Tamam önemli olan güç buna zaten kimsenin hayır dediği yok ama şöyle bir durum var;tek pervaneli bir sistemde örn: dakikada 250 tur dönen bir pervane direkt bağlandığı için alternatörüde 250 tur döndürür.Bu tur sonucunda alternatör örn: 250 volt 5 amper güç veriyorsa çift pervaneli sistemde hız ikiye katlandığı için ya 250 volt 10 amper yada 500 volt 5 amper olması gerekiyor.En azından kalem kağıt üzerinde hesap bu yanılmıyorsam.Pratiğe döküldüğünde bu hesabın değişeceği kesin tabiki.Verdiğim örnek değerlerdir.250 turda 250 volt 5 amper verebilen bir motor ben daha görmedim.Saygılar.
Dakikada 250 devir dönebilen 230 volt 50 Hz şebekedende 2500 watt güç çeken bir motor (kaldıki böyle özellikte bir motor özel siparişle özel sarım demektir gibime geliyor.) bizim işimizi görüyor gibi.
Bu dediğim motor bulunabilirse sistem şu şekilde muhtemelen: bu özel motorun
Elektrik çıkışı 12 volt 60 amper e çevrilecek bu çevrimden sonra elektrik,otomobillerde kullanılan fazla şarjı önleyen bir sisteme aktarılacak,bu sistemden çıkan 12 volt 60 amper 4-5 adet parelel bağlı 12 volt 60 amper aküye verilecek.Bu aküler aynı zamanda 12 voltla çalışan invertere bağlı olacak.inverterin çıkışı 220 volt 5000 watt olursa evde elektrikli şofben+elektrikli kat kaloriferi bile çalıştırabilirsiniz.Tabi bunların hepsi teori.Pratiğe döküldüğünde nasıl bir sonuç alınır denemek lazım.