Saniyede 1 tur demek dakikada 60 tur demektir.
Şimdi, benim yaptığım alternatörlerden yola çıkarak, nüve kalınlığı 4 cm. olan 36 oyuklu, her oyukta 30 sipir bulunan alternatörle 120 d/d. da 12 v. aldığıma göre 60 devirde 6 v. alınabilir demektir. Yalnız bu boşta alınan gerilimdir. Yüke binince bu gerilim 4 voltlara düşebilir.
Yalnız, araç şarj dinamosunu değişiklik yapmadan, orijinal haliyle kullanamazsınız. Bu dinamonun rotoru bobin sargılı olduğu için ayrıca kendi ürettiği elektriğin bir kısmını kendi rotorunda harcar. Bu harcama önemli değil de asıl sorun en az 1000 devirde elektrik üretiyor olması. Sizin işinizi görecek alternatör, rotoru sabit mıknatıslı alternatördür.
Hemen bu sayfanın üst kısmında bulunan " Gelin Rüzgar Türbini Yapalım " isimli konuda sabit mıknatıslı alternatör yapılışını anlatmıştım. Umarım faydası olur.