Gemi Elektriği ile İlgili Sorular & Dökümanlar

Gemideki tum elektrik jenarator cikisinda izolasyon trafosundan mi geciyor. yani iki fazmi diyelimki voltaj kacagi var nasil tespit ediliyor.kiyida notr toprak arasi olculuyor.gemide elektrik kacak olmasi korezyon olusturuyor anladigim kadariyla.

device_name Cihazımdan your_app_name ile gönderildi
yok arkadaşım.Alternatör çıkışları direk baralara gelir oradan da dağılır.tabi 110 veya 220 barasına girecekse önce trafodan geçer.sistem iki fazla çalışmaz alternatör çıkışı 3 fazlıdır.kaçakların bulunması için ise her fazın ayrı devreleri var oradan rahatlıkla bulunabiliniyor.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
açıkçası tamamını okuyacak vaktim olmadı daha önce sorulduysa kusura bakmayın. şunu merak ediyorum. denizin ortasındasınız dediğiniz gibi servis çağırma imkanı yok örneğin bir yük gemisinin vinç motoruna ait sürücünün IGBT si zarar gördü hadi yedeği var diyelim ancak uzun bir yolculuk yedeğini de tükettik bu gibi durumlarda kendi içerisinde tamir yapılabilen bir atölye mevcut mudur? ya da motor yandı bir şekilde diyelim bir bobinajcı bulundurulur mu? kendi motorunu kendi sarabilecek ya da elektronik kart tamiri yapabilecek yetkinlikte insanlar ve gerekli malzemeler var mıdır?
Geminin içinde Teknik Elektrik ve Elektrikle çalışan cihazların sorumluluğu bir kişiye aittir...Geminin içini bilmiyorum ama büyük ihtimal atelye vardır...Her sorunun çözümü 1 kişi olacağından yüksek sorumluluk,teknik bilgi,beceri ve tecrübe isteyen bir iş...Bu işi yapmak isteyene tavsiyem en az 1 veya 2 geminin inşaası ve projesinde çalışmaları ve sistem kurulurken sistemi kavramaları..Sıradan bir elektrikcinin 1 veya 2 konuya hakim birinin yapabileceği bir iş değil...Kaptan arkadaşım bi şey yok sabahtan akşama kadar yatıyorlar diyor ama bilmediğin bir konuda arıza çıkarsa zor durumda kalınabilir...
 
Arkadaşlar gemilerde lazım olan alet,araç ve gereçlerden en az3-5tane yedek vardır.bütün gemilerin atölyesi ve kullanabilecek insanlar olurlar


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
bende yakın zamanda elektrik zabiti olraka çıkmayı düşünüyorum fakat hi. ç bir bilgim yok ne yapmalıyım
 
Gemi elektriği 24 volt 110 volt. Ve 220 bunların hepsinin ayrı ayrı görevi var

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
50hz dir çünkü iskelede den bakstan alır denizde jeneratordur 220 volt ama 110 volt la çalışan cihazlarda var ve. 24 volt dc çalışanlar var cihazlar

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
merhaba ben tersane elektrikçiliğine başladım . gemilere 3 faz 1 notr verıyoruz sahıl besleme fakat toprak vermıyoruz sudan alıyor dıyorlar pekı bı kacak oldugu zaman her yer sac demir çalışanlara zararı olmazmı ayrıca geminin topraklanması gerekmez mi
 
bende yakın zamanda elektrik zabiti olraka çıkmayı düşünüyorum fakat hi. ç bir bilgim yok ne yapmalıyım

Gemi elektrik dağıtım projesi bulabilirsen onun üzerine biraz kafa yorarak en azından sistemi tanımaya başlayabilirsin.

Tersanede çalışan tanıdık elektrikçi bulmaya çalış.

Eğer imkanın var ise yağcı olarak gemiye çıkıp stajer elektrik zabitliği yapabilirsin. Benim son 2seferimde bu şekilde stajer alımları olmuştu.
 
Gemi topraklaması yapılması lazım. Benim bildiğim gemi limanda uzun kalacak ise kıçtan yada başomuzluktan topraklama kablosu ile yere topraklama laması çakılıyor.

merhaba ben tersane elektrikçiliğine başladım . gemilere 3 faz 1 notr verıyoruz sahıl besleme fakat toprak vermıyoruz sudan alıyor dıyorlar pekı bı kacak oldugu zaman her yer sac demir çalışanlara zararı olmazmı ayrıca geminin topraklanması gerekmez mi
 

Forum istatistikleri

Konular
129,689
Mesajlar
929,035
Kullanıcılar
452,395
Son üye
gkmeens

Yeni konular

Geri
Üst