inverterlerin çıkışına kontaktör bağlama

Normalde tek motor bağlantılarında, kontaktör sürücü çıkışına değilde önüne bağlanması daha doğru olur. Sürücü çıkışlarındaki tiristörlerin motorla bağlantısı arasında mekanik bağlantı istenmeyen bişeydir.
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Çalıştığım yerde 75 kW motor sürücüsü ve 75 kW softstarter ile 2 motoru sürmek için bir çalışma yaptık. s7-200 plc ve 4 kontaktör kullanarak istenen motoru softstarter ya da motor sürücü ile sürülmesini sağladık. İnvertörde motor değiştirilmek istendiğinde invertör stop konumuna alınıyor ve kontaktörler değişerek tekrar motor sürücüsüne start veriyor. Ayrıca motor sürücüsünün arızaya geçmesine bağlı olarak duruş zamanı kadar bekleyip o an çalışan motoru değiştirip softstarter ile diğer motoru devreye alıyor. Motor sürücüsüne 0-10V ile basınç transmitterinden gelen sinyalle kumanda eden bir ilavesi de var sistemin. Kazan besisuyu sisteminde aydan 1000Euroluk bir tasarruf ve üzerine acil durumda güvenlik sağladı bize bu sistem.
Tabi 2 motorunda birebir aynı olduğunu ve softstarter ya da sürücü çalışırken kesinlikle motor değiştirilmediğini belirtmeliyim.
 
arkadaş devreyi görmeden bir şey söyleyemem ama belki invertör arıza yaptıgında bypas yapmış olabilirler motor çalışsın diye.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,007
Mesajlar
922,458
Kullanıcılar
451,221
Son üye
resul20

Yeni konular

Geri
Üst