Sayın Ahmet_gr.
Şayet alternatörün bobinleri sağlamsa hiç dokunmayın. O sargılar işimizi görür.
Rotorda bulunan üçgen demirleri ve içinde bulunan bobini hiç kullanmayacağız. Hidrolik pres kullanarak, bahsettiğim orta kısmı milden ayıracağız. Milde bulunan bileziklere de ihtiyacımız olmayacak. Sadece mil sağlam ise onu kullanırız. 4 cm. kalınlığında yumuşak demiri torna ettireceğiz. Bu demirin çapını ise şöyle hesaplayacağız.
Bobinlerin sarılı olduğu statorun iç çapını kumpasla ölçüyoruz. Diyelim ki 90 mm. geldi. Kullanacağımız mıknatıs kalınlığı da 10 mm. olsun. Karşılıklı 2 mıknatıs kalınlığı 20 mm. eder. 3 mm. de toplam boşluk bırakırsak 23 mm. oldu. 90 - 23 = 67 mm. olur.
Rotorda kullanacağımız demir silindirin çapı 67 mm. kalınlığı ise 40 mm. olacak. Bu demiri mile geçirdikten sonra tornada bu ölçülere indiriyoruz. 12 tane 40x20x10 mm. ölçüsündeki mıknatısları yanyana N S N S sıralamasıyla demire kuvvetli bir yapıştırıcı ile yapıştırıyoruz.
Bu mıknatıslı demiri stator içine sokarken dikkatli olun, parmağınıza zarar verebilirsiniz.
Peki, önceki bobini, rotoru ve bilezikleri neden iptal ettik ?
Bu alternatör önceki haliyle rotordaki mıknatıslanmayı kendi ürettiği elektrikten alıyordu. Fırça-bilezik sistemi onun için gerekliydi. Ama modifiye edince mıknatıslanma olayını sabit mıknatıslarla yaptığımız için bunlara gerek kalmıyor.
Kolay gelsin.