Gemi Elektriği ile İlgili Sorular & Dökümanlar

Gemilerde aynı marka ürünlerden pek kullanılmaz. Çeşitlilik olması istenirki birisinde arıza meydana geldiğinde sorunlar en aza indirilsin.
 
kardeş güzel sölemişin de eskiden yıldız noktası şase olrak alınır mış ama artık o kanünen yok yanii artık yapmıyolar hatta yalıtım izolasyon dedigimiz şey var yanii meselaa aydınlatma trafosu var pirizler öle calışır lambalar yine aynı tr dan beslenir mp deger olarak pek kullaılmaz ama gerektiginde kullanılabilir ama gerek olmaz çünki en ufak bi panoda dahi yalıtım tr vardır kumanda devreleri ve benzeri elktronik olarakda yine öle dir mili amper seviyesinde deger alır verir ark yapması spark oluşması imkansız hale getirilir bu şart tır tankerlerde esas alınır tabi harrici tutyalarda statik yuklen meyi gemiden denize atabilir ve öledir ... gemide yürümek dahi statik yüklenmeye sebebtir gemide calışmışsan bunu gayet iyibilirsin kendimden biliyorum... bende yardıncı olurum ..gemi elektrik konusundaaa.
 
askeri gemide(fırateynde)elektrik askeriydim.askeri gemiler hep amerikan malı oldugı için amerikannormuna göre dizayn edilmiş genellikle 440ve 110 v la çalısıyor sistermler.nötr olayı yok.izalasyon trafoları kullanılıtor ve trafolar üçgen bağlı 220v temini 440 v ta 220v trafolarla yapılıyor .frekans önemli değil 220 v ta istediğini calıstır
 
BENDE YENİ ÇIKCAM İNŞ. GEMİYE sormak istediğim gemilerde pano projeleri varmı.yada güvertede bulunan elektrik veya elektronik aksamın.duydugum kadarı ile yok diyorda.
 
Arkadaşlar,

Gemilerde ana makine slow down alarmı ve automatic shut down alarmı nasıl test edilir ? Yardımlarınıza teşekkürler.
 
klasik sistemde bunlara sebep olacak alarmları elle devreye alarak yapılır. örnek olarak, shut down'a yol açan alarmlardan biri yağ basınç alarmıdır. makine çalışırken, yağ basınç switch inden düşük yağ basınç alarmı çaldırılır. bu alarm çalınca makine shutdown a çeker ve m/e shutdown alarmı çalar.
 
Emeğinize sağlık böyle değerli bilgileri ilk ağızdan duymak gerçekten çok hoş.
 
ayrıca staj yapmadan mı 3. çarkçı olacaksın orası biraz anlaşılmaz olmuş. hem gemide elektrik zabiti yoksa bu işlerle 2. çarkçı ilgilenir, 3. çarkçılık yaptığın sürece bunları yavaş yavaş öğrenirsin. zaten 2. çarkçılık sınavında da çıkacak.
 
Köprü üstü seyir sistemlerini DETAYLI olarak anlatabilirim. (işim bu)


 
gemı elektiği ile ilgili bılgı ısteye arkadaslar bana merak ettıklerı veya ogrenmek ıstedıklerı konuda ulasırlarsa yardımcı olmaya calısırım...


Ben izmir de bir marina da elektrik teknısyenı olarak bulunmaktayım. acıkcası gemi yada tekne elektrıgınden anlamadıgım gıbı işe alınırken de bunun bılıncındeydım. neysekı kısa zamanda marına ıcersıne acılan restoran tarzı yerlerde meslegımı ıcra edebıldım. fakat yınede bır gemı yada tekne elektrıgınden anlıyor yada pratık sahıbı olsaydım maddı manevı bana artısı bı haylı ıyı olacaktı sanıyorum. gec kalmısta sayılmam tabı ama pek bu konular ıle de ılgılı yol gosterenım de yok acıkcası..
Yardımcı olmanızı isterim açıkcası...
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…