Fikir arıyorum : İtme Çekme işlemi yapıcak sistem

Umitkazan

Üye
Katılım
9 Şub 2014
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
33
İyi günler arkadaşlar ;
ImageUploadedByKontrolKalemi.Com Mobil1391955201.691131.jpg
Elimde yukarıdaki gibi manuel katlanabilir sistem var.
Bu ürünü 12 v 8.6 amper akü ile bir buton yardımıyla otomatik açılır - kapanır hale getirmek istiyorum. Butona bastığımda sistem otomatik açılacak ve o pozisyonda kalıcak. Tekrar bastığımda kendini kapatıcak ve o pozisyonda kalıcak.
Bu tarz sistemi ne tarz bir motorla ve nasıl yapabilirim. Fikirlerinizi ve yardımlarınızı bekliyorum.

Teşekkür ederim .
İyi çalışmalar


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Bi makinada aparat olarak kullanicaksan eger havanin oldugu bir yerse pnomatik pistonla cok kolay hallede bilirsin...
 
Selamun Aleyküm
Hoş geldin Sayın ÜmitKazan
Hem zihni bu konularda arşiv gibi olan insanların doğru yönlendirme yapabilmelerine ortam hazırlamak hem de inceleyenlerin sistemin özelliklerini anlamasını sağlamak için; sistemin ne amaçla nerede kullanıldığını, ne kadar ağırlık kaldırdığı, açma kapama gibi bilgilerini sunmak gerekir.
Birçok bilinenler içnde bir hayli çözüm bulunmaktadır. Silindir ile kurulu bir sistemde doğrusal hareket girişiyle, Elektrik motoru ile kurulu bir sistemde dönme hareketi girişi ile sistem kurulabildiği gibi sistemin hareket ettirdiği aksamı üzerinden de (hareket sağlanması açısından vb) fikir yürütülebilir.
Mesela basınçlı havanın olduğu bir ortamda, bu sistemin (varsa) kaldırması gereken ağırlık (günlük hayat bilgisine göre) ağır sayılmazsa havalı(pnömatik) bir silindir-piston çalıştırmak düşünülebilir. Ağırlık fazla ise ve çıkış hareketi sabit isteniyorsa silindir küçük bir hidrolik sistemle sürülebilir.
Sonsuz dişli ve dişli çarkı (worm and worm gear) ile dönme hareketi menteşe biçimindeki parçalardan hareketli kısımda olana verilebilir. (Bağıl hareket mantığı ile aslında hareketin birbirine göre hareket eden kısımlardan hangisine verildiği önemli sayılmaz) Sonsuz dişli tabir edilen vida ve dişli gibi olan bu parçalardan vida biçiminde olan diğer dişliyi döndürür. (Elektrik motoru vidaya bağlanır) Dişlinin motorun dönmediği halde hareket edemediği bu mekanizmada sistem durduğunda(elektrik motoruna enerji verilmezken ve ya frenlenmezken) ağırlık vb etkisine rağmen sistem son halde kalıp hareket etmemiş olur. Elektrik motoruna bağlanması gerektiğini ifade ettiğimiz vidanın döndürdüğü dişli ise menteşe kısmından hareketli (büyük parça) olan kısma sabit olarak monte edilebilir.
Untitled.jpg(Harekete göre dişli yarım, çeyrek vb ölçüde biçimlendirilebilir.)
Diğer taraftan 12 V ile kullanılan hidrolik sistemler kullanılmakta. Eğer yük vb zayıf sayılırsa hidrolik gereksiz gibi görülebilir ama işe uygun silindir yapılması ve uygun bir elektrik motoru kullanımı zor değildir. Tabi eğer küçük debili bir pompa gereksinimi duyulursa işe uygun hidrolik pompa özellikleri ile incelenmelidir.(Yapılması basit olarak düşünülebilse de uygun olmayabilir.)
Yine hazır havanın bulunmadığı durumlarda havasını üreterek çalışan bir sistem de zor sayılmaz. Araç tekeri şişirme kompresörü gibi bir sistemin (belki küçük bir depo ile) kullanımı düşünülebilir.
Sistem minyatür olarak uygulanır ise, belirli bir ağırlığı kaldırması gerekirse ağırlığa ters yönde etki eden bir kuvvetin sistemde devamlı olarak bulunması sistemin stabil çalışması açısından gerekebilir. Bazalarda bulunan amortisör diye hitap edilen silindirler gibi devamlı uygulanan ters kuvvet, ağırlık(yük/yükler) ile denge haline yakın olursa sürücü sistem daha uzun ömürlü vb özelliklerde olabilir.

Birçok çözüm bulunmaktadır. Genelde en az enerjiyi direk bağlı mekanik sistemler harcar ama buradaki dişli sisteminde teoride diğer dişli çiftlerinde(teorik yuvarlanma hareketli) olmayan bariz bir sürtünme etkisi düşünülür. (Bir kısım (belki) uygun olmayan sonsuz dişli bağlantısında sıklıkla arıza ile karşılaşılır.)
Uzun ömürlülük kolay bakım ve mantık uygulaması/geliştirilmesi gibi yönleriyle hidrolik de ön plandadır.

Sistemin kapanma ve açılma sınırlarında durması, gerek limit switchleri ile gerekse de motordaki zorlanma tesbiti ile (bu durumda sıkışma anında da durma sağlanmış olur) sağlanabilir.

Bahsettiğimiz gibi yazılan yazılamayan fikirler çoktur, uygun bilgiler ile sonuca gidilebilir. Tasarımda mekanik vb çokça ilgilenilmesi gereken özellik bulunmaktadır. Belki buralardan basitçe bilgi paylaşımı yapıyor sayılırız.

Belki sadece bu soru için üye olunmuştur ama takip edenler ile birlikte bilgi paylaşımının sağlanması ve bilgi verenlerin bilgilerinin nasıl sonuçlandığının görülmesi açısından geri dönümler yapılarak KAOG(Konuyu Açanın Ortada Görünmediği) hallerine sebep olunmaması tavsiye olunur.

Başarılar dileriz.
 
Son düzenleme:
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Detaylı ve emek vererek yazmışsınız çok sağolun.

Sistemi tam olarak açıklayım. Yukarıdaki sistem yarış motor'unun manuel katlanabilir plaka sistemidir. Ben bu sistemi otomatik Elektrik kuvvetiyle çalışan aküden beslenen bir hale getiricem. Yani kaldıracağı yük miktarı çok az. Plaka nın kendisi. Ama açıldıktan sonra dayanması gereken rüzgar kuvveti çok fazla . Buna göre pratik ve ufak bir sistem oluşturmam gerekiyor :)

Tekrar yardımlarınız için çok teşekkür ederim.


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Otomobillerde kullanılan merkezi kilit motorları ile bir düzenek yapılabilir bence.
1 tanesin gücü yetersiz kalırsa karşılıklı 2 adet bağlanarak kullanılabilir. Fiyatları makul seviyelerde herhangi bir sanayi den set olarak alınıp denenebilir.
 
Araç silecek motoru mekanizması ile beraber kullanın yalnız motoru kol tam açık iken kesecek anahtar olmalı.
 
s.a.
eğer yanlış anlamadıysam (inş. yanlış anlamışımdır) sn. ümitkazan bir hız tutkunu ve yasal yaptırımlara maruz kalmadan bu tutkusunu tatmin etmek istiyor.değerli paylaşımcı ustalara sesleniyorum!lütfen yardımı iyi niyetli kimselere yapalım!aksi halde belki bizim olmayabilir ama masum kişilerin canları yanabilir veya maddi zarara uğrayabilir.hayırlı geceler
 
Aleyküm selam ;

Yasal yaptırımlık bir konu söz değil hocam. Bahsi geçen ürün hali hazırda satılmakta olan bir üründür. Racing olarak tabir ettiğimiz hız motorlarından kuyruk altı orjinal egsoz değiştirldiğinde orjinal plakalıkda sökülmek durumunda kalıyor. plaka açık düz şekilde dururken arkaya yolcu aldığınızda plaka lastiğe sürtme yapar. Katlanır plakalar bu sebebten ötürü kullanılmaktadır . En azından ben bu sebeble kullanıyorum. Gerek polis arkadaşlarada sorarsanız onaylarlar. Ben bu sistemi otomatik hale çevirmek istiyorum el teması ile aç kapa yapmak can sıkıcı .
Herkes kendi düşüncelerini paylaşmakta özgürdür tabiki. Birilerinin canı trafikte tehlikeseyse bu en çok motorsiklet kullanıcılarıdır. Tehlikenin ne olduğunu can yanmanının ne olduğunu en iyi biz biliriz.
Hayırlı geceler


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Sayın ÜmitKazan
Motorsikletin arka kısmında, fren lambasının hemen altına bağlı trafik plakasının takılı olduğu kısımdan bahsediliyor olsa gerek. Sadece bu bilgi bile düşüncenin odaklanmasını sağlar ama yine de katlanmada son pozisyonun ne olduğu (çamurluğun içine mi değer yoksa dışa doğru mu açılır) ve sistemin resimleri gibi bilgiler paylaşılırsa meselenin anlaşılması bir tarafa, daha interaktif olunabilir.
Bu tip sistemlerde elektrikli vb sistemlerin yerine motorsiklete uygun biçimde bağlanmış, istenilen hareketi sağlamak üzere ihtiyaç duyulan mekanizmanın kullanılması hem pratik hem de uygun olabilir.
Verilen girişe göre istenilen hareketi veren mekanizmanın sadece geometrik olarak tasarımı basit bir mesele değildir. Birçok değişkenle incelenmesi gerekir. Basit bir biçimde sorunu çözen mekanizmalar olabilir ama yer kaplamama, stabil-güvenilir vb her yönüyle uygun tasarım için incelenmesi gerekir.
Belki hazır bir kısım mekanizmalar ve kullanım yerleri düşünülerek benzetilme yapılabilir. Arka tekerleğin çatalının(amortisör ile hareketini sağlayan) mafsal pimi kısmından düşünülen bir mekanizma vb olabildiği gibi; çatal ve motor üst kısmının birbirine göre yaklaşıp uzaklaşmasına (bağıl hareket) göre uyarlanmış fren teli gibi çekilerek hareketi veren bir sistem de düşünülebilir.
Tabi sisteme yardımcı olarak plakanın her iki pozisyonunda da sabit kalması için baza amortisör(silindir) hitap edilen parçalarının bağlanma biçiminde bağlanmış basınçlı hava, sıkışmış yay gibi hareket verir eleman ile kullanılabilir. Bu durumda plaka normal pozisyonunda iken sabit kalması için baskı uygulayan eleman,bu baskı aşılarak ters tarafa mekanizmik vb girişle hareket sağlandığında yeni pozisyonunda kalması için baskısına devam edecektir. Tabi direk bağlı mekanizmada belki gerekmeyen bu yardımcı eleman fren teli vb sistemlerde kullanılabilir.
Başarılar dileriz.
 
Araç silecek motoru mekanizması ile beraber kullanın yalnız motoru kol tam açık iken kesecek anahtar olmalı.
Kesme anahtarı yerine zamanlayıcı da olabilir atıyorum açılıp kapanma 3 sn de bitiyorsa yarı sürede kol tam açık durumdadır. Butona tek seferlik basma ile tam açar 2. basma ile tam kapanır ;)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,852
Mesajlar
930,756
Kullanıcılar
452,707
Son üye
128bpm

Yeni konular

Geri
Üst