Sn.haltın,
Bilgilerinizden dolayı teşekkür ederim.Bu motorların kullanım alanlarına ve sebeplerine deginirseniz eger çok sevinirim.Birde hem torku yüksek hemde hızı yüksek bir hava motoru varmıdır acaba ?
Saygılarımla...
Ø Eksenel PistonluMotorlar
Eksenel pistonlu motorların çalışma prensibi de aynıdır. Motorun düzgün çalışması ve
dengeli moment dağılımı için iki piston aynı anda basınç altına alınır. Bu tür hava motorları
sağa ya da sola dönecek şekilde ayarlanabilir devir sayıları yaklaşık 5000 dev/dk’dır. Vinç,
beton kırma ve delme gibi ağır yükler gerektiren yerlerde kullanılırlar.
Ø Paletli ( Kanatlı ) Hava Motorları
Basit yapıda ve düşük ağırlıkta olmaları tercih edilme sebebidir. Kayar kanatlı çeşidi
çokça kullanılır. Silindir şeklindeki bir hacme döner göbek merkezden kaçık olarak
yerleştirilmiştir. Döner göbek üzerinde bulunan yuvalara kanatlar takılmıştır. Motorun
çalışması sırasında kanatlar, merkezkaç kuvvetin etkisiyle silindirik hacim odasının iç
çeperine doğru itilirler. Bu şekilde kanatlarla silindir yüzeyi arasında sızdırmazlık sağlanır.
Bu motorların devir sayısı 3000 ile 9000 dev/dk arasında değişir. Her iki yönde dönebilirler.
Şekilde paletli hava motoru ve sembolü verilmiştir. El aletleri ve karıştırıcılarda kullanılırlar.
Şekil 1.28: Paletli tip hava motoru
Ø Dişli Hava Motorları
Döndürme hareketi; havanın etki ettiği karşılıklı çalışan iki dişli çark aracılığı ile elde
edilir. Dişlilerden biri hareket çıkış miline bağlanmıştır. Düz dişli, helisel dişli, çift helisel
dişli biçiminde yapılanları vardır. Yüksek güç istenen yerlerde kullanılırlar. Bu özellikleri
nedeniyle,
Ø Madencilikte, taşıyıcı bant sistemleri, delme kırma aletlerinde
Ø Petrokimya sanayisinde
Ø Demir çelik endüstrisinde vinç, gezer köprü, karıştırıcılarda
Ø Büyük dizel motorlarının marş sistemlerinde kullanılır.