burada anlaşamiyoruz apaçık ortada, ben size diyorum ki bir jenerator yari yükte neden 51 hz de calissin? dogru bir kontrol devresi yakiti biraz daha azaltirsa 50 hz frekans elde eder, bunu nasil izah edeceksiniz? neden 52 ile 50 arasinda seyretsin de direk 50 hz olmasin anlamiyorum burayi...
Dizel motorun mazot pompasında regülatör olması gerekir. Regülatör sayesinde ani yük değişimlerinde devir sabit tutulur. Alternatör etiketinde belirtilen nominal yükteki devirdir. Dizele akuple edilen alternatörün boşta çalışma esnasında devri , etiket üzerindeki belirtilen devirden %4,5 fazlasına ayarlanmalıdır. Bunun için alternatör frekansını 52 Hz’ye ayarlamak gerekir. Bu , BS 649 A2 sınıfı dizel hız regülatörünün değerine karşılık gelir. Frekansı boşta 52 Hz. ayarlanan alternatör tam yüklendiğinde frekansı 50 Hz. olur. İşletme esnasında devri hiçbir zaman alternatör etiketindeki değerden aşağı olmamalıdır.
GENSAN ELEKTRiK MAKiNALARI / GSA ALTERNATÖR
bu sitede böyle demiyor ama...
Yarı yükte 51 hz tam yükte 50hz gibi bir durum söz konusu olamaz. Sağlıklı çalışan sistemde her yük yüzdensinde governör sistemi 50Hz bulur.diye yazmis adam, ben görmedigim icin bilmiyorum ama bildigi bişey var o da bosta frekans biraz yüksek oluyor,ama yüklendikce frekans 50 ye mi yaklasiyor yoksa direk 50 hz mi oluyor onu bilmiyorum, yukaridaki aciklamaya bakınca sanki oransal olarak düsme oluyormus gibi anliyorum ama siz olmadigini söylüyorsunuz, yari yükte 51 hz degil yani bunu diyorsunuz degil mi? O ZAMAN neden bosta 52 hz oluyor da 50 hz olmuyor bunu anlamiyorum, bunu gözlemlemis biri var mİ? Bir dizel jeneratör bosta ve yari yükte hangi frekansta calisir ? sayin analizör siz gözünüzle gördünüz mü bir dizel jeneratörün frekansini bosta ve yari yükte?
Hocam bu generatördeki yükü arttırma olayı nasıl gercekleşiyor.mesela biz aktif gücü arttırmak istediğimizde sistem üzerinde değişen şey nedir? Generatör çıkış gerilimi uyartım akımı ile sabit tutuluyor dedik.peki çıkış gücünü arttıran şey nedir ? Stator akımı mı manyetik alan mı veya bir başka şeymi ? Ayrıca bir sorum biz stator üzerinden 3 faz alıyoruz ve fazlararası gerilim sabit ve 6.3 kv peki çıkış gücü nasıl artıyor.mesela bir örnek vereyim biz prize matkap bagladıgımızda 1kw harcarız fön makinası bagladıgımızda 2 kw harcarız.sonuc olarak çıkışa birşey bağlıyoruz ve ona sabit gerilim uygulayıp o cihazın çektiği akımıda hesap ederek harcanan gücü buluyoruz.bizim generatörün çıkış gücünü arttıran nedir?Sn.volverine
Öncelikle generatörlerde rotor devri, çıkıştan alınan enerjinin frekansını belirler. Bunun yanında çıkış geriliminide etkiler.(Doğru orantılı olarak, uyartım sabit ise)
çıkış gerilimini değiştiren diğer bir etkende uyartım akımıdır.
asıl konumuza gelirsek
generatör çıkışı yüklendikçe bu yüke bağlı olarak (Kayıplarda dahil) mekanik dönmeyi sağlayan mildede yük artışı olur. sistemde gerilimi sabitlemek için düzeltmeler uyartım akımı üzerinde yapılır.
Bu yük artışı generatörü çeviren mekanik gücün yetersiz kaldığı durumlarda generatör devrinin düşmesi ile sonuçlanır. yukarda da belirttiğim gibi bu istenmeyen bir durumdur, çünkü devir düşmesi çıkış frekansının düşmesi demektir. Frekans değişimide kesinlikle istenmeyen bir durum olduğundan, mili çeviren gücün artırılması gerekir. Bu işlem de generatörü çeviren mekanik güç neyse, (Su miktarını artırarak, Dizel jen. ise yakıtı artırarak,....) bunun gücünün, generatör devirinin (Senkron devir) sabit olmasını sağlayacak şekilde değiştirilmesi ile sağlanır.
Sonuç olarak basettiğiniz sistemde devri herzaman sabit tutmaya çalışmakla istenilen gücüde karşılamış, uyartımı değiştirmeklede çıkış gerilimimizi sabit tutmuş oluruz.
Saygılarımla
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?