insan, gerçekler her zaman acıdır. ben kimseyi küçümsemem. doğruları söylemek, gerçeği söylemek hataysa kabul ediyorum. akü ömrü 500 döngüdür. yani 500 kere şarj edebilirsin sonrası için yapacak bir şey yok. yani akülerinizin ömrü bitmiş. şimdi ne diyeyim? desülfatör devresi yapın akünüz dirilir mi diyeyim? akü test cihazınız yok, test edemiyorsunuz, iki tane ampul bağla onunla mı test edin diyeyim. ben de emekliyim ve sadece emekli maaşı ile yaşıyorum. size umut mu satayım, batarya gurubundan canınız ne zaman isterse bozuk aküyü çıkar yerine bir tane tak olsun bitsin diye yalan, yanlış bilgi mi vereyim. bütün akü siteleri 6 ay garanti verirken, ben size şu marka 2 yıl garanti veriyor diye yalan mı söyliyeyim? gerçekleri söylemek kalp kırmaksa özür dilerim.
 
Hocam ilk mesajda da yazdığım gibi bu testi bir teyp motoru ile yaptım, tamam dediğiniz gibi uzun süre yapmadım ama 1-2 dakikada arızalı olan akünün enazından biraz düşük volt vermesi gerekir diye düşünüyorum. Ama tüm akülerle nerdeyse 0.01 - 0.03 volt değişim oldu. Yanlışsam düzeltin lütfen, Elimdeki teyp motoru dediğim motorun değerlerini bilmiyorum ama bir lambadan daha fazla akım çeker diye düşünmüyorum, ya da bu akülerle ne baglamaliyim.
Akünün verebileceği marş akımının az altında olan bir yük bağlamak en mantıklısı.yani 20 ah akü çok rahat 40amper marş akımı verebilir bunu 3000w UFO rezistansini parçalara bölerek paralel bağlayıp çok kalınca bir kabloyla bağlayarak test edebilirsin kablo nün yanmaması için Rezistans a Kablo izolesini biraz uzaktan soy rezistans aküye deyince 3-4 saniye beklesen yeterli. Ama denildiği gibi bu malzemeleri alana kadar sanayide daha ucuza çözebilirsiniz ben detaylı anlatma sebebim sizden sonra biri gelip okur da belki birşeyler öğrenmesine sebep olabilirim diye yazıyorum detaylı hep.sizin işin sonunda siz muhtemelen tüm aküleri değiştireceksiniz cunki sizin aküler seri bağlı.bozuk olan aküler sağlam yeni aldığınız aküyü bozacaklar.Bu durum bir iki günde değil. Ama 500 saykıl ömür dolmadan olacak.bunun da çözümü var ama her sıkıntı extra çözüm gerektiriyor.lityum pillerde dengeli şarj konusunu araştırın Seron ustanın yaptigi bms devresi var bundan yaparsanız akünün belirlenen sevyeden fazla dolmasını engeller.ama bunu yaparken devre üzerinde ısı oluşur.ve elektirigi boşa harcar.ve bu devre tasarımında oynama yapıp şarj adaptörü akımı kadar akım harcayabilir hale getirmeniz gerek
 

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst