Mecazi olarak anlatayım,
Arabayı 100km sabit hızla sürmeye çalışıyorsun gaza basıyorsun,
100km olduğu zaman ayağını gazdan çekiyorsun işte bu sırada gazdan çekme işlemi sırasında da motora kesilerek giden benzin (0 saniyede kesilmiyor benzin) aracı 100km hızını geçmesine neden oluyor.
Gazı kesiyorsun araç yavaşlıyor 100km altına iniyor sen gaza basıp benzin motora gidip hızlandırana
kadar araç hızı 90km ye inmiş oluyor işte bu böyle devam edip duruyor çıkışda iniş çıkış tepeler oluşuyor, bunu engellemek için
Comp bacağına koyduğun direnç,kondansatör vs ayağını gazdan daha önce yada sonra tam zmannda kesmeni,basmanı sağlıyor ve tam 100km hızda durabilmesini sağlıyor. Bunun hesabını yapmaya gerek yok zaten entegreyi biz yapmadık bilemeyiz
Osiloskopda çıkışa yük direnci bağlayıp compansazyon kondansatoru ve ayarlı direnci denemeler yaparak bulunabilir. Kısacası bir osiloskop ile bunu bulmak dakikalarını alır.
KOndansatörü nereye bağlayacağız.
-Kondansatörü dirençle negatife verirsen ayağını gaza basma zamanında doğrultma olur.
-Kondansatörü dirençle feedback'a verirsen ayağını gazdan çekme zamanında doğrultma olur.
Mecazi anlamda Endüktif yada kapasitif düzelme diyebiliriz. İkisinden birisini seçeceksin.