Jeneratör akü

Arkadaşlar benim çalıştığım projede 750 kva jeneratör var 3 yıllık 2 adet 200 ah akü var.Geçen gün arkadaş sularını kontrol ederken kapağı açtıktan 1-2 saniye sonra akü gözünün biri patlamış(siğara yada çakmak vs.kullanılmadı) hemen hastanaye gitti bir sıkıntı yok allaha şükür ama benim sorum kuru akü kullanma riski nedir.yada aküleri daha sağlıklı nasıl kontrol ederiz.bende devamlı bakıyordum sularına ama şimdi bende tırstım.sevis geldi aküyü değiştirdi.olabilir dedi.3 yıl olmuş değişmesi lazım dedi.Aküler daha önce aşırı şarz olmuştu.redresörü değiştirmişlerdi.Ömrü azalmış olabilir dedi.Bizde mecburen hepsini değişitrç dedik.Şimdi amacım madem değişecek kuru akü olsun diyorum.yorumlarınızı bekliyorum
 
Kuru akü kullanabilirsiniz.Jeneratörler,kritik makinalar olduğundan,sorun olmasa bile,akülerin,max 3 yıl-
dabir değiştirilmesinde yarar var.Böyle düşünülünce,2-3 yıldabir değiştirilecek akünün,daha pahalı bir tip-
le değiştirilmesi de ayrıca düşünülmeli !Eğer sulu tip akü kullanılıyor ise,iş güvenliği yönünden,çalışmaya
başlanılmadan önce,gözü korumak için,özel gözlük kullanılması gerekir ( göz kenarlarına kadar koruyan
tip ).
 
aküler sürekli şarjda olduğu için bozulma mümkün olabilir ama bunu yılla ölçmek yanlış. akünün i,ç direnci ile alakalı bir şey. redresörü söküp öyle okuyunuz . eğer hakikaten 27 volt ise hiç problem yok demektir . ama 25 ten aşağıda ise ileride patlayacak demektir. arkadaşımın aksine jeneratörde kuru tip akü tavsiye etmiyorum. eğer kuru tip akü alacaksanız jeneratörün şarj redresörünü ona uygun bir redsesör ile değiştirin. şu an türkiytede imalatçıların aktığı redresörlerden 1 2 tanesi kuru tip aküye uygun. sürekli tampon şarjda olduğu için makine güzel redresör.olmalı. aksi halde sanayide yapılan aküler daha verimli çalışıyor. su eksiltiyor zaman zamanm suyunu ilave edip devam ediyorsunuz.
Bu uygun olan redresör marka bilgileri varmıdır.?
 
İşe göre alet edavat ... Gözlük(hatta yüzü koruyacak), asite dayanıklı vücudu komple koruyan yağmurluk tarzı plastik giysi, eldiven, lastik çizme!
 
herkeze merhaba arkadaşlar elimde emsa 270 kvlık jeneratör var star verdiğimde jeneratör ilk 2 saniye marş basıyor sonra kendiliğinden marşı kesiyor neden olabilir bilgisi olan yardımcı olabilirmi ACİL YARDIM saygılar hayırlı çalışmalar
 
herkeze merhaba arkadaşlar elimde emsa 270 kvlık jeneratör var star verdiğimde jeneratör ilk 2 saniye marş basıyor sonra kendiliğinden marşı kesiyor neden olabilir bilgisi olan yardımcı olabilirmi ACİL YARDIM saygılar hayırlı çalışmalar
Akünüz boşalmış bunun başka izahı yok ; sürekli redresör şarjı yoksa ve uzun süredir çalışmıyorsa ya da yıl olarak miadı dolmuşsa yapabileceğiniz bir şey yok . Geçen böyle bir durumda işyerindeki bir jeneratörü işyerindeki bir kamyondan takviye atarak çalıştırmaya çalıştım ; onun dahi gücü yetmedi ; sizin jeneratör nispeten daha küçük güçlü , belki olabilir sizde ; benim yaptığımı sizde bir deneyin imkanınız varsa . Acil akü lazım size tahminim.......
 
teşekür ederim aküleri bu gün şarja verdim şarja vermeden önce takviyede yaptım ama calışmadı aküleri şardan aldıktan sonra bir daha deneyecegim benimde tahminim bu yöndeydi ama yinede gözümden kaçmış bir şey olabilir diye düşündüm inşallah akülerdendir
 
herkeze merhaba arkadaşlar elimde emsa 270 kvlık jeneratör var star verdiğimde jeneratör ilk 2 saniye marş basıyor sonra kendiliğinden marşı kesiyor neden olabilir bilgisi olan yardımcı olabilirmi ACİL YARDIM saygılar hayırlı çalışmalar

2 saniye çok kısa bir süre. Dizel makinanın mili olması gerken marş hızında dönüyor mu? Marş motoru volana oturup takılı mı kalıyor? Marş motoru sürekli volana oturup kendini geri mi bırakıyor? Bunlara açıklık getirirseniz sorunu çözmek kolay olur.

Takviye ile çalıştırabilmeniz (sorun aküden ise) için kabloların çok kısa ve kaliteli olması lazım. Basit kablolar ile 100-150 Amper marş akımında bile ciddi zayıflama görülür.

1) Yarın bir multimetre ile akünün kutup başı gerilimini ölçün bu sırada başka biri motoru çalıştırmaya çalışsın. Eğer anormal bir düşüş görürseniz ve motor dönmüyorsa sorun muhtemelen akü kaynaklıdır.

2) Marş motoru volana oturuyorsa(tak sesi), gerilimi ölçerken marş motoru dönmüyor ve kutup başı gerilimi normal seviyede yani hiç düşme olmuyorsa marş motoru batarya kablolarında, marş motoru selenoidinde veya bir noktada (kutup başı veya motor batarya terminal noktası) gevşeklik var demektir.

Eğer multimetreniz yoksa ampulle de deneyebilirsiniz. Arabanız varsa gözünüz marş motorunun çalışırken farları ne kadar zayıflattığına aşinadır.

DC pensampemetre varsa işiniz daha kolay.

Saygılar....
 

Forum istatistikleri

Konular
129,740
Mesajlar
929,463
Kullanıcılar
452,467
Son üye
smtozn97

Yeni konular

Geri
Üst