Fazla Gösteren Dijital KM Sayacı nasıl düzeltilir?

alicimen28

Üye
Katılım
9 Ocak 2019
Mesajlar
40
Puanları
1
Yaş
28
Merhaba arkadaşlar. Motosikletimin KM sayacı dijital ve ön teker göbeğinden bir sensör ve 3 adet kablo vasıtasıyla sayaca ulaşıyor. Ancak GPS ile ölçümümde(Google Haritalar, navigasyon) 100 KM'de 83 KM, 50 KM'de 42 KM değerlerini görüyorum.(Yüksek değer gösterge, düşük olan GPS) Bu sorun motosikletimin fabrika çıkışında önde 19 inch (110-90-19) olan tekerin 18(110-90-18); arkada 17 inch olan(130-70-17) tekerin ise 15 inche(130-90-15) düşürülmesi ancak sayaca herhangi bir müdahalede bulunmamaktan kaynaklanıyor.
Bu sorunu nasıl düzeltebilirim?
 
Son düzenleme:
Gösterge Tekerlek çevre uzunluğunu hesapladığından doğal olarak fazla gösteriyor.
Eğer Göstergenin kalibrasyon ayarı falan varsa oradan değişiklik yapılabilir. Yoksa zor...
İmkansız değil ama mantıksız çözümler...
1-Tekerlek miline ilave bir dönen düzenek ile aradaki fark apsorbe edilebilir (Saçma olduğunu biliyorum. Sadece yapılabilirlik).
2-Görünüşe göre %20 lik bir fark var. Sensör ile gösterge arasına Arduino gibi basit ve ucu bir kontrolör bağlanıp, Sensörden gelen her 5 sinyalden bir tanesi eksik aktarılabilir (aslında bu çok mantıksızda değil).
 
teker çapı düştüğünde hız göstergesi daha yüksek göstermesi gerekirdi.
Daha yüksek gösteriyor zaten hocam, yanlış yazmışım şimdi farkettim.
Gösterge Tekerlek çevre uzunluğunu hesapladığından doğal olarak fazla gösteriyor.
Eğer Göstergenin kalibrasyon ayarı falan varsa oradan değişiklik yapılabilir. Yoksa zor...
İmkansız değil ama mantıksız çözümler...
1-Tekerlek miline ilave bir dönen düzenek ile aradaki fark apsorbe edilebilir (Saçma olduğunu biliyorum. Sadece yapılabilirlik).
2-Görünüşe göre %20 lik bir fark var. Sensör ile gösterge arasına Arduino gibi basit ve ucu bir kontrolör bağlanıp, Sensörden gelen her 5 sinyalden bir tanesi eksik aktarılabilir (aslında bu çok mantıksızda değil).
1. çözümünüz çok zor hocam hem ön hem de arka tekerde farklılık olduğu için. Ancak 2. çözümünüz gayet mantıklı sadece o sinyalleri algılayabilecek bir cihaz ya da -bilmiyorum doğru mudur- seri direnç bağlamak.
 
Elalem bu hız ve mesafe ölçeri her ebat tekere göre yapmayacağına göre teker çapına göre kesin bir kalibrasyon ayarı vardır. Bir şekilde kartına bağlantı yapılıyordur ya da haricen belli bir tuş kombinasyonu ile değiştirilebiliyor olabilir. Mesela kontak+sol sinyal vesair?
Kart üzerinde de switch'ler olabilir?
 
1. çözümünüz çok zor hocam hem ön hem de arka tekerde farklılık olduğu için. Ancak 2. çözümünüz gayet mantıklı sadece o sinyalleri algılayabilecek bir cihaz ya da -bilmiyorum doğru mudur- seri direnç bağlamak.
Direnç olmaz. Etrafınızda elektronikle uğraşan biri varsa (öğrenci de olur) Arduino, PIC vb. bir mikro denetleyici ile yapılabilir. Pahalı birşey de değildir (20-30 TL. civarı)
 
Anladım hocalarım. Genel kanı kart üzerinden müdahale edilmesi ya da bir mikro denetleyici vasıtası ile yapılması. Peki bunun için bana gerekli malzemeler nedir? Kendim de yapabilirim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,903
Mesajlar
931,169
Kullanıcılar
452,788
Son üye
erisik
Geri
Üst