foofbob
Üye
- Katılım
- 2 Tem 2007
- Mesajlar
- 88
- Puanları
- 1
- Yaş
- 40
bence sürücülerde en önemlisi bozulmaması. sürücü parametrelerinin kolay ya da zor ayarlanması ile en fazla 5 dakika kazanırsın. ama bozulunca uğraş dur. fiyat ucuzluğu bir kriter ama daha önemlisi "toplam sahip olma maliyeti". nedir "toplam sahip olma maliyeti"?
örnek;
1- A sürücüsü 100ytl, B sürücüsü 150ytl.
A sürücüsü her yıl 25 ytl'lik bakım istiyor, B sürücüsü bakım istemiyor. bu durumda 2.yıldan sonra B sürücüsü daha ucuza gelecek.
2- A sürücüsü arıza yapıyor, arıza kaynaklı üretim kaybı 50ytl. B sürücüsünde sorun yok. B sürücüsü seçilmeli.
3- A sürücüsünün verimi B sürücüsünden düşük ya da B sürücüsünün teknolojik avantajları sebebiyle sistem daha az enerjiyle aynı işi yapabiliyor. 1-2 yılda B sürücüsü verilen fazla parayı çıkartıyor. B sürücüsü seçilmeli.
vs.vs.
yukarıdaki durumlarda B sürücüsünün "toplam sahip olma maliyeti" A sürücüsünden düşük. önemli olan da bu.
sonuç : sistemi ucuza kurmak, işi ucuza getirdim demek değil.
örnek;
1- A sürücüsü 100ytl, B sürücüsü 150ytl.
A sürücüsü her yıl 25 ytl'lik bakım istiyor, B sürücüsü bakım istemiyor. bu durumda 2.yıldan sonra B sürücüsü daha ucuza gelecek.
2- A sürücüsü arıza yapıyor, arıza kaynaklı üretim kaybı 50ytl. B sürücüsünde sorun yok. B sürücüsü seçilmeli.
3- A sürücüsünün verimi B sürücüsünden düşük ya da B sürücüsünün teknolojik avantajları sebebiyle sistem daha az enerjiyle aynı işi yapabiliyor. 1-2 yılda B sürücüsü verilen fazla parayı çıkartıyor. B sürücüsü seçilmeli.
vs.vs.
yukarıdaki durumlarda B sürücüsünün "toplam sahip olma maliyeti" A sürücüsünden düşük. önemli olan da bu.
sonuç : sistemi ucuza kurmak, işi ucuza getirdim demek değil.