Merhaba.Çok eski aracımda (92 model broadway) sis farı yoktu,far rölesini 40 amper etiketli söylenen şekliyle sanayiden 4 tl.ye satın aldım,üzerinde yazan rakamlara göre bu bağlantısını çok dikkatli (Evde arabada sürekli bağlı kalan yerleri kablo tutucu yerine direk olarak da lehimledim) yaptım,radyatörün üzerine çok yakın olarak da konuşlandırdım.
Yalnız rölenin hem besleme (12 volt kısmı) hem de NO/NC kontak çıkışında
Sigorta var,çok güvenli,hangi tarafta kısa devre olursa atacak şekliyle.12 volt beslemeyi şehir içi aydınlatma ampülüne gelen duydan röleye çektim,bu hatta kısa devre olup bir sigorta atarsa eğer,ortak olarak hem şehir içi (sağ ve sol sigortalar şeklindedir) birini değiştirmiş olacağım.Alternatör + çıkışından (Kırmızı kablo ayni zamanda far rölesine de farları fazla yakmak için gidiyordu,sanayide önceden farların zayıflığından şikayetçi olup oto elektrikçide taktırmıştım) aldığım + 12 volt kablo ucuna 2 adet sis farını taşıyacak 10 amperlik sigortayı seri olarak bir ucu röle çıkış ayağı,diğer ucu kalın sis farı kablosuna gidecek şekliyle bağladım,sis farlarından birindeki kısa devrede bu 10 amperlik sigorta atmış olacak,çok güvenlidir.Rölenin bobin kısmını (Birinci) kısmını açmak kapamak için de sanayiden rezistans anahtarı satın almıştım,kokpit altına onu monte ettim,gayet güzel ve başarılı ve çok güvenli bir sistem oldu,sonradan yapılan bu tadilatla.Ama bu güvenlik için çok fazla ön yargılı,emniyetli düşünerek ve oto elektriği (kendinize ait olan aracın özelikle)
Elektrik sistemini avucunuzun içi gibi bilerek (24 senedir bu sistemi ezbere bilmekteyim) bu güvenli bağlantı da sağlandı.
Sn alperbugra'nın bu konuda ciddiyetle de belirttiği bu husus ise; bu konuda elektrik sistemini tam olarak bilemeden ve bilinçsizce,örneğin hem birincil hem de ikincil röle devresinde sigorta kullanılmaması konusudur.Bu konu çok önemlidir,sistemde en ufak tereddütünüz olduğunda oto elektrikçiye bu sistemi hiç düşünmeden de yaptırmalısınız,Alper Bey bu konuda çok çok haklı,siz bana bakmayın sanayici gibi evde aküler,sistemler,vb. çocukluktan beri çok haşır neşiriz bunlarla,oyuncaktan da öte diyelim,yani ben senelerin araba hakkındaki bu elektrik sistem bilgisiyle bunu çok bilinçli olarak da yaptım,ancak sisteme tam hakim olunmadan,rölenin bacaklarındaki bağlantıları avometre ile önce evde denemeden (deneme-yanılma yapmadan) bu tür tadilatlara asla girişmeyiniz!,hem olası bir yangınla herhangi bir can güvenliğiniz! hiç kalmayabilir,hem de arabada yapılan bu küçük tadlat hatalarıyla araba bir yangında telef olabilir',ne de olsa eski de olsa çok yeni de olsa başlı başına bir milli servettir,bunu küçümsememek ve çok bilinçli hareket ederek (Bu sağlanamıyorsa mutlaka bu işi ehline devrederek) hareket etmek çok önemlidir.
Ben hiç diyot kullanmadım,birincil ve ikincil (kumanda) devreleri tam izoledir,yani birisinin artısı diğerine hiçbir şekilde karışamaz,benim sistemimde bir ortaklık da söz konusu değildir,birbirlerinden tam bağımsız bir çalışma durumu mevcuttur çünkü.Kolay gelsin.