1-Generatörde çkilen aktif güç aynı ise cosfi ne olursa olsun yakıt sarfiyatında bir değişme olmaz.Kompanzasyonun devrede olup olmaması bu nedenle bir şey ifade etmez. ANCAK 2-) Kompanzasyon şu durumlarda GENARATÖR için faydalıdır.Örneğin; 1000kva lık bir genaratörü cosfi=0,7olan bir tesisle ancak p=1000 x 0,7 = 700 kW alınabilir.AMA BU GENARATÖRE 200KW daha ilave yükleyemeyiz.Ancak cosfi= 0,9 yaparsak yani kompanzasyon yaparsak yeni bir genaratör almadan aynı 1000kva genaratörü P=1000 x 0,9= 900 kW YÜKLEYEBİLİRİZ. ÖZEL HATIRLATMA :Her hanbir nedenle aşırı kompanzasyon olusa ve bara gerilimi yükselerek GENARATÖRÜ tehlikeye ATMASIN diye (kael firmasını aşırı gerilim koruma rölesi kullanarak ) gereğinde kompanzasyon tesisinin otomatik olarak devre dışı kalması SAĞLANMALIDIR.
ÇOK GÜZEL BİLGİLER VERMİŞSİNİZ. Ancak şu durumu münazara etmek istiyorum.1000 KVA generatörümüz var.ve sistemin cosfi si=0,7 ise en frazla 700kw yükleyebiliriz.200 KW ilave yüklememiz gereken hal oldu.Yeni bir generatörmü alalım.VEYA kompanzasyonla cosfiyi=0,9 yapsak 900 kw yükleme imkanımız olur.TEK ŞARTLA a)kondansatör kontaktörü kullanmak b)Her kondansatöre deşarj bobini bağlamak c )Yük barasında gerilim yükselmesin diye aşırı gerilim rölesi kullanmak suretiyle (gerilimin yükselmesi esnasında kompanzasyonu otomatik olarak devre dışı bırakma tedbiri ) kompanzasyon yapamazmıyız.Genaratör lerde aktif güç değişmediği sürece YAKIT TÜKETİMİNİNDE değişmiyeceğinde hem fikiriz.Her şeye rağmen mecbur kalmadıkça kompanzasyon sistemini generatörden ayırmak ta fayda var.Yukarıda yazdıklarım dışında yadınlatırsanız mutlu plurum saygılarımla