Haydi gelin fotoğraflarımızı koyalım...

@Ar-kur-Tek kardeşim kendi adıma şüpheye yatırılabilecek kadar param yok. Paramın hesabı olmasa bende gider vatan millet sakarya der ve o araçtan alırdım. Yıllarca birikim yapıp birtek araba alabiliyorum ve onuda bagajında bir çuval bilinmezlik ile malesef alamam. Yedek parça sorun olmaz diyorsun. Bu araçların daha ilk sürümleri üretiliyor ve kullandığı bütün mekanik-elektriksel parçaların hangi esvabta olduğu ve piyasadan muadili olup olmadığı belli değil. Şu an bildiğim kadarıyla yetkili servisi de yok. Bosch ile yapılan anlaşma ile buraya yönlendiriliyor. Daha yazılacak benim açımdan bir sürü belirsizlik var. Belki 5 sene sonra bütün bu detaylar ve şüpheler kalkınca güvenle alabilirim ama şu an ki haliyle almak için çok iyi niyetli , cebinizden uçtuğunda üzülmeyeceğiniz kadar da çok para sahibi olmak lazım.
 
Son düzenleme:
@Ar-kur-Tek kardeşim kendi adıma şüpheye yatırılabilecek kadar param yok. Paramın hesabı olmasa bende gider vatan millet sakarya der ve o araçtan alırdım. Yıllarca birikim yapıp birtek araba alabiliyorum ve onuda bagajında bir çuval bilinmezlik ile malesef alamam. Yedek parça sorun olmaz diyorsun. Bu araçların daha ilk sürümleri üretiliyor ve kullandığı bütün mekanik-elektriksel parçaların hangi esvabta olduğu ve piyasadan muadili olup olmadığı belli değil. Şu an bildiğim kadarıyla yetkili servisi de yok. Bosch ile yapılan anlaşma ile buraya yönlendiriliyor. Daha yazılacak benim açımdan bir sürü belirsizlik var. Belki 5 sene sonra bütün bu detaylar ve şüpheler kalkınca güvenle alabilirim ama şu an ki haliyle almak için çok iyi niyetli , cebinizden uçtuğunda üzülmeyeceğiniz kadar da çok para sahibi olmak lazım.
Elektrikli araç kullanma işi biraz planlama ve öngörü istiyor.

Türkiye'de insanlar kısıtlı imkanlarla araç sahibi olduğu için doğal olarak riske girmekten kaçınıyor. Kuzey amerika ve Avrupa Çin...v.s gibi yerlerde ise araç kullanma ,bildiğimiz idame koşulları göz önüne alınarak yapılıyor.

Normal şartlarda elektrikli aracın bakım, parça ve yürütme masrafları içten yanmalılarla kıyaslanmayacak derecede makul ama ülkemiz şartlarında bunu düşünerek kaç kişi araç alabiliyor ki?
 
Elektrikli araç kullanma işi biraz planlama ve öngörü istiyor.

Türkiye'de insanlar kısıtlı imkanlarla araç sahibi olduğu için doğal olarak riske girmekten kaçınıyor. Kuzey amerika ve Avrupa Çin...v.s gibi yerlerde ise araç kullanma ,bildiğimiz idame koşulları göz önüne alınarak yapılıyor.

Normal şartlarda elektrikli aracın bakım, parça ve yürütme masrafları içten yanmalılarla kıyaslanmayacak derecede makul ama ülkemiz şartlarında bunu düşünerek kaç kişi araç alabiliyor ki?
konuya dahil olmak istemem ama parça ucuz mucuz değil .. 2 tane elektrikli kazalı araç biliyorum hemen perte ayırıyorlar ... tamir bile etmiyorlar .. 3güne bir servise çağırıyorlar . yazılım güncelleyeceğiz deye .
konuyla alaksı yok ama .. eğer işyerinizde ve evinizde şarj istasyonu kuramıyorsanız almayın abi. varsa alıp almama kararını kendiniz verin. adam dikim evinde oturuyor ne garajı var ne işyerinde park yeri almış elektrikli e beklersin öle bir saat 2 saat . haftada 3 gün ..
 
Herkesin ihtiyaç, imkân ve beklentisine göre değerlendirmek daha doğru olur kanaatindeyim.
Yüz yılı aşan bir tarihi geçmişi olan, o zamanki teknolojinin yetersizliği ve daha ucuza geliştirilen akaryakıt motorları, çökülen/gasp edilen! dünya petrolleri vesair, işi bu noktaya getirdi. Belli ki bu noktadan dönüş zor. Hem geliştirilen yeni pil/batarya teknolojileri uygulanabilir haline geldiğinde, hem de emisyon kısıtları ile firmalar mecburen bu yöne ağırlık vereceklerdir.
1736673547279.png

Kaynak: https://ev.hedeffilo.com/ev-gundem/...-nedir-ne-zaman-ve-kim-tarafindan-yapilmistir
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,305
Mesajlar
935,568
Kullanıcılar
453,568
Son üye
mertr1907

Yeni konular

Geri
Üst