kocamanusta
Profesyonel Üye
- Katılım
- 14 Nis 2009
- Mesajlar
- 2,821
- Puanları
- 1,231
Ekol lojistik te her tarafı alüminyum dan imal edilmiş bir konveyör de bir arkadaşım çarpıldıktan sonra kaçak akım ve topraklamanın ne kadar önemli olduğunu gördüm.Konveyörün bir bölümünde transfer sistemi vardı ve motor da topraklama olduğu halde çıkan bir kablo kaçağa neden olmuş arkadaşım çarpılınca çok şaşırdım transfer de Elektrik görünce şok oldum ne kadar sağlam topraklama yaptım derseniz deyin mutlaka sorun olabilir
Kaçak akım hayat kurtarır
TT ve TN-S sistemlerde priz ve aydınlatma devreleri ''direkt temas'' riski yuzunden 30 mA KAKŞ kullanılması zorunludur.
TT sistemde makine koruma topraklamasıyla donatılıp sadece ''dolaylı temas''a açık kapı bırakılır. bu yüzden her durumda, her şartta 30 mA'ya ayarlı ya da 30 mA KAKŞ kullanma zorunluluğu yoktur.
sizi tekrar düşünmeye sevk etmek için kaçak akımın 30 mA'ya ayarlanamadığı makinelerin olduğunu üzerine basarak söylemek isterim. benzer durum 300 mA'ya ayarlı sözde yangın koruma şalterleri için de geçerlidir.