ahmetozkan
Üye
- Katılım
- 7 Eyl 2011
- Mesajlar
- 21
- Puanları
- 1
Gemilerde aynı marka ürünlerden pek kullanılmaz. Çeşitlilik olması istenirki birisinde arıza meydana geldiğinde sorunlar en aza indirilsin.
Bır oncekı konuya devam edersek ıse elektrık üretiminde kaldıgım yerden devam etmek ıstıyorum.elektrık üretimi kısaca 1 den fazla jeneratörün tek veya paralel çalışması şeklinde olur.tabii ayrıntıya girecek olursam konu çok uzar öncelikle fikir vermesi açısından kısaca anlatmak isterim ama ayrıntılı bır konu anlatımı istersiz ayrıca açıklamak kafaları karıstırmamak acısından daha iyi olur.topraklama hakkında ise söyle bir açıklama yapalım gemi bünyesini komple şase olarak kabul ediyoruz ve toprağı gemiye bağlıyoruz tankerler limana vardıklarında gemi bünyesini toprağa bağlarlar gemi bünyesindeki statik elektriği boşaltmak amaçlı tankelerde statık yuk buyuk facıalara yol açmıştır(forumu araştırdım topraklama konusu bır haylı işlenmiş oradaki bılgıler doğru genelde yıldız noktası şaseye nötr yoktur diye söylenmiş doğrudur).ups demişsiniz gemilerde ups sistemi genelde bilgisayar ups i kıvamında kalır yani öyle ciddi anlamda ups sistemi yoktur elinizdeki jeneratörler sizin hayatınızdır herşeyinizdir.seyrü sefer cihazları genelde x band ve s band 2 radar (tabii bu anlattıklarım ticari gemiler içindir askeri gemilerde durumlar cok farkldır orta boyutta bir askeri gemi 450 mılyon dolarken 300.000 dwt bır tankerı çinliler bugün 50 60 mılyon dolara yapabılıyolar askeri bır gemıde basıt bır buat'a bıle uzaydan gelmiş gibi bakabiliyor insan )ecdıs dedıgımız uydu bağlantılı harita takip sistemi echo sounder dedıgımız dip derinliğini ve haritasını cıkaran sıstem inmarsat denen haberlesme sistemi ve gps den olusur.bunlar ıcın detay istenırse ayrıca acıklaya bılırım...
gemı elektiği ile ilgili bılgı ısteye arkadaslar bana merak ettıklerı veya ogrenmek ıstedıklerı konuda ulasırlarsa yardımcı olmaya calısırım...