Fren fazladan 2 sn çekili kalıyor

bir duzeltme yapmak istiyorum, fren obinine benters 60v dc vermiyorum, enerjisini kestikten sonra bobin uzerinde bu gerilimi olcuyorum. ama ters dc gerilim vermeyi deneyecegim, kac volt vermem gerektigi konusunda fikri olan varmi? yoksa deneme yanilma metodunu deneyecegim,
bu arada hyz arkadasin gonderdigi katalogu inceliyorum,,,
 
aiyt;yukarıda hyz arkadaşın ilk yaptığı yorumdaki DC devrenin bir ucunu kontak ile açık devre yapmayı ilk çözüm olarak denersen daha iyi olur. Ayrıca bu sorun bir bakım dan sonra mı oluştu yoksa bir anda mı oluştuğunu açıklarsa dah fazla yardım alabilirsin.
 
2sn gecikme oldugunu makina kapasitesini arttirmaya basladiktan sonra fark ettim. bu gune kadar fren uzerinde sadece balatalari ve diskleri orjinal yedekleriyle degistirdim. maalesef yedek frenim yok. yenisi 3000euro :eek: maalesef ,sadece disklere 800euro odedim. freni ilk actigimda bobin ile diskleri tutan hareketli parca arasinda 0,2mm kalinliginda cember seklinde bakir olmayan bir parca vardi, bu parca koptugu icin tekrar takmadim, bu parcadan kaynaklandigini zannetmiyorum.
fren bilgileri
Binder 71 705-29z00
168 V 0,95A 450Nm
 
Bahsettiğin kopan parça artık mıknatıslığı fren üzerinden atmaya yarayan bir parça olabilir.O parçadan olmuyor diye kesin bir yargıya varmamak lazım.
 
acaba frenin çektiği nüve mıknstıslanma özelliği mi kazandı.yani sabit mıknatıs mı olduki.fren bobinine ac akım vermeyi denedinizmi belki kısa süreli ac akım manyetik alanı sabit mıknatıslığı giderebilir
 
Arkadaşım bu bağlamaş olduğun frenin enerjisini motor üzerinden besliyosunsa enerjisi geç kesilır daha öncede başıma aynı olay geldi devresine harici bir role yada kondaktör kullanırsan problemi çözeceğine eminim.
 
Arkadaşım bu bağlamaş olduğun frenin enerjisini motor üzerinden besliyosunsa enerjisi geç kesilır daha öncede başıma aynı olay geldi devresine harici bir role yada kondaktör kullanırsan problemi çözeceğine eminim.

Serkan65 cevabına ilave olarak sadece trafo giriş tarafı değil çıkışı da kontaktör üzerinden geçirilmelidir. Bir de, fren mekanizması (diskler ve yaylar) rahat çalışması gerekir. Hatalı montaj frende kasıntıya yol açar; açılıp kapanma süresinde uzamaya sebebiyet verir.
 
slm arkadasım yıllar once benımde basıma gelmıstı elektrık ve bobınaj olarak 15 yılda bır defa basıma aynı olay geldı ve onuda su sekılde cozduk fırenın cektırdıgı dısk yenıden yaptırdık bakır ve pık karısımlı buda enerjı kesılınce ustundekı manyatık alan tutmadıgından boyle kurtulmustuk umarım ısıne yarar
 
slm arkadasım yıllar once benımde basıma gelmıstı elektrık ve bobınaj olarak 15 yılda bır defa basıma aynı olay geldı ve onuda su sekılde cozduk fırenın cektırdıgı dısk yenıden yaptırdık bakır ve pık karısımlı buda enerjı kesılınce ustundekı manyatık alan tutmadıgından boyle kurtulmustuk umarım ısıne yarar

Konu baya eskı ama yaptığınız uygulama mantıklı aslında elektromanyetık bobin nuvesı yuksek gauselı silislı sacdan olmalı sıradan saclar bır sure mıknatıslılığı korur hatta bu iş için yapılan nuvelerde dokum nuveler yapıldığını duydum uygulamadım
 
bıde bu manyetık fırenlerın kımılerınınn arasında bakır sac yada antı manyetık sac olur bu da bu sebeplerın onune gecmek ıcın
 

Forum istatistikleri

Konular
129,810
Mesajlar
930,324
Kullanıcılar
452,618
Son üye
mberber

Yeni konular

Geri
Üst