Jeneratör akü

Katılım
29 Ara 2007
Mesajlar
51
Puanları
1
Arkadaşlar sorumlusu olduğum işletmenin 920 KVA gücünde jeneratörü var.jeneratör 4 yıllık yani yeni sayılır...üzerindeki akülerde haliyle 4 yıllık....jeneratör kontrol panelinden takip ettiğimde jeneratör boştayken akü gerilimlerini 27 volt civarında okuyorum.jeneratörü marşladığımda ise voltaj 17 volta kadar düşüyor.ama gayet sorunsuz kalkıyor jeneratör.sorum şöyle ..akülerin üzerinden 4 yıl geçmiş....şu an sıkıntı çıkartmıyorlar..fakat ilerde üzerinden 4 yıl geçtiği için her an sıkıntı çıkarma riski var mıdır?risk almayıp aküleri değiştirmeli miyim? Akülerde risk almamak için kaç yılda bir değişim yapmalıyız? ( mevzubahis işletme de sürekli olarak uluslararası resmi toplantı ve organizasyonlar yapılmaktadır.yani uzun süreli Elektrik kesintisi gibi bir lüksüm yok)



KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Jeneratörünüzün marka modeline uygun max Ah değerinde kuru tip akü kullanın. (Jeneratörün akü şarj ünitesine uygun en üst Ah değerinde) Yetkili servis ile irtibata geçin.
 
aküler sürekli şarjda olduğu için bozulma mümkün olabilir ama bunu yılla ölçmek yanlış. akünün i,ç direnci ile alakalı bir şey. redresörü söküp öyle okuyunuz . eğer hakikaten 27 volt ise hiç problem yok demektir . ama 25 ten aşağıda ise ileride patlayacak demektir. arkadaşımın aksine jeneratörde kuru tip akü tavsiye etmiyorum. eğer kuru tip akü alacaksanız jeneratörün şarj redresörünü ona uygun bir redsesör ile değiştirin. şu an türkiytede imalatçıların aktığı redresörlerden 1 2 tanesi kuru tip aküye uygun. sürekli tampon şarjda olduğu için makine güzel redresör.olmalı. aksi halde sanayide yapılan aküler daha verimli çalışıyor. su eksiltiyor zaman zamanm suyunu ilave edip devam ediyorsunuz.
 
Aksa ve İşbir Jeneratörlerde 100-120Ah'lik kuru tip aküleri uzun seneler kullandık , kullandırdık en ufak bir problem yaşamadık belirtmek isterim.
 
Arkadaşlar sorumlusu olduğum işletmenin 920 KVA gücünde jeneratörü var.jeneratör 4 yıllık yani yeni sayılır...üzerindeki akülerde haliyle 4 yıllık....jeneratör kontrol panelinden takip ettiğimde jeneratör boştayken akü gerilimlerini 27 volt civarında okuyorum.jeneratörü marşladığımda ise voltaj 17 volta kadar düşüyor.ama gayet sorunsuz kalkıyor jeneratör.sorum şöyle ..akülerin üzerinden 4 yıl geçmiş....şu an sıkıntı çıkartmıyorlar..fakat ilerde üzerinden 4 yıl geçtiği için her an sıkıntı çıkarma riski var mıdır?risk almayıp aküleri değiştirmeli miyim? Akülerde risk almamak için kaç yılda bir değişim yapmalıyız? ( mevzubahis işletme de sürekli olarak uluslararası resmi toplantı ve organizasyonlar yapılmaktadır.yani uzun süreli Elektrik kesintisi gibi bir lüksüm yok)



KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.

Akünün testi için yüklemeli tip voltmetre kullanılır. Kısaca istenen seviyede aküye yük bindirilir 100A-200A-500A vs gerilim durumu ölçülür ona göre akü durumuna karar verilir.

4 yıllık akünüzün ne kadar güvenilir olduğunu anlamanızın başka bir yolu yok maalesef. İlerde çalışmama riski var ancak bu ilerisi ne zaman onu yorumlamamız mümkün değil.

Çalışmama durumunda olabilecek bir aksaklığı önlemek için ya akülerinizi test edeceksiniz, yada yedek bir akü gurubu oluşturup herhangi bir aksaklıkta onları devreye alacaksınız. Böyle bir şey yapmak isterseniz marina tipi akü şalterlerinden kullanabilirsiniz.

Kuru akünün fiyatı standart sulu tip starter aküye göre oldukça pahalıdır sizin batarya kapasitenizde büyük o yüzden sulu akü daha uygun bir seçenek. (Daha sık değişim yapılabilir)

Saygılar...
 
Arkadaşlar sorumlusu olduğum işletmenin 920 KVA gücünde jeneratörü var.jeneratör 4 yıllık yani yeni sayılır...üzerindeki akülerde haliyle 4 yıllık....jeneratör kontrol panelinden takip ettiğimde jeneratör boştayken akü gerilimlerini 27 volt civarında okuyorum.jeneratörü marşladığımda ise voltaj 17 volta kadar düşüyor.ama gayet sorunsuz kalkıyor jeneratör.sorum şöyle ..akülerin üzerinden 4 yıl geçmiş....şu an sıkıntı çıkartmıyorlar..fakat ilerde üzerinden 4 yıl geçtiği için her an sıkıntı çıkarma riski var mıdır?risk almayıp aküleri değiştirmeli miyim? Akülerde risk almamak için kaç yılda bir değişim yapmalıyız? ( mevzubahis işletme de sürekli olarak uluslararası resmi toplantı ve organizasyonlar yapılmaktadır.yani uzun süreli Elektrik kesintisi gibi bir lüksüm yok)



KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.

Sevgili arkadaşım;merhaba.

Jeneratör aküsünün jeneratörde kullanılması ile tüm benzinli ve dizel motorların ilk startında kullanılan sulu/kuru akülerin bakımlarından hiçbir farkı da yoktur! Her iki durumda da bakım ve ömür faktörü benzerdir.Yalnız elektrik her zaman kesilmediğinden dolayı,araçların düzenli her gün kullanılıp ömür katsayısının daha da azaltılması gibi bir durumu yoktur,tek fark çalışma sürelerindedir,başka bir çalışma farklılğı da yoktur,bunu aklınızdan çıkarın,eğer bu tür düşünceleriniz de varsa eğer!

27 volt derken seri bağlı iki grubu kastediyorsunuz herhalde büyük olasılıkla.27 voltsa seri bağlı 2 akü için bu değer,tek akü için bu değer 13.50 volt demektir.Bu voltaj değeri en fazla 13.20 volt seviyelerinde ölçülebilen otomatik şarjlı ups akü iç sistemlerine göre bana göre biraz fazla yüksektir.Şarj cihazınız sürekli şarjda kalıp da,bu değere kadar kendiliğinden mi yükselmiştir,yoksa otomatik şarj ünitesinin şarj kesme kısmında mı bir sıkıntı söz konusudur buna bir bakarsanız iyi olur.

Yükteki değerinin de 17 volta kadar inmesi normal,çünkü ayni araçların marş motorunu yüklü olarak çevirdiği gibi (Otomobil motorundaki gibi) jeneratör de alternatöre direk akuple bağlı olarak çalışıyor,ilk anda sürtünme kuvvetleri (Yağlama sistemi olsa dahi) yağın soğuk havada araçlardaki motora yapıştığı,akıcılığı azaldığı gibi,jeneratör de ilk kalkışta mekanik ve elektriksel frenlemelerle,marş motorunun bağlı olup çevirdiği içten yanmalı motordaki,soğuk durumdaki viskozite (Yapışkanlık) nedeniyle,yükteki dc. motorların fazla akım çekmesinde de olduğu gibi,çok fazla akımı çekecektir.Bir ups için de inverterle çalışma sırasında,bu akünün kutup başlarında oldukça fazla gerilim düşümü olur,bunu çok iyi de biliyorsunuz.Yani bu jeneratörün ilk hareketinde çekilen fazla akımla kutup başlarında fazlaca voltaj düşümü yine olacaktır,bu son derece normaldir.Çünkü marş motorunun mili boşta dönüyor da olmayıp,bir dizel veya benzinli motoru çevirmeye uğraşmakta,gizli iç kuvvetleri,sürtünme,viskozite,vb.yenmeye çalışmaktadır.

Sonuç olarak jeneratörde kullanılan bu akülerin bakımı,ömür (Döngü=saykıl sayısı) faktörü de ayni araçlardaki gibidir,ancak çalışma süresinin her zaman olmayışı (Elektriğin kesilme periyodunun uzaklığı) yüzünden,arada sırada yüklü olarak çalışan bir marş motorunun aküyü ne kadar ömür ve kullanma şartları açısından ömründen düşüreceğini kestirme hesapla tahmin edip,kesintisiz gücün de her zaman hazırda beklemesi gerekliliği de gözetilip,buna göre jeneratör aküleri için periyodik bakım takvimi hazırlamanız da gerekir.Araçlarda normalde 4-6 yıl arası olan akü ömrünün jeneratör kullanılmadığı bu zaman içinde boşta beklese bile,zamanla oluşan istenmeyen sulfatlanma,iç gözlerde arıza,şarj tutmayan gözler,vb. her an sürpriz olarak birtakım arızaların ortaya çıkabileceği her an düşünülerek çok dikkatli takip edilmesi de gerekecektir.Kanımca akü takip kartının tutulması çok daha iyi olacaktır.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Jeneratörde kullanılan aküler kaç Ah lik. Boştaki voltaj dediğinizde 2 adet 12 volt akü kullanıldığı anlaşılıyor. Kış günlerinde sorunsuz çalıştırıyor ise önümüz yaz sorun çıkarmaz. Bir de marş esnasında tek akü voltajını da ölçün ikisi de eşit ise iyi. Eğer yeni iken de 17 volta düşüyordu ise zaten akü kapasitesi maliyet hesabı ile en düşük seçilmiştir. Yeni akü alma durumunda kapasitesini daha yüksek seçin. Şarj ünitesi daha yavaş şarj eder ama sorun çıkmaz. Aküler otomobillerde bile 5 yıl hizmet verebiliyorlar sabit jeneratörde rahatlıkla daha uzun süre çalışırlar.
 
Akünün testi için yüklemeli tip voltmetre kullanılır. Kısaca istenen seviyede aküye yük bindirilir 100A-200A-500A vs gerilim durumu ölçülür ona göre akü durumuna karar verilir.

4 yıllık akünüzün ne kadar güvenilir olduğunu anlamanızın başka bir yolu yok maalesef. İlerde çalışmama riski var ancak bu ilerisi ne zaman onu yorumlamamız mümkün değil.

Çalışmama durumunda olabilecek bir aksaklığı önlemek için ya akülerinizi test edeceksiniz, yada yedek bir akü gurubu oluşturup herhangi bir aksaklıkta onları devreye alacaksınız. Böyle bir şey yapmak isterseniz marina tipi akü şalterlerinden kullanabilirsiniz.

Kuru akünün fiyatı standart sulu tip starter aküye göre oldukça pahalıdır sizin batarya kapasitenizde büyük o yüzden sulu akü daha uygun bir seçenek. (Daha sık değişim yapılabilir)

Saygılar...

Aslında yedek bir akü grubu oluşturma fikrim öteden beri vardı...marina tipi akü şalterini açıklayabilir misiniz? Ankara piyasasından temin edebilr miyim? Bağlantıları nasıl yapılmalıdır...v.s.


KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Aslında yedek bir akü grubu oluşturma fikrim öteden beri vardı...marina tipi akü şalterini açıklayabilir misiniz? Ankara piyasasından temin edebilr miyim? Bağlantıları nasıl yapılmalıdır...v.s.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.

Suat Karaosman - Dizel / MODEL 721 AKÜ SEÇİCİ ŞALTERİ – 310 AMPER DEVAMLI / 500AMPER GECİCİ – 1000AMPER 10 SANİYE

Yukarıdaki linkteki gibi bir ürün olabilir. Kullandığımız gerilim 24 Volt yani çok düşük bu nedenle kabloları çok kısa tutmanız lazım ve oldukça kalın olmalı. Yoksa gerilim düşümü çok fazla olur.

Şarj ederken ana akü grubu ile yedek grubu aynı anda şarj etmeyin.

Birde ölçtüğünüz 17 Volt gerilim kutup başı gerilimi mi yoksa marş motorunun girişinden(kalın kablo) mi ölçtünüz?

Saygılar...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,837
Mesajlar
930,654
Kullanıcılar
452,669
Son üye
koraykahvecioglu79@gmail.

Yeni konular

Geri
Üst