Metin Bayer
Üye
- Katılım
- 24 Mar 2018
- Mesajlar
- 14
- Puanları
- 1
- Yaş
- 37
Avometreyle omaj kontrolünden (teyidinden) sonra bu + ucu uygularsanız çok daha doğru olur. Silecek motorunun - ucu şaseden (Gövdeden) çalışma için gerekli olan elektriği alıp anahtar kapalı bile olsa bu - ucun gövdeye bağlı kalması lazımdır. Kontak anahtarı açıldıktan sonra ilk kademede RC zaman gecikmeli röleyle motora seri bağlı olarak bu + uca, sonrasında ise motorun 3 devirli olan stator sarımlarına (ölçümde GND ve soketteki + uçlar arasındaki ölçümde bu omajı gittikçe düşen uçlara) sırayla bu + ucun, seçilen sıralı kademelerde tatbik edilmesi lazımdır. Mantık olarak çalışmasının böyle olması lazımdır.
Ama mutlaka omaj ölçümlerini - ucu araç metal gövdesindeki siyah prob ucuyla değdirip devresini buradan alarak yaparak, diğer kırmızı uçlu probla bu soketteki her elektrik noktasında bunların, tam çalışma karşılığını bularak iyice emin olunduktan sonra + ucu akü veya adaptörden tatbik edip verebilirsiniz. Kolay gelsin.
Avometreyle omaj kontrolünden (teyidinden) sonra bu + ucu uygularsanız çok daha doğru olur. Silecek motorunun - ucu şaseden (Gövdeden) çalışma için gerekli olan elektriği alıp anahtar kapalı bile olsa bu - ucun gövdeye bağlı kalması lazımdır. Kontak anahtarı açıldıktan sonra ilk kademede RC zaman gecikmeli röleyle motora seri bağlı olarak bu + uca, sonrasında ise motorun 3 devirli olan stator sarımlarına (ölçümde GND ve soketteki + uçlar arasındaki ölçümde bu omajı gittikçe düşen uçlara) sırayla bu + ucun, seçilen sıralı kademelerde tatbik edilmesi lazımdır. Mantık olarak çalışmasının böyle olması lazımdır.
Ama mutlaka omaj ölçümlerini - ucu araç metal gövdesindeki siyah prob ucuyla değdirip devresini buradan alarak yaparak, diğer kırmızı uçlu probla bu soketteki her elektrik noktasında bunların, tam çalışma karşılığını bularak iyice emin olunduktan sonra + ucu akü veya adaptörden tatbik edip verebilirsiniz. Kolay gelsin.
"GND" toprak demektir, İngilizce'de ground'dan geliyor. Bu - tetikleme olayı bana birazcık tuhaf geldi, ben 25 sene broadway'in elektrik sistemiyle bizzat kendim uğraştım, tadilatlar, bazı ekler vb. yaptım , bir ara sis farı röleli olarak ekledim, orijinalinde önde hiç yoktu çünkü. Röleleri + uçtan akünün kontak açıldıktan sonraki aktif olan karbüratör otomatiğinin kablo çıkışı bağlantısı uçlarından + olarak alıp röleyi tetiklemede bu + ucu direk anahtardan geçirip öyle kullanmıştım. Yani araçtaki tüm sistemin, farlar, marş motoru, havalandırma, vb. + tetikle çalışması gerektiğini ben düşünüyorum, - uç akünün eksi ucudur ve akünün eksi olan bu ucu zaten metal (şasi) gövdesine topraklıdır, yani oraya direk bağlıdır. Zaten servis de size + tetikle rölelerinin çalıştığını özellikle belirtmiş, - tetiklemede bir yanlışlınız bulunmasın diyorum kendimce de.
Bu araçta örneğin kontak anahtarını 1 veya 2 kerelik bir konumla çevirdiğinizde aküden gelen tüm + uçlar sigorta kutusundaki sigortalardan seri olarak geçip sizin anahtarla akünün +' sı üzerinden metal (-) gövdesine elektrik göndererek güç harcamasıyla bir kumanda etmenizi bekler pozisyonunda dururlar. Yalnız uzun farlar koluna basılınca her zaman yanması için acil durumlar için veya alarm sistemi gibi 24/24 saat aküden akım çekebilecek bu değişik (istisnai) şekilleriyledir. Kolay gelsin.
Tam yardım edemem ama silecek ve yıkama kolunun iç yapısı bu tip bir şema,
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?