Gelin Rüzgar Türbini Yapalım

Sinan ustam.
Düşünce güzel de yalnız şöyle bir sorun var.
O yaptığınız çubuk nüveden bir tane daha yapın, mıknatısa bakan taraf değil de diğer ucundan birbirine birleştirin.
Nüvenin birinde N kutbu varken diğerinde haliyle S kutbu denk geliyor. Şimdi sorum şu ;

Bu iki mıknatıs karşısındaki nüveden devreyi tamamlayarak manyetizma akışı olur mu ?

Çubuklar çok uzun olduğu için bence olmaz.
 
evet malumunuz diğer ortamımızdada bunu paylaştım arkadaşda sizinle hemfikir oldu, bende 6 cm ye kadar kısaltıp kalınlaştırma'yı sordum dağıtacağım sipir sayısını geri toplama makara gibi.

köye taşınma ihtimalimiz var şimdiden hazırlık yapmak istiyorum devasa bir sistem olacak olursa köydeki yerim on numara türbin için

cevap içinde teşekkür ederim
 

makina mühendislerinin kullandığı çok populer bir proğram var soldworks bendeki 2010 sürümü, onu kullanmayı öğrenmeye çalışıyorum ama poğram çok büyük çok zamanımı alacak ama değer çünki yaptığın bir düzenekte ne gibi aksaklık olabileceğini görebiliyorsun simulasyonla çalıştırabiliyorsun. magnet ve endüktif vs çok sayıda paketleri var. bu yapmak istediğim alternatör modelini bu proğramla yapıp videosunu size iletirim ama baya zamanımı alacak görüş mek üzere
 
çinliler yapmış geçtiğimiz günlerde izlemiştim ( google translateden çift pervaneli rüzgar türbini yazın çinceye cevirin ve arayın orad ratlarsınız...
 

Aynen katılıyorum. Zaten 4 mevsim yaşanan yerlerde tamamen rüzgara dayalı elektrik üretmek de mantıklı değil belirli oranda güneş paneli sistemi de dahil edilerek hibrid sistem yapmak daha mantıklı olur enerji istikrarı açısından. Üstelik rüzgar ancak özel bölgelerde işe yarar ve daha istikrarsızdır güneşe göre. Ancak elbette rüzgarı çok iyi olan yerlerde bu nimetten faydalanmak güzel birşey türbin ile.
 
ustalarım bana lazım olan bilgi 2000 watt üreteceğim sistem lazım ben farklı birşey denemek istiyorum rüzgar a artı olarak
ama ancak yaptığım zaman paylaşacağım akümülatör kaç ah olması lazım akü şarj cihazı nasıl almalıyım kaç kw alternatör ve inverter almam lazım ve başka araç gereç motor rotor ne lazım olur bir yardımcı olun sizlere zahmet
 
Sayın yawuz58.
2000 w. üreteceğim demişsiniz de kaç voltta 2000 w. almak istiyorsunuz. Rüzgar türbinlerinde kullanılan sabit mıknatıslı alternatörlerde 2000 w. almak için 48 v. olmak zorunda. 12 ya da 24 voltta 2000 w. zor alınır. Bunun için size 48 v. 2000 w.lık alternatör lazım. Şayet bu alternatörü sürekli 2000 w. alacak şekilde çalıştıracaksanız 48 v. 400 Ah akü grubuna ihtiyaç olacak. Akü şarj cihazı da en az 50 amperlik olmalı.
İnverter ise kullanacağınız cihazların toplam gücünden 2 kat büyük olmalı.

Yapmak istediğiniz sistemi tam bilemediğim için başka araç gereç motor ne güçte ve nasıl olur bilmiyorum.
 

Bu seçenekler neden zorunlu ?
 
Bu seçenekler neden zorunlu ?
--2000 w.lık bir alternatör 12 ya da 24 v. olması zor. 166 amper gibi bir akım söz konusu. Böyle bir alternatörden bu kadar akım almak mümkün değil. Onun için 48 v. olmalı.
--2000 w.lık alternatör tam kapasite üretim yaptığında 40 amper çekilir. Aküler, kapasitesinin 1/10 oranında akımla şarj edilmesi tavsiye edilir. 40x10=400 Ah. akü grubuna ihtiyaç duyulur.
 
bu düşünce mantığına göre doğru denile bilinir fakat öncelikle kalıplaşmış olarak sürekli sabit uyartımlı (sabit mıknatıslı) alternatör düşüncesi var.

öncelikle otomotiv sektöründe 12v 3-4kw a kadar üretim yapan alternatörler mevcut burada sorun üretmek değil bence aktarmaktır.
ve bu gücü sağlayabilen bir kanat sistemi yapıldıktan sonra ki 2000w küçümsenecek bir güç değil bence sabit mıknatıslı alternatör yerine değişken uyartımlı ve çıkışı regüle etmesi çok daha basit olan oto alternatör kullanıp bunun kontrolünü sağlamak ve bununla her zaman akü depolamak yerine akü depolamayı ek olarak kullanıp bunun dışında primer enerji üretmek daha da mantıklı görünüyor.

her şey mevcut rüzgar potansiyeline ve bunu alternatöre aktaran sistemin sağlıklı ve sürekli çalışabilmesine bağlı, bu gibi bir tasarımda da 50w-100w civarı harcanan uyartım gücünü kazanca çevirme çabasına girip sabit uyartımlı alternatör seçmek ve bunu yapmakla uğraşmak bence gereksiz bir uğraş
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…