Frenleme esnasında ortaya çıkan enerjiyi yine sürücülere vererek faydalı enerjiye dönüştürebiliriz. Bu tür sürücülere rejeneratif sürücü adı verilmekte. Bu uygulamada sürücülerin dc baraları ortak olarak bağlanmakta. Yada frenleme esnasında ortaya çıkan enerjiyi şebekeye geri verebilmektedir. Aşağıda Vacon sürücüler için kısa tanımlamaları bulabilirsiniz. Şimdiye kadar böyle bir uygulama yapmak nasip olmadı. Umarım bir gün gerçekleşir.
Vacon ürün yelpazesi içinde geniş Ortak DC Bara Sürücü ürünleri mevcuttur. Ürün ailesi 0,25kW’tan 3000 kW’a, 380 VAC’den 690 VAC’ye kadar tüm güç aralığı için değişik doğrultucu ünitelerini, invertör ünitelerini, ve frenleme kıyıcı ünitelerini kapsar. Bu ürün grubu Vacon NX teknolojisi üzerine kurulmuştur. Ortak DC Bara ürünleri birçok değişik konfigürasyonda kullanılabilir.Tipik bir uygulamada frenleme modundaki invertörler ortaya çıkan enerjiyi motor modundaki sürücülere aktarırlar.
Doğrultucu Üniteleri
Doğrultucu üniteleri AC besleme gerilimini ve akımını DC Gerilime ve akıma çevirir. Güç, beslemeden DC Baraya aktarılır (Bazı durumlarda tersi de geçerlidir)
AFE (Active front-end)
AFE ünitesi, ortak DC Baralı sistemlerde kullanılabilecek çift yönlü (rejeneratif) doğrultucu ünitesidir. Giriş katında harici LCL filtresi kullanılmıştır. Düşük harmonik distorsiyonu gereken uygulamalar için uygundur.
FFE (Fundamental front-end)
FFE ünitesi, ortak DC Baralı sistemlerde kullanılabilecek çift yönlü (rejeneratif) doğrultucu ünitesidir. FFE ünitesi, motor modu için bir diyot köprüsü ve rejenertif mod için ise anti-paralel tristör köprüsü olarak çalışır. FFE ünitesinde tristörler yerine IGBTler kullanılmıştır. Giriş katında harici şok bobini kullanılmıştır. Rejeneratif çalışma gerektiğinde ve “normal” düzeyde harmonik kabul edildiği durumlarda FFE ünitesi doğrultucu cihaz olarak kullanılabilir.
NFE (Non-regenerative front-end)
NFE ünitesi, ortak DC Baralı sistemlerde kullanılabilecek tek yönlü (motor modu) doğrultucu ünitesidir. NFE, diyot/tristörlerden oluşan bir diyot köprüsüdür. Giriş katında harici şok bobini kullanılmıştır. NFE ortak DC Barayı şarj edebilir. Rejeneratif çalışma gerekmediğinde ve “normal” düzeyde harmonik kabul edildiği durumlarda FFE ünitesi doğrultucu cihaz olarak kullanılabilir.
Invertör Ünitesi
INU (İnvertör Ünitesi) AC motorların kontrolü için kullanılan çift yönlü DC beslemeli invertör ünitesidir. INU ortak DC Baradan beslenir. DC bara bağlantısı için şarj devresi gereklidir.
Fren Kıyıcısı Ünitesi
BCU (Fren Kıyıcısı Ünitesi) ortak DC barada oluşan aşırı enerjiyi ısı olarak tüketilmesi için dirençlere aktaran güç konvertörüdür. Harici dirençler gereklidir.