Ford connect arızası ?

Aynen ben de uzak sayılırım araç konusunda. Tavsiyem arıza teşhis cihazını anlık değil de uzun süre takın veya bunların farklı modeli vardır. Misal 1 haftada illa baş gösterecektir arıza, sorunu kaydedip daha sonra koduyla araştırılıp nokta atışı yapabilirsiniz düşüncesindeyim. B planı uzun zamana dayalı, bölge bölge soket hatta karşılıklı pin kontrolü, gevşek cıvata elden geçirme.
 
Elin alet tutuyor.
12 volt seri lamba kur,bujilerin kafa soketini çıkar,
tek tek ölç.Hangisinde yanmazsa o bozuktur.

Kimi araçlarda kontrol mekanizması yok.Röle çeker panelde ışık yanar
çalıştığını varsayıp bırakır.

Kızdırma deyip geçme.Common rail dizelde motor ısınana kadar devreye girip çıkar.
Eski dizellerde baştan bir ısıtır,işi biter.
 
Herkese selamun aleyküm. Değerli ustalarım benim bir tane 2011 model 110 ps connetc arabam var.

Arabamdan da o kadar memnunum ki herkes yakıttan şikayetçi genelde ama ben aynı zamanda tır şoförü olduğum için de yakıt düşürme konusunda biraz deneyimliyim bu sebeple de yakıt derdim yok.

Ama arabamı sabah ilk çalıştırıyorum yaklaşık en az bi 15 sn rolantide çalışıyor ondan sonra hareket ediyorum dolayısıyla hararet göstergesi hiç oynamamış oluyor ve gösterge milim bile oynasa bu sorunu ortadan kaldırıyor.

Sorun şu : hareket halindeyken ayağımı gaza basıp çektiğim zaman tekrar gaza bastığımda motor sanki mazot otomatiği mazotu kesercesine peş peşe vuruntu yapıyor yani araba tak tuk tak tuk ederek çalışıyor resmen koltuktan o vuruntu bariz olarak hissediliyor.

Vites fark etmiyor 2. viteste de 3. viteste de her viteste bunu yapıyor motor az bişiy ısınınca kesiyor taaa ki 8-10 saat çalıştırmıyorum tekrar motor iyice soğuyor ondan sonra tekrar yapıyor.

Aracın kaç defa yağ bakımını yaptırdım ve genelde arabasına kıl bi insan olduğum için daha km dolmadan yaptırırım genelde.

İlk aldığım zaman enjektör problemi vardı arabamda o zaman da yapıyordu ben de 4 adet orjinal enjektör aldım taktırdım sorun yine devam ediyordu Kimisi egr valfinden yapar diyor kimisi turbo diyor kimisi katalizör diyor yani her kafadan bir ses çıkıyor....

Ama ben turbo egr ve katalizöre pek sıcak bakmıyorum çünkü turbo olsa çekişte düşüklük olur egr olsa yani egr kurum bağlamış olsa şimdiye kadar mil keserdi katalizör olsa araç egzoz muayenesinden geçmez falan filan benim en çok şüphe ettiğim yer Elektrik tesisatı yada beyinle alakalı ?

Hiç başına böyle bir sorun gelen var mı yada bu sorunu bulup düzelten ? Bana bir fikir verebilir misiniz Sizce sorun nerede ?
hocam aynı sorun bende de var sıfır enjektör takıldı ona rağmen sorun cözülmedi araçta yapılan işlemler
krank sensörü
pompa revizyonu
pompa üzerinde 2 tane müşür
rail müşürü
krank sensörü
egr
turbo
bunların hepsinde degisime gidildi ama cözüme ulasılmaldı arac 1500-2000 devir arası tak tak ses cıkarıp üst üste silkeleme yapıyor bazı zamanlarda ise bi tane hık edip hemen geri geliyor 4 yıldır hiçbir usta arızayı cözemedi siz cözüme ulastınız mı
arıza beyine düsmüyor
 
Geçmiş olsun! Siz soruna çare ararken sanayi ustalarına iyi katkıda bulunmuşsunuz. Her değişimden sonra ilgili usta değiştirdiği parçayı söküp eskisini takıp ve aldığı işçiliği iade etti ise sorun yok. Yoksa bir usta kesin teşhis ve tespit edemediği soruna sırf işçilik ücreti almak ve irtibatlı olduğu parçacıya parça sattırmak için mi müdahale eder?
 
hocam aynı sorun bende de var sıfır enjektör takıldı ona rağmen sorun cözülmedi araçta yapılan işlemler
krank sensörü
pompa revizyonu
pompa üzerinde 2 tane müşür
rail müşürü
krank sensörü
egr
turbo
bunların hepsinde degisime gidildi ama cözüme ulasılmaldı arac 1500-2000 devir arası tak tak ses cıkarıp üst üste silkeleme yapıyor bazı zamanlarda ise bi tane hık edip hemen geri geliyor 4 yıldır hiçbir usta arızayı cözemedi siz cözüme ulastınız mı
arıza beyine düsmüyor
Ben enjektör ile sorunu çözdüm hocam. Lakin şöyle bir şey var ; Bu araçların enjektörlerinin kodlanması gerekiyor kodlanmadığı müddet şakırtı kesilmiyor ve neredeyse hiç bir pompacı da kodlama yapamıyor. Çok nadir kişilerde sorunu çözmek için diğerlerinin üç katı para istiyor. Yani sıfır enjektör taktırsan da kodlama yapılmadı mı sorun düzelmez. Birde aracı bilgisayar ile değişen parçaların tanımlanıp ayarlanması gerekmekte sök yerine yenisini tak işi kurtarmıyor.

Sırf bu yüzden gittim delphi nin yan sanayisi arıza tespit cihazı aldım :D
 
Ben enjektör ile sorunu çözdüm hocam. Lakin şöyle bir şey var ; Bu araçların enjektörlerinin kodlanması gerekiyor kodlanmadığı müddet şakırtı kesilmiyor ve neredeyse hiç bir pompacı da kodlama yapamıyor. Çok nadir kişilerde sorunu çözmek için diğerlerinin üç katı para istiyor. Yani sıfır enjektör taktırsan da kodlama yapılmadı mı sorun düzelmez. Birde aracı bilgisayar ile değişen parçaların tanımlanıp ayarlanması gerekmekte sök yerine yenisini tak işi kurtarmıyor.

Sırf bu yüzden gittim delphi nin yan sanayisi arıza tespit cihazı aldım :D
benimkindeki problem soguk sıcak farketmeksizin yapıyor yani araçta sanki Elektrik al ver yaparcasına ufak ufak sarsıyor aracı gaz verince eksik veriyor gibi
tüm sensörler denendi neredeyse hic biri cözüm olmadı tesisatta bi problem olur mu olursa nasıl anliycaz
 
benimkindeki problem soguk sıcak farketmeksizin yapıyor yani araçta sanki Elektrik al ver yaparcasına ufak ufak sarsıyor aracı gaz verince eksik veriyor gibi
tüm sensörler denendi neredeyse hic biri cözüm olmadı tesisatta bi problem olur mu olursa nasıl anliycaz
Valla abi ben tamirci değilim sıradan bir kullanıcıyım nasıl anlayacağınız konusunda yol göstermem kesinlikle yanlış olur.

Aracın motorunu yıkattıktan sonra soketlerde su birikintisi kalıyor zamanla oksit yapıyor. Bu al ver olayları bundan da olabiliyor Elektronik aksamlarda her hangi bir soğuk lehimden de olabiliyor. Ne desem yanıltıcı olacaktır, sessiz kalmak en mantıklısı olur bence...
 
Herkese selamun aleyküm. Değerli ustalarım benim bir tane 2011 model 110 ps connetc arabam var.

Arabamdan da o kadar memnunum ki herkes yakıttan şikayetçi genelde ama ben aynı zamanda tır şoförü olduğum için de yakıt düşürme konusunda biraz deneyimliyim bu sebeple de yakıt derdim yok.

Ama arabamı sabah ilk çalıştırıyorum yaklaşık en az bi 15 sn rolantide çalışıyor ondan sonra hareket ediyorum dolayısıyla hararet göstergesi hiç oynamamış oluyor ve gösterge milim bile oynasa bu sorunu ortadan kaldırıyor.

Sorun şu : hareket halindeyken ayağımı gaza basıp çektiğim zaman tekrar gaza bastığımda motor sanki mazot otomatiği mazotu kesercesine peş peşe vuruntu yapıyor yani araba tak tuk tak tuk ederek çalışıyor resmen koltuktan o vuruntu bariz olarak hissediliyor.

Vites fark etmiyor 2. viteste de 3. viteste de her viteste bunu yapıyor motor az bişiy ısınınca kesiyor taaa ki 8-10 saat çalıştırmıyorum tekrar motor iyice soğuyor ondan sonra tekrar yapıyor.

Aracın kaç defa yağ bakımını yaptırdım ve genelde arabasına kıl bi insan olduğum için daha km dolmadan yaptırırım genelde.

İlk aldığım zaman enjektör problemi vardı arabamda o zaman da yapıyordu ben de 4 adet orjinal enjektör aldım taktırdım sorun yine devam ediyordu Kimisi egr valfinden yapar diyor kimisi turbo diyor kimisi katalizör diyor yani her kafadan bir ses çıkıyor....

Ama ben turbo egr ve katalizöre pek sıcak bakmıyorum çünkü turbo olsa çekişte düşüklük olur egr olsa yani egr kurum bağlamış olsa şimdiye kadar mil keserdi katalizör olsa araç egzoz muayenesinden geçmez falan filan benim en çok şüphe ettiğim yer Elektrik tesisatı yada beyinle alakalı ?

Hiç başına böyle bir sorun gelen var mı yada bu sorunu bulup düzelten ? Bana bir fikir verebilir misiniz Sizce sorun nerede ?
Selamünaleyküm çözebildiniz mi ?
Ben enjektör ile sorunu çözdüm hocam. Lakin şöyle bir şey var ; Bu araçların enjektörlerinin kodlanması gerekiyor kodlanmadığı müddet şakırtı kesilmiyor ve neredeyse hiç bir pompacı da kodlama yapamıyor. Çok nadir kişilerde sorunu çözmek için diğerlerinin üç katı para istiyor. Yani sıfır enjektör taktırsan da kodlama yapılmadı mı sorun düzelmez. Birde aracı bilgisayar ile değişen parçaların tanımlanıp ayarlanması gerekmekte sök yerine yenisini tak işi kurtarmıyor.

Sırf bu yüzden gittim delphi nin yan sanayisi arıza tespit cihazı aldım
Ben enjektör ile sorunu çözdüm hocam. Lakin şöyle bir şey var ; Bu araçların enjektörlerinin kodlanması gerekiyor kodlanmadığı müddet şakırtı kesilmiyor ve neredeyse hiç bir pompacı da kodlama yapamıyor. Çok nadir kişilerde sorunu çözmek için diğerlerinin üç katı para istiyor. Yani sıfır enjektör taktırsan da kodlama yapılmadı mı sorun düzelmez. Birde aracı bilgisayar ile değişen parçaların tanımlanıp ayarlanması gerekmekte sök yerine yenisini tak işi kurtarmıyor.

Sırf bu yüzden gittim delphi nin yan sanayisi arıza tespit cihazı aldım :D
110 ps connecte enjektör kodlaması yok, siz nasıl kodlama yaptınız?
benimkindeki problem soguk sıcak farketmeksizin yapıyor yani araçta sanki elektrik al ver yaparcasına ufak ufak sarsıyor aracı gaz verince eksik veriyor gibi
tüm sensörler denendi neredeyse hic biri cözüm olmadı tesisatta bi problem olur mu olursa nasıl anliycaz
Benim arabada aynı, 2008 110 luk connect, aracım şuan 503 binde, bu ayağı gazdan çekince sarsıntılar 400 bin civarında başladı. Konuyu açan arkadaşın dediği gibi önce soğuk motorda başladı ısınınca azaldı, sonra hem soğuk hem sıcak farketmeksizin devam etti. Bu sıralar gaz verincede aynı hareketi yapıyor. 500 binde motoru komple yeniledim. Motor rektefiye oldu,sifir enjektörler taktım, sıfır turbo,egr ve monifold taktım. Mazot pompası çok düşük km orjinal taktım. Genede bu arıza gitmedi.. elektrik tesisatı ile alakalı olduğunu düşünüyorum bende.. ama ne bir arıza kodu şimdiye kadar verdi nede şu yapılan işlemlerden sonra dahi bir değişiklik olmadı. Ayrıca çıkma şanzıman bile attım araca ,Avrupa çıkma, şanzıman boşluklarından dolayi da değil bu arıza.. 4 5 tane connect araç denedim diğerlerindede vardi sadece 1 tanesinde yoktu. Tabiki benim connectimdede 400 bine kadar yoktu.. bu sorunu çözen olursa lütfen buraya yazsın fordada arge olarak paylaşalım,:) ne otosan ne otokoç bunun sebebini bilmiyor çünkü..
 
Son düzenleme:
hocam aynı sorun bende de var sıfır enjektör takıldı ona rağmen sorun cözülmedi araçta yapılan işlemler
krank sensörü
pompa revizyonu
pompa üzerinde 2 tane müşür
rail müşürü
krank sensörü
egr
turbo
bunların hepsinde degisime gidildi ama cözüme ulasılmaldı arac 1500-2000 devir arası tak tak ses cıkarıp üst üste silkeleme yapıyor bazı zamanlarda ise bi tane hık edip hemen geri geliyor 4 yıldır hiçbir usta arızayı cözemedi siz cözüme ulastınız mı
arıza beyine düsmüyor
Çözüldü mü sizin durum
Ben enjektör ile sorunu çözdüm hocam. Lakin şöyle bir şey var ; Bu araçların enjektörlerinin kodlanması gerekiyor kodlanmadığı müddet şakırtı kesilmiyor ve neredeyse hiç bir pompacı da kodlama yapamıyor. Çok nadir kişilerde sorunu çözmek için diğerlerinin üç katı para istiyor. Yani sıfır enjektör taktırsan da kodlama yapılmadı mı sorun düzelmez. Birde aracı bilgisayar ile değişen parçaların tanımlanıp ayarlanması gerekmekte sök yerine yenisini tak işi kurtarmıyor.

Sırf bu yüzden gittim delphi nin yan sanayisi arıza tespit cihazı aldım :D
Nasıl kodladınız hocam enjektörleri, beyinde kodlanacak yer yok diyorlar.bir yol gostersenizde bizde kodlasak..
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,833
Mesajlar
930,571
Kullanıcılar
452,658
Son üye
yılmaz_yılan

Yeni konular

Geri
Üst