Generatör, alternatör ve dinamo nedir?

İlk videonun devamı (ya da farklı bölümleri) var. Neredeyse hepsini izlemişimdir. Çok faydalı ve temelden anlatıyor. Paylaşım için teşekkürler. Dinamo videolarında Growler Test Ünitesi görmeyi bekliyordum ama göremedim (atlayarak seyrettiğim için kaçırmış da olabilirim).
 
şarj dinamosu da schrage motor da tarihi süreç içinde önemli. şimdi de önemli!..

bizim köylümüz nerde? (ya da ağalarımız...)
bizim ormancımız nerede?
bizim sanayicimiz nerede?
bizim köylümüzün eski makineleri nerede?
bizim ormancılarımızın makineleri nerde?
bizim sanayicimizin eski makineleri nerede?
bizim hobi tayfası nerede?
bizim müzecilerimiz nerede?
üniversitelerimiz nerede?
devletimiz nerede?


 
Kare pistonlu motor yaptık ya . Devlet erkanı da ziyarete gitti mucit ustamızı hatta .
 
bedri rahmi eyüboğlu'nun ''üç dil'' şiiri mevzuya cuk oturuyor.
Bugun çarşıda park etmiş bir T.... gördük arkadaşla. İki mühendis gidip çocuk gibi etrafında dolandık millet olarak biz ilk defa neyi becerdik acaba diye . Çok özgüven eksiğimiz var millet olarak ve telafi edilecek gibi değil.
 
Becerdik mi acaba?
 
Becerdik mi acaba?
Ben böyle piyasaya yeni çıkmış turfanda ürünlere hep şüpheyle yaklaşırım. bir kaç jenerasyon tamamlanıncaya kadar genelde arızalar yumağı olur , yedek parça tedariği zor olur , pahalı olur vs vs vs . Bakalım göreceğiz yakın zamanda . İnşallah biz haksız çıkarız .
 
Son düzenleme:
Zaman içinde problemler elbette yeni olan her ürün için beklenebilir.
Basından takip ettiğimiz aşağıdaki bilgilere göre :
– Elektrikli motor: Alman Bosch
– Batarya: Çin
– Araç entegrasyonu: Alman EDAG
– Şasi sistemleri: İngiliz Myra
– Tasarım: İtalyan Pininfarina...
Her firma bi yerlerden biseyler alıyor.. Amenna.. Ama kimse yerli-milli gibi bur sloganla çıkmıyor ortaya.
Bu anlamda bakarsak Renault, Toyota, İtalyan araçları, vs..vs.. Turkiye'de fabrika kuran bur çok işletme yerli ve milli bu durumda.
Ayrıca fiyat ithal dedigimiz araclarla ayni düzeyde.. Madem yerli milli yari yariya olmasi gerekir burada uretiliyorsa. Tabii marka değeri de başlı başına ekonomik bir olgu. Çünkü Hindistan, Rusya, Endonezya vs.vs bir çok ülke araba üretiyor hem de çoğu gercek manada yerli ve milli.. Ekonomik marka değerleri ne? Konu uzun ama anlatabilmişimdir umarım düşüncemi.
 
En azından zamanla belki millilik oranı artar . Bir şekilde yola başlayabilmek de önemli . Varsın şimdilik böyle olsun . Ama hep böyle çoğu parça acısından dışa bağımlı kalacaksa bu proje ölü doğmuş olur bence . Mesela ben elektronik ve yazılım alt yapısını komple yapıp gerisini hep ithal etsek ahanda bu iş olmuş derdim . Ama o konuda biz ne kadar ortaya bir çalışma koyabildik bilemiyorum .
 
birisi demişti "yılandan korkmam, yalandan korktuğum kadar" diye ortalıkta sadece bir algı yönetimi var ve cahil halkımız inanıyor. aziz nesin ne kadar haklı görüyoruz. güzel ülkemde otomobil üretemezsin. bu çok uluslu şirketler diyoruz. adamların çıkarttığı, dayattığı kanunlar "bize tabii sin" diyorlar. kendi ülken için bile yapmaya kalsan yapamıyorsun. neden? evropa standardı... hani elektrikli mini otolar var 100,000 ₺ ila 500.000 ₺ arası hepsi L7 kategorisinde. isteyen gitsin incelesin. ruhsatlarına baksınlar. varsan baksan yazılımı bile bize ait değildir sadece dilimize çevrilmiştir. niye bir tanesi tvye çıkıp kurulumunu kullanım seçeneklerini göstermiyor?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…