Flanş Alternatörlerde Elektro Mıknatıs Kullanmak

Katılım
14 Şub 2022
Mesajlar
9
Puanları
1
Yaş
24
Arkadaşlar merhaba. Kendi elektirik enerjimi üretebileceğim bir projeye başladım kendi flanş alternatörümü yapıcagım ama neodyum mıknatıslar sorun, çok pahalı vede bulunması gerçekten işkence, diyorumki bu mıknatısları çıkarsak ve yerine elektro mıknatıs taksak tabi biliyorum ki rüzgar sürekli esmiyor ama bir sistem yapsak ve bu elektro mıknatıslar sadece yeterli rüzgar oldugunda tetik alsa bu şekilde araç dinamolarındaki sistemi uygulayabilme şansımızda olurdu bu şekilde üretilen elektirik gücünüde kontrole alma şansımızda olurdu bu çok gerekli degil zaten şarj kontrol cigazları bu işi yapıyorlar ama elektro mıknatıslar hakkında çok az bilgim var bunu nasıl flanş alternatöre uyarliycam ne yapmam lazım bilmiyorum yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden Teşekkürler
 
evet öyle zaten

oto alternatörünü direk kullansam ve çıkışı travo ile yükseltsem çok kayıp yaşarmıyım
evet çok kayıp verir, 24v kamyondan çıkma alternatör bak, sistemide 24v kurmaya bak, 12v küllüm zarar hatta imkan elversede 48v sistem kursan daha iyi
sen eniyisimi bulabiliyorsan 24v oto alternatörünü ayarla oto elektrikciyede bağlantılarını yaptır konjektörüde eklettir tabiki, çünkü rotora kaç volt elektrik göndereceğini sen ayarlamaya çalışma,
kontak anahtarı uçları çıkartsın ona sivich türevi bir düzenek kurman gerekecek,
rüzgar estiğinde kontak açılacak, artık yelken mi yaparsın rüzgar ne yandan esse sivice basacak,
veya küçük bir elektrik üreten bir motor ekler pervane takarsın yeterli rüzgar geldiğinde o küçük motorun ürettiği elektrik roleyi çeker kontağı açar, tavsiyem 5v arduino projelerinde kullanılan 5v role modülü işini görür
eğer bu sistemi yaparsan pervane türevi değil wind dikey türbini tercih etmeni öneririm, varil veya aluminyum kompozitten, çünkü pervane tip yaparsan aşırı devirlere ulaştığında frenleme sistemine ihtiyaç duyacak, aksi halde kanatların kopup uçup gitme yaralama gibi tehlikeler doğurur, ve artı fırça bilezik ihtiyacı doğar, wind türbinde ise ses aşırı devir frenleme fırça bilezik derdin yok,
wind türbinin kanatları tasarımına ve ölçülere dayalı olarak belli bir devri geçemez kanatların sırtı direnç oluşturur ama oldukça güçlü olur, en ufak esintide bile hareket alır, iyi bir platform hazırlarsan ileride aynı türbine 2. alternatörüde ekleyebilme şansın doğar
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,121
Mesajlar
933,318
Kullanıcılar
453,192
Son üye
saskınn

Yeni konular

Geri
Üst