Merhaba. Atıyorum, 78 volt 3-4 amperle olmazsa olmaz o anda çalıştırmanın gerekli olduğu bir (cihaz, makina, vb.) durum var, ancak böyle çok acil durumlarda seri bağlı 20 amperlik akülerle 12 amperlik bir aküyle 72 volt olan voltajı yükseltip 78 volt, 12 amper yapılıp (Ancak 12 amperden daha fazla akım şiddeti alıcıyla çekilecekse bu sağlanamaz, çünkü en zayıf halka 12 amperdir en düşük amper değeri bu seri bağlantıda geçerlidir) çok geçici olarak uygulanabilir. Sistem olarak devamlı halde seri bağlı halde bu amper uyumsuzluğunda kullanılması veya seri olarak şarjı da uygun değildir.
Eskiden taşrada, Trakya'nın küçük ilçelerinde Kırklareli/Viize'de ikamet ederken, gittiğim bir akücüde görüyordum ki voltaj ayarlı akü şarj cihazına, bir usta 12 volt 60 amper, 12 volt 110 -120 amper araç ve 6 volt 16-18 amper motosiklet akülerini, bu seri şarj voltajını/amperini buna göre ayarlayıp vermeye çalışıyordu, yapılan bu işlem doğru değildir, çünkü seri bağlantıda şarj olurken akü amperleri ya tam eşit ya da 1-3 amper fazlası, düşüğü (72-75 amper, 12 volt taksi-duble aküsünden her birisinin de bağlanmış olması gibi) olabilir, çok fazla amper farkıyla bu şarj işlemi de çok sağlıklı olamaz. Kolay gelsin.