Hidrojen yakıtlı motor ve elektrik!

Katılım
20 Eki 2023
Mesajlar
114
Puanları
1
Şimdi Toyata yeni bir tür hidrojen yakıtlı motor geliştiriyor.5 kg su ile 455 km mesafeyi V8 motoru ile gidebiliyor ve su içindeki hidrojeni yakıt olarak kullanıyor...Bu sağlıklı ve ümit vaat ediyor.Bunu yerli yapan ustalar da olmuştu...Bu motor otomobil gene elektriğe muhtaç.Marş motoru ve şarj dinamosu akü ışıklar farlar vb.elektrik ister...Bu konuda bilinen yurt içi gelişmeler neler ve ne düşünülüyor?
Toyota hidrojen yakıtlı otomobil.5 kg v8  455 km.jpg
 
Toyota Mirai bu, hirdrojen yakıt hücreleri hidrojeni elektriğe çeviriyor ve elektrik motoru ile çalışıyor geleceğin teknolojisi.
 
Hidrojen yakıt sistemli motor benzinli ile kıyaslanırsa verim ne oluyor acaba?
 
Toyota Hidrojenin fişini çekeli bir aydan fazla olmadı.Artık bu alana yatırım yapmama kararı aldılar.

Hidrojen işinin tutmayacağı bu kadar belli iken yıllarca yine iyi dayandılar aslında.Şu anda yöneldikleri yer "katı hal bataryaları". Eğer sari üretime geçebilirlerse 1200 km menzilli elektrikli araç yapacaklar.
 
Tesadüfen tanıştığım biri Mersin/Erdemli tarafında yaklaşık 3-4 senedir kendi geliştirdiği hidrojen yakıt sistemi uygulamasını her türlü içten yanmalı motorlu araca uyguluyor. Uygulamayı kendi aracına da tatbik eden başka bir tanıdığım sonuçtan memnun olduğunu belirtti. Uygulamacınin ifadesi Türkiye'nin pek çok yerinden sipariş aldığı, iş makinaları için gelen talebin daha yüksek oranda olduğu yönünde idi.
Geçen yaz görüştüğümde patent işlemi için uğraşıyordu, henüz alamamıştı.
 
Hidrojen motorlarının verim ve çevre hususunda avantajlı olduğu bir gerçek. Hidrojenin asıl problemi motorun kendisi değil zaten. Hidrojenin problemi elde etmek, lojistik, depolama ve güvenlik. Yani mesele hidrojenin motora girinceye kadar olan evrelerinden kaynaklanıyor.

Bu açıdan bakınca benim baştan beri savunduğum şey hidrojen motorlarının yönelmesi gereken sektörlerden birincisi Lokomatif ikincisi ise Gemi'ler. Bunlar yukarıdaki riskleri azaltacak yapıdalar ve daha izole bir çalışma şartına sahip.
 
Bizim ustalar suyu elektroliz edip elde edilen hidrojenle arabayi yurutmeye calisiyor.
Hidrojenle calisan arabalar icin hidrojen uretimi oyle degil diye biliyorum.
 
Tesadüfen tanıştığım biri Mersin/Erdemli tarafında yaklaşık 3-4 senedir kendi geliştirdiği hidrojen yakıt sistemi uygulamasını her türlü içten yanmalı motorlu araca uyguluyor. Uygulamayı kendi aracına da tatbik eden başka bir tanıdığım sonuçtan memnun olduğunu belirtti. Uygulamacınin ifadesi Türkiye'nin pek çok yerinden sipariş aldığı, iş makinaları için gelen talebin daha yüksek oranda olduğu yönünde idi.
Geçen yaz görüştüğümde patent işlemi için uğraşıyordu, henüz alamamıştı.
İletişim bilgilerini benimle paylaşabilir misiniz
 
Tesadüfen tanıştığım biri Mersin/Erdemli tarafında yaklaşık 3-4 senedir kendi geliştirdiği hidrojen yakıt sistemi uygulamasını her türlü içten yanmalı motorlu araca uyguluyor. Uygulamayı kendi aracına da tatbik eden başka bir tanıdığım sonuçtan memnun olduğunu belirtti. Uygulamacınin ifadesi Türkiye'nin pek çok yerinden sipariş aldığı, iş makinaları için gelen talebin daha yüksek oranda olduğu yönünde idi.
Geçen yaz görüştüğümde patent işlemi için uğraşıyordu, henüz alamamıştı.
güzel ülkemde çok kişi var bu işle uğraşan. ben de 3-4 sene önce arabam varken biraz araştırdım ve patentli bir ürüne ulaşmıştım. hatta adam sen bayiliği yap, ilk ürünü de sana satayım bayi karı indirimin. olur demişti. arkadaşlar ben bunları biraz daha inceledim ve motora zararı var, suyu elektrolizle H2 ve O2 ayırıyorlar (garibim akü amcanın anası ağlıyor) Hidrojeni de hava filtresinde karbüratör veya silindirlere gönderiyorlar. yakıt yanma kalitesi artıyor ama (benzin-dizel fark etmiyor) motor yapısı o yüksek yanmadan dolayı zarar görüyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,116
Mesajlar
933,272
Kullanıcılar
453,179
Son üye
canerakdeniiz

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst