Benzetme doğru olmamış. Fanlarda motor gücü (dolayısıyla akım), üzerinden akan havanın kütlesinin kübüyle orantılıdır. Kapalı klape (panjur), akan havanın neredeyse sıfır olmasını ve motorun çektiği akımın klapenin açık olmasına nazaran düşük olmasını sağlar. Pervanenin kütlesini ihmal edersek, motor boşta yol alıyormuş gibi olur.Fanın panjurunu kapatmak= motorun milini balatalı fren sistemi ile sıkmak.
Panjur kapalı olursa, motor daha fazla zorlanır, daha fazla akım çeker.
Sayın otisabi.şu kısmı tam anlayamadım. üçgen220 yıldız 380v yazıyorsa neden yıldız üçgen çalıştıramayız?
şu kısmı tam anlayamadım. üçgen220 yıldız 380v yazıyorsa neden yıldız üçgen çalıştıramayız?
Jeneratörler devredeyken kompanzasyon devre dışı olmalıdır diye bir tartışma okumuştum forumda. Bu ona tersi bir örnek olmuş.
Jeneratörler devredeyken kompanzasyon devre dışı olmalıdır diye bir tartışma okumuştum forumda. Bu ona tersi bir örnek olmuş.
Benzetme doğru olmamış. Fanlarda motor gücü (dolayısıyla akım), üzerinden akan havanın kütlesinin kübüyle orantılıdır. Kapalı klape (panjur), akan havanın neredeyse sıfır olmasını ve motorun çektiği akımın klapenin açık olmasına nazaran düşük olmasını sağlar. Pervanenin kütlesini ihmal edersek, motor boşta yol alıyormuş gibi olur.
Panjur açık olursa motor, demeraj akımına ek olarak akan havanın kübüyle orantılı bir akım daha çekecektir.
Haydi biraz fantazi yapalımarkadaşlar mutlulukla belirteyimki sorun sizin cok değerli katkılarınızla çözüldü fanları kompanze etme tavsiyesini veren ustaya teşekkürü bir borç bilirim .... işte benim bu yöntem referansıyla uygulamam(zorladım biraz ama ) 1.1 kw lık her fanı 1kvar lık kondansatörle kompanze ettim neredeyse reaktif güç cekimini sıfırladım nominal 2.5 amper ceken fanlar 1.7 amper nominale düştü 8.5 amper demeraj akımı ceken fan 5.75 amper cekti.. 2 fanı cok rahat çalıştırmayı başardık 3. fanı ise enerji vermeden elimizle birkac tur dönecek şekilde dışarıdan döndürdük ki ben buna manuel yolverme diyorum D)
enerjiyi verdik ve jenaratör stop etmeden 3. fanı da devreye aldı hat akımı stabil olarak 6 ampere cıktı 2fanın devreye girdiğini gören işletmeci zafer cığlıkları atarken 3 fanı calıştırınca davullu zurnalı şenlik yaptısistemin toplam maliyeti 50 lira =civcivlerin hayatı + ekonomik kayıp+ stres
katkılarınızla iş başarmış olmak PAHA BİÇİLEMEZ eyvallah kontrolkalemi mensupları
eskiden topaç cevirirdik sokak arasında bu fan motorlarını miline ip sarıp ipi hızlıca cekmek suretiyle (manuel yolverme ben buldumHaydi biraz fantazi yapalım
3. motorun start butonuna bastığınızda, 1. motoru durduran, 3. motoru çalıştıran ve 10-15 saniye sonra, 1. motoru tekrar çalıştıran bir devre yapın.
Bir zaman rölesi, 2-3 röleyle biter bu iş sanırım. Neden derseniz.
1 çalıştı. 2 çalıştı. 3 e start verdiğinizde, 1. motorun enerjisi kesildi. Artık akım çekmiyor ama, eylemsizlik ilkesi doğrultusunda dönmeye devam ediyor. Aynı anda da 3. motor çalışıyor. Devreden sadece 2. motor akım çektiği için, rahatlıkla kalkış yapıyor. 10-15 saniye geçtiğinde, 3, motor devrini almış oluyor. Artık demeraj akımı çekmiyor. Bu arada, 1. motor, kendi hızıyla devam ediyor. Yani sizin 3. motora, el ile yol verme işlemine gerek kalmıyor. Sonra 1. motor kalkışa geçiyor. Ama önceki devrinden dolayı, daha az demeraj akımı çekiyor.
Baya fantastik oldu
Fakat ilk motor belirli bir hızla kendiliğinden dönerken, enerji verildiğinde, birden kilitlenme etkisi yapıp, daha çok akım çeker mi, çekmez mi bilmiyorum.
O yozden, bu sistemi otomatikleştirmeden önce, 1. motorun stopuna basın, 3. motorun startına basın. 3. motor yol aldığında, 1. motorun startına basın. Bakalım ne olacak...
.
Emme, fanın oluşturacağı fark basıncın ve bunun sonucunda oluşan hava akışının bir sonucudur. Klape düzgün yapıldıysa, fan fark basıncı oluşturamaz ve hava akışı olmaz. Fan sadece etrafındaki havayı "ezer".Bu konuda teorik bir bilgim olmadığından dolayı, iddianıza karşı bir şey diyemeyeceğim. Fakat , akan havanın kübüyle orantılı dediniz ya, klepe kapalı iken de, klepeye doğru bir hava akışı olmuyor mu sonuçta? Ve bu fan bir şekilde havayı emiyor.emdiği havayı, basamadığından, pervaneler basınç altında kalır ve daha çok zorlanır diye düşünmüştüm. Bunu biraz daha açıklamanız mümkün müdür?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?