Gerı Besleme Engelleme

onurtez26

Üye
Katılım
29 Eki 2015
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
36
Merhaba arkadaşlar ben geri besleme dedim ama adı geri beslemede olmaya bilir.

1 adet rolem var ve çıkış ayağından 2 adet kablo alıyorum. Bu 2 adet kablodan 1 tanesine belırlı durumlarda role tetıklenmeden de akım olması gerekiyor.

iki uc da aynı çıkış ucua baglandıgından dolayı diğer kabloya + geldıgınde dogal olarak :) olmamsı gereken kabloda + ile yüklenmiş oluyor.

Bunu kesmek için nasıl bir diyot kullanmalıyım yada diyotlar işimi çözer mi ? Bunu bir ismi vardı n kapısımı ne deniyordu sanrım.

Araç da kullanılan bir role arkadaşalar 12v 10 amper den fazla akım kaldırıyor roleler.
 
Merhaba arkadaşlar ben geri besleme dedim ama adı geri beslemede olmaya bilir.

1 adet rolem var ve çıkış ayağından 2 adet kablo alıyorum. Bu 2 adet kablodan 1 tanesine belırlı durumlarda role tetıklenmeden de akım olması gerekiyor.

iki uc da aynı çıkış ucua baglandıgından dolayı diğer kabloya + geldıgınde dogal olarak :) olmamsı gereken kabloda + ile yüklenmiş oluyor.

Bunu kesmek için nasıl bir diyot kullanmalıyım yada diyotlar işimi çözer mi ? Bunu bir ismi vardı n kapısımı ne deniyordu sanrım.

Araç da kullanılan bir role arkadaşalar 12v 10 amper den fazla akım kaldırıyor roleler.

ortak röle no nc kontak sen no kontaktan mı çıkış alıyorsun ???
nc kontağıda kullanırsan işin olur sanki .tam olarak anlatamamışsın olayı
 
Merhaba kusura bakmayın karısmasın dıye cok detaylandırmak ıstemedım. sımdı sema olarak da anlatmaya calısayım.


Kullandıgım role 87a
QBNmZA.jpg
 
Parklar ve sisler yazdığınız kablonun her ikisine de 1 er tane diyot bağlayın. (Çizgisiz tarafı rölenin ayağına çizgili tarafı kablolara olacak şekilde).

Diyot akımı lambaların akımına uygun olmalıdır. Diyot üzerinde 0.3-0.5 volt gibi bir kayıp olabilir.
 
Parklar ve sisler yazdığınız kablonun her ikisine de 1 er tane diyot bağlayın. (Çizgisiz tarafı rölenin ayağına çizgili tarafı kablolara olacak şekilde).

Diyot akımı lambaların akımına uygun olmalıdır. Diyot üzerinde 0.3-0.5 volt gibi bir kayıp olabilir.
Merhbaa hocam elımde 25 amper gıbı dayana bılen kopru ayaklı dıyot vardı. dun bagladım ama cok ısındı cıkarttım. Önere bılecegınız ozellıkte bı dıyot varmı. Arac 12 volt ıle calısıyor rolaler en az 10 ampere kadar cekımı desteklıyor.
 
Oto elektriği ile fazla uğraşmak iyi değildir haberiniz olsun. Bu şekilde bir bağlantıda yapmayın.

Saygılar...
 
Merhaba.Çok eski aracımda (92 model broadway) sis farı yoktu,far rölesini 40 amper etiketli söylenen şekliyle sanayiden 4 tl.ye satın aldım,üzerinde yazan rakamlara göre bu bağlantısını çok dikkatli (Evde arabada sürekli bağlı kalan yerleri kablo tutucu yerine direk olarak da lehimledim) yaptım,radyatörün üzerine çok yakın olarak da konuşlandırdım.

Yalnız rölenin hem besleme (12 volt kısmı) hem de NO/NC kontak çıkışında Sigorta var,çok güvenli,hangi tarafta kısa devre olursa atacak şekliyle.12 volt beslemeyi şehir içi aydınlatma ampülüne gelen duydan röleye çektim,bu hatta kısa devre olup bir sigorta atarsa eğer,ortak olarak hem şehir içi (sağ ve sol sigortalar şeklindedir) birini değiştirmiş olacağım.Alternatör + çıkışından (Kırmızı kablo ayni zamanda far rölesine de farları fazla yakmak için gidiyordu,sanayide önceden farların zayıflığından şikayetçi olup oto elektrikçide taktırmıştım) aldığım + 12 volt kablo ucuna 2 adet sis farını taşıyacak 10 amperlik sigortayı seri olarak bir ucu röle çıkış ayağı,diğer ucu kalın sis farı kablosuna gidecek şekliyle bağladım,sis farlarından birindeki kısa devrede bu 10 amperlik sigorta atmış olacak,çok güvenlidir.Rölenin bobin kısmını (Birinci) kısmını açmak kapamak için de sanayiden rezistans anahtarı satın almıştım,kokpit altına onu monte ettim,gayet güzel ve başarılı ve çok güvenli bir sistem oldu,sonradan yapılan bu tadilatla.Ama bu güvenlik için çok fazla ön yargılı,emniyetli düşünerek ve oto elektriği (kendinize ait olan aracın özelikle) Elektrik sistemini avucunuzun içi gibi bilerek (24 senedir bu sistemi ezbere bilmekteyim) bu güvenli bağlantı da sağlandı.

Sn alperbugra'nın bu konuda ciddiyetle de belirttiği bu husus ise; bu konuda elektrik sistemini tam olarak bilemeden ve bilinçsizce,örneğin hem birincil hem de ikincil röle devresinde sigorta kullanılmaması konusudur.Bu konu çok önemlidir,sistemde en ufak tereddütünüz olduğunda oto elektrikçiye bu sistemi hiç düşünmeden de yaptırmalısınız,Alper Bey bu konuda çok çok haklı,siz bana bakmayın sanayici gibi evde aküler,sistemler,vb. çocukluktan beri çok haşır neşiriz bunlarla,oyuncaktan da öte diyelim,yani ben senelerin araba hakkındaki bu elektrik sistem bilgisiyle bunu çok bilinçli olarak da yaptım,ancak sisteme tam hakim olunmadan,rölenin bacaklarındaki bağlantıları avometre ile önce evde denemeden (deneme-yanılma yapmadan) bu tür tadilatlara asla girişmeyiniz!,hem olası bir yangınla herhangi bir can güvenliğiniz! hiç kalmayabilir,hem de arabada yapılan bu küçük tadlat hatalarıyla araba bir yangında telef olabilir',ne de olsa eski de olsa çok yeni de olsa başlı başına bir milli servettir,bunu küçümsememek ve çok bilinçli hareket ederek (Bu sağlanamıyorsa mutlaka bu işi ehline devrederek) hareket etmek çok önemlidir.

Ben hiç diyot kullanmadım,birincil ve ikincil (kumanda) devreleri tam izoledir,yani birisinin artısı diğerine hiçbir şekilde karışamaz,benim sistemimde bir ortaklık da söz konusu değildir,birbirlerinden tam bağımsız bir çalışma durumu mevcuttur çünkü.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Benim de böyle bir sorunum var iki adet 12 v 10a trafoyu cam kaldırma motoruna nasıl bağlaya bilirim sağ ve sola dönüş için on off on anartar kullanmadan

Kaba taslak birşey çizdim ama böyle çalışır mı
 

Ekli dosyalar

  • 2714EE6F-7D4E-45FD-AE3D-F745A02110ED.jpeg
    2714EE6F-7D4E-45FD-AE3D-F745A02110ED.jpeg
    396.3 KB · Görüntüleme: 20

Forum istatistikleri

Konular
129,876
Mesajlar
930,955
Kullanıcılar
452,744
Son üye
ProCan

Yeni konular

Geri
Üst