İlk videonun devamı (ya da farklı bölümleri) var. Neredeyse hepsini izlemişimdir. Çok faydalı ve temelden anlatıyor. Paylaşım için teşekkürler. Dinamo videolarında Growler Test Ünitesi görmeyi bekliyordum ama göremedim (atlayarak seyrettiğim için kaçırmış da olabilirim).ABD savunma bakanlığı tarafından hazırlanan şahane bi belgesel. ''DC Generator'' kavramının resmi olarak kullanıldığına da şahit olabilirsiniz.
ayrıca tarihi sureç içinde ''DC Dinamo''dan da bahsedildiğini görebileceğiniz bi video:
bu da konu içinde adı geçen ''şarj dinamosu'' için iki örnek:
şarj dinamosu da schrage motor da tarihi süreç içinde önemli. şimdi de önemli!..
bizim köylümüz nerde? (ya da ağalarımız...)
bizim ormancımız nerede?
bizim sanayicimiz nerede?
bizim köylümüzün eski makineleri nerede?
bizim ormancılarımızın makineleri nerde?
bizim sanayicimizin eski makineleri nerede?
bizim hobi tayfası nerede?
bizim müzecilerimiz nerede?
üniversitelerimiz nerede?
devletimiz nerede?
Kare pistonlu motor yaptık ya . Devlet erkanı da ziyarete gitti mucit ustamızı hatta .
Bugun çarşıda park etmiş bir T.... gördük arkadaşla. İki mühendis gidip çocuk gibi etrafında dolandık millet olarak biz ilk defa neyi becerdik acaba diye . Çok özgüven eksiğimiz var millet olarak ve telafi edilecek gibi değil.bedri rahmi eyüboğlu'nun ''üç dil'' şiiri mevzuya cuk oturuyor.
Becerdik mi acaba?Bugun çarşıda park etmiş bir T.... gördük arkadaşla. İki mühendis gidip çocuk gibi etrafında dolandık millet olarak biz ilk defa neyi becerdik acaba diye . Çok özgüven eksiğimiz var millet olarak ve telafi edilecek gibi değil.
Ben böyle piyasaya yeni çıkmış turfanda ürünlere hep şüpheyle yaklaşırım. bir kaç jenerasyon tamamlanıncaya kadar genelde arızalar yumağı olur , yedek parça tedariği zor olur , pahalı olur vs vs vs . Bakalım göreceğiz yakın zamanda . İnşallah biz haksız çıkarız .Becerdik mi acaba?
Zaman içinde problemler elbette yeni olan her ürün için beklenebilir.Ben böyle piyasaya yeni çıkmış turfanda ürünlere hep şüpheyle yaklaşırım. bir kaç jenerasyon tamamlanıncaya kadar genelde arızalar yumağı olur , yedek parça tedariğizor olur , pahalı olur vs vs vs . Bakalım göreceğiz yakın zamanda . İnşallah biz haksız çıkarız .
En azından zamanla belki millilik oranı artar . Bir şekilde yola başlayabilmek de önemli . Varsın şimdilik böyle olsun . Ama hep böyle çoğu parça acısından dışa bağımlı kalacaksa bu proje ölü doğmuş olur bence . Mesela ben Elektronik ve yazılım alt yapısını komple yapıp gerisini hep ithal etsek ahanda bu iş olmuş derdim . Ama o konuda biz ne kadar ortaya bir çalışma koyabildik bilemiyorum .Zaman içinde problemler elbette yeni olan her ürün için beklenebilir.
Basından takip ettiğimiz aşağıdaki bilgilere göre :
– Elektrikli motor: Alman Bosch
– Batarya: Çin
– Araç entegrasyonu: Alman EDAG
– Şasi sistemleri: İngiliz Myra
– Tasarım: İtalyan Pininfarina...
Her firma bi yerlerden biseyler alıyor.. Amenna.. Ama kimse yerli-milli gibi bur sloganla çıkmıyor ortaya.
Bu anlamda bakarsak Renault, Toyota, İtalyan araçları, vs..vs.. Turkiye'de fabrika kuran bur çok işletme yerli ve milli bu durumda.
Ayrıca fiyat ithal dedigimiz araclarla ayni düzeyde.. Madem yerli milli yari yariya olmasi gerekir burada uretiliyorsa. Tabii marka değeri de başlı başına ekonomik bir olgu. Çünkü Hindistan, Rusya, Endonezya vs.vs bir çok ülke araba üretiyor hem de çoğu gercek manada yerli ve milli.. Ekonomik marka değerleri ne? Konu uzun ama anlatabilmişimdir umarım düşüncemi.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?