Hakan Şükür'den Teknik Eğitim Fakültesi Mezunlarına Mühendislik Müjdesi

İyi yetişmiş, matematiği seven ve mühendislik öngerekliliklerini yerine getirebilen her birey
Teknik Öğretmen de olsa mühendisliği haketmiştir.

Bu uygulamayı iş alanlarına "alenen gasp" olarak nitelendiren arkadaşların öncelikle şunu
irdelemesi lazım.

Bu geçiş direk olmayacağı gibi belirli sınavlar ve ek bir eğitim gerekliliği olacak. Gerekli
kriterleri taşıyan Teknik Öğretmenler bu hakkı kazanacak. Önemli olan nokta, gerçekten bu
nitelikleri taşıyan insanların seçilmesi için uygulanan methodların içeriğidir. Bu methodlara
itiraz edilebilir. Eğer her TEF mezununa "Hepiniz mühendis olun bu sorun bitsin" diyeceklerse
bende bir Teknik Öğretmen olarak buna karşıyım.

İyi bir mühendis sektörde kendini yetiştirirse dışarıda mühendis sürüsü de olsa çok etkilemez.
Zaten aranan adamdır ve iyi paralar kazanır. Gözü kapalı muhalefet edenlerin korkularını anlamak
bu açından mümkün..

Mühendis olupta matematiği meslekte kullanmamak diye bir şey olamaz. Matematiğin sana katma
değerlerinden biri seni analitik düşünmeni sağlar. Analitik düşüncenin ne olduğunu bilmeyenler
zaten o diplomayı ancak çekmecelerinde saklarlar.

Üniversite giriş sınavındaki katsayı uygulamasının kaldırılması daha mantıklı bence. Sonuçta teknik lise mezunu arkadaş kazanabiliyor ise zaten mühendisliği hak etmiş demektir. Bu duruma kimsede laf etmez.

Teknik öğretmenlerimize mühendislik yolu açılır ise bu su istimal edilecektir. Önüne gelen ilgili memurlara bir yemek yedirip işini hallettirecektir. Piyasa bir sürü mühendisle dolacaktır. Zaten ayağa düşmüş mesleğimizin iyice çılkı çıkacaktır. O yüzden teknik öğretmenlerimizi mühendis yapmaktansa çalışma alanlarının genişletilmesi daha uygun görünüyor.

Saygılar.
 
Elbette öyle çünkü mühendislik eğitimi matematiğe fiziğe dayalıdır matematik fizikten sıfırsan Mühendis OLAMAZSIN ÇÜNKÜ DİPLOMA ALAMAZSIN belki meslekte kullanmayacaksındır ama bilmek zorundasındır da.

Bu zamanda üniversiteye girip de derslerin zorluğundan diploma alamayan kaldıysa bilemiyorum da, herkes mühendislik fakültelerinde füzyon deneyleri yapılmadığını biliyor. Türevi, integrali yada matematik işlemi yapmayı öğrenmeyi zor mu sanıyorsun ben anlamadım bunu? Belki de TEF' ne girdiği için sadece dört işlem yapabildiğini sanıyorsun insanların ama öyle değil.

Bu küçük ayrımları yapmaya gerek yok arkadaşlar. Ne bir anda yüzbinlerce uydurma mühendisin ortaya çıkacağı var ne de mühendisliğin değerinin düştüğü. Eğer bir sistem gelir de bunu başaran arkadaşlar olursa buna kimsenin itiraz etmeye hakkı yoktur. Ancak sınavsız sorgusuz birşeyler yapılmaya kalkılırsa eylem de yapın itiraz da edin kesinlikle haklısınız. Adil bir sınavla ve ekstra bir eğitimle yapılacaksa bir zahmet de kabul edin.
 
. O yüzden teknik öğretmenlerimizi mühendis yapmaktansa çalışma alanlarının genişletilmesi daha uygun görünüyor.

Saygılar.
Onu yapmak için emek verilmesi ,çalışılması, başka yerlere hortumlanan paraların buralara aktarılması gerekir..
kim uğraşır böyle birşeyle!
adam penaltıdan,ofsayt dan gol atmaya çalışıyor,ne gerek var 90 dk koşturmaya..:cool:
 
Arkadaşlar sadece gazi ve marmara baz alınarak ders karşılaştırmaları yayınlacaktır. bazı üniversitelerin ders dağılımları farklı bazılarının yandalları çok az. en kapsamlı gazi üniversitesinin, bu yüzden özellikle gazi üniversitesinde okumakta olan arkadaşlar kendi bölümleri ile yerine açılan mühendislik bölümünün ders karşılaştırmasını yaparak [email protected] adresine göndermeleri rica olunur. Kendim yapmak istedim ancak 4 yandalı olan bir bölüm tek bir mühendslik çatısı altında toplanmış ve derslerin karşılıklarını bilmediğim için yanlış bir bilgilendirme yayınlamak istemedim. Bu yüzden sizden ricam kendi bölümünüzün ders karşılaştırmasını hazırlamanız..... Öncelik gazi üniv. ancak tüm üniversitelerin ders karşılaştırmaları yayınlanacaktır, gazi dışında okuyan arkadaşlarda kendi bölümlerini hazırlayabilirler. Şimdiden Teşekkürler.. teknikogretmenhaklari.com webmaster

- - - Updated - - -

matematik görmediğimizi mi sanıyorlar teknik eğitim fakültelerinde türev integral ve diferansiyel denkler gösteriliyor... ders karşılaştırmalarını inceleyebilirsiniz...
 
kusura bakmayında hiç bir meslek sahibi diğerinin muadili olamaz bence ; öğretmenler mühendislerin muadili ise bizde fark dersleri alırsak onların muadili mi oluyoruz . herkes hayat yoluna çıkarken ne olacağına iyi karar versin bir zahmet ; herkes yanlış tercihlerinin faturasını kendisi ödesin başkaları değil
 
Herkes mühendis olsun sanki mühendis olunca herşey çözülecek mi sanıyorsunuz her mühendis süper şartlarda yaşıyor mu sanıyorsun anlamıyorum
 
Mobilya ve Dekorasyon Öğretmenliği - Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği Ders Karşılaştırması

GAZİ ÜNİVERSİTESİ
TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ
MOBİLYA VE DEKORASYON ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI
TOPLAM: 66 DERS
GAZİ ÜNİVERSİTESİ
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
AĞAÇİŞLERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ LİSANS PROGRAMI
TOPLAM: 60 DERS
1.SINIF
1.SINIF
1-TASARI GEOMETRİ
1-Teknik Resim
2-ATATÜRK İLKE VE İNK. TARİHİ –I
2-Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi-I
3-TÜRK DİLİ –I
3-Türk Dili-I
4-İNGİLİZCE-I
4-İngilizce-I
5-FİZİK-I
5-Fizik-I
6-ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE GİRİŞ
------------------------------
-------------------------------------
6-Ağaç Kimyası
7-KİMYA
7-Kimya-I
8-MATEMATİK-I
8-Matematik-I
9-TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI
----------------------
10-TEMEL BİLG. SAY. BİL. (Vbasic)
9-Bilgisayar Programlama ve VBasic Dili
---------------------------------
10-Fizik-II
11-ATATÜRK İLKELERİ VE İNK. TARİHİ-II
11-Atatürk İlkeleri ve İnkilap Tarihi-II
12-TÜRK DİLİ-II
12-Türk Dili-II
13-OKUL DENEYİMİ-I
-----------------------------
14-MOBİLYA ÜRETİMİNDE TEMEL İŞLEMLER
------------------------------

13-Kereste Üretimi ve Kurutma
15-İNGİLİZCE-II
14-İngilizce-II
16-MOBİLYA TEMEL TASARIMI
15-Temel Tasarım
17-AĞAÇ MALZEME TEKNOLOJİSİ
16-Ağaç Dendrolojisi ve Anatomisi
18-MATEMATİK-II
17-Matematik-II


2.SINIF
2.SINIF
19-MOBİLYA KONSTRÜKSİYONU
18-Ahşap Ürün Konstrüksiyonu
20-BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM (CAD-1)
19-Bilgisayar Destekli Tasarım-I
21-MALZEME BİLGİSİ
20-Ağaç Malzeme Fiziği
22-AĞAÇ İŞLEME MAKİNELERİ
21-Ahşap İşleme Makineleri
------------------
22-Statik
23-TEKNİK İNGİLİZCE-I
23-İngilizce-III
24-MATEMATİK –III
24-Diferansiyel Denklemler
25-TABLALI MOBİLYA TASARIMI
25-Tasarım- Proje-I
26-MASİF MOBİLYA TEKNOLOJİSİ
26-Üretim Teknolojisi-I
27-GELİŞİM VE ÖĞRENME
------------------------------------------------
------------------------------------------
27-Ahşap Esaslı Malzeme Teknolojisi
28-TABLALI MOBİLYA TEKNOLOJİSİ
28-Üretim Teknolojisi-II
29-DÖŞEMELİ MOBİLYA TEKNİKLERİ
Mobilya Döşemeciliği (Seçmeli Ders I)
30-TUTKALLAR VE TUTKALLAMA TEKNİKLERİ
29-Yapışma Teorisi ve yapıştırıcılar
----------------------
30-Dinamik
31-AHŞAP YÜZEY SÜSLEMECİLİĞİ
Ahşap Yüzey Süslemeciliği (Seçmeli Ders II)
32-TEKNİK İNGİLİZCE-II
31-İngilizce-IV
33-ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
--------------------------------
34-MOBİLYADA ERGONOMİ
32-Ergonomi
35-BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM (CAD) 2
33-Bilgisayar Destekli Tasarım-II


3.SINIF
3.SINIF
36-GRUP MOBİLYA TASARIMI
34-Tasarım-Proje-II
37-KLASİK MOBİLYA TEKNOLOJİSİ-I
----------------------------------
38-TEMEL YAPI BİLGİSİ
35-Malzeme Bilimi
--------------------------
36-Termodinamik-I
39-MOBİLYA STİLLERİ
Mobilya Tarihi (Seçmeli Ders I)
40-ÜST YÜZEY TEKNOLOJİSİ
37-Üst Yüzey İşlemleri
----------------------
38-İş Etüdü
41-ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-I
------------------
İŞ HUKUKU (4. Sınıf Dersi)
39-İş Hukuku
42-MOBİLYA MUKAVEMETİ
40-Mukavemet
43-PERSPEKTİF
41-Perspektif
------------------------------
42-Seçmeli-I
44-DEKORASYON TEKNOLOJİSİ
--------------------------------------
Teknik İletişim (4. Sınıf Dersi)
43-Teknik İletişim
45-KLASİK MOBİLYA TEKNOLOJİSİ-II
------------------------
-----------------------
44-Ağaç Malzeme Koruma Teknikleri
46-ÜRETİM SİSTEMLERİ
45-Üretim Sistemleri
47-EKONOMİ
46-Ekonomi
------------------------------
47-Ahşap Yapı Elemanları
48-İSTATİSTİK
48-İstatistik
49-SINIF YÖNETİMİ
--------------------
50-ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
------------------------
---------------------------
49-Yöneylem Araştırması
---------------------------
50-Seçmeli-II


4.SINIF
4.SINIF
51-BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜRETİM (CAM)
51-Bilgisayar Destekli Üretim (CAM) *
---------------------------
52-İşyeri Eğitimi *
52-Staj (60 gün)
53-Staj *
53-ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-II
-----------------
54-KONUT MEKAN TASARIMI
-------------------------
--------------------
54-Otomatik Kontrol *
55-ÜRETİM PLANLAMASI
55-Üretim Planlama
56-SERİ ÜRETİM TEKNOLOJİSİ
----------------------------
---------------------
56-Ahşap Ürünler Pazarlaması *
57-MEZUNİYET TEZİ
57-Mezuniyet Tezi
58-MALİYET ANALİZİ
Maliyet Analizi (Seçmeli Ders II)
------------------------
58-İş Sağlığı ve Güvenliği *
59-İŞYERİ MEKAN TASARIMI
------------------------
-------------------------------
59-İç Mimari Dekorasyon *
60-PROTOTİP GELİŞTİRME
----------------------
61-REHBERLİK
-------------------------
62-TEKNİK İLETİŞİM
Teknik İletişim (3.Sınıf Dersi)
63-OKUL DENEYİMİ-II
---------------------
64-İŞ HUKUKU
İş Hukuku (3.sınıf dersi)
65-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
-----------------------------
66-KALİTE VE GÜVENİLİRLİK
60-Kalite Yönetimi *



NOT: * İşareti ile belirtilmiş olan dersler heriki yarıyılda da açılır, ancak öğrenciler yalnızca bir yarıyıl seçebilir.


SEÇMELİ I Dersleri

1-Mobilya Tarihi

2-Mobilya Döşemeciliği

3-Yeni Ürün Geliştirme Esasları

SEÇMELİ II Dersleri

1-Maliyet Analizi

2-Ticareti Yapılan Yabancı Ağaç Türleri

3-Ahşap Yüzey Süslemeciliği
KAYNAK: TEF.GAZİ.EDU.TR / TF.GAZİ.EDU.TR
Hazırlayan: ZEyTiN

Anasayfa - TEKNİK ÖĞRETMEN HAKLARI DERNEĞİ :::: TEKNİK ve MESLEKİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MEZUNLARI

umarım birşeyler anlıyorsunuzdur ! Mühendis Beyler Bir bakın bakalım bu müfredat ilk öğretimde veya lisede öğretmenlik yapanların aldığı müfredat mı ?? Teknik Öğretmen demek sadece MEB de çalışan öğrenci yetiştiren bir kitle değildir. I. Sınıf Fen Adamıdır.Aldığımız dersleri incelerseniz. Bir şeyler çıkartırsınız....
 
1.sınıf fen adamıysanız niye başkalarının ünvanı peşinde koşuyorsunuz peki ; siz maşallah mühendislerden daha kallavi eğitim almışsınız ;sizden daha az eğitim almış mühendislerin ünvanımı sizi onore edecek :)
 
Babayasaya doğru... | Melih Aşık | Milliyet.com.tr
Milli Eğitim Bakanlığı; türev, integral, olasılık, fonksiyonlar, algoritma gibi önemli konuları müfredattan çıkararak seçmeli ders haline getiriyormuş. Bu karar öğrencilerin: Bu bilgiler hayatta ne işimize yarayacak? Soruları üzerine alınmış. Oysa matematik nedir? Bilimin temeli...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,789
Mesajlar
930,127
Kullanıcılar
452,576
Son üye
sencer55

Yeni konular

Geri
Üst