Jeneratör Startı İLe Akülerin Patlaması

Nacreseng

Üye
Katılım
15 Haz 2009
Mesajlar
46
Puanları
1
Aslında iki sorum mevcut. 1--350 kVA 280 kw cosfi 0.8 olan bir jeneratörümüz var.Tesis boşta iken çalıştırma yaparken akü grupları patlıyor neden olabilir.2 adet seri 12 v 180 Ah-1100A (EN) inci marka akü en sonuncu.bazen hiç sıkıntı olmuyor.
2--Bu tesiste iki adet aynı yüke aynı motorlara sahip tesisler var.paralel çalışıyorlar.Ama elektrik gittiginde sadece biri için çalışma yapıyoruz.ama bir tesisimizde sıkıntı yokken yine aynı çalışma prensibi olan 2 adet motorumuz aynı anda çalışıyor 4-5 defa start aldırınca ancak çalışıyor ama yüke girdiginde termik atıyor tabi bunda jeneratörümüze bişey olmuyor 1. tesisimizin termikleri atıyor..degerleri aynı olan boyle iki tesis için fark neden olabilir.önerisi olan arkadaslar teşekkürler.
 
Son düzenleme:
otomatik start varsa.marş sistemi otomatik olarak devreye girdiğinde devreden çıkmıyordur.yada marş motoru kontaktörü devrede takılı kalıyordur.buda akünün patlamasına sebep olabilir.
 
manuel start var.o zaman bi açmak lazım anladığım.Tşkler..
 
Aslında iki sorum mevcut. 1--350 kVA 280 kw cosfi 0.8 olan bir jeneratörümüz var.Tesis boşta iken çalıştırma yaparken akü grupları patlıyor neden olabilir.2 adet seri 12 v 180 Ah-1100A (EN) inci marka akü en sonuncu.bazen hiç sıkıntı olmuyor.
2--Bu tesiste iki adet aynı yüke aynı motorlara sahip tesisler var.paralel çalışıyorlar.Ama elektrik gittiginde sadece biri için çalışma yapıyoruz.ama bir tesisimizde sıkıntı yokken yine aynı çalışma prensibi olan 2 adet motorumuz aynı anda çalışıyor 4-5 defa start aldırınca ancak çalışıyor ama yüke girdiginde termik atıyor tabi bunda jeneratörümüze bişey olmuyor 1. tesisimizin termikleri atıyor..degerleri aynı olan boyle iki tesis için fark neden olabilir.önerisi olan arkadaslar teşekkürler.




Benim şahsi görüşüm jeneratörünüz beslediğiniz motorların demeraj akımlarını karşılamıyor motorlar yol adıktan sonra akımları düştüğü için sorun yaşanmıyor jeneratör ve trafolarda etiket değerinin üstündeki güçleri anlık yüklenirlerse gerilim çökmesi meydana gelir.

örneğin jeneratörünüzün etiketinde 280 kw 425 amper yazıyorsa bu değere kadar gerilimde sıkıntı olmaz ama üstünde bir değer çekilirse örneğin 350 kw bu defa jeneratörünüz bayılacaktır veya stop edecektir ve demeraj akımı boyunca faz-faz arası geriliminiz 380 volta ulaşamayacaktır dolayısıyla faz nötr geriliminizde 220 voltun altına düşecektir muhtemelen kumanda kontaktörleri yükü bırakacaktır

size tavsiyem motorları sürücü ile sürerseniz demaraj akımlarını düşürürsünüz buda sorununuzu çözer
 
Aslında iki sorum mevcut. 1--350 kVA 280 kw cosfi 0.8 olan bir jeneratörümüz var.Tesis boşta iken çalıştırma yaparken akü grupları patlıyor neden olabilir

Akü patlıyor derken jeneratör akülerimi ?
Patlamadan kastınız bozuluyormu,eriyormu,hücrelerden tık,tık sesmi geliyor 0 volta mı iniyor?
Daha detaylı bilgi verirseniz yardımcı olabiliriz
 
delta 20 jeneratör aküleri.kapaklar asit atıyor şişme oluyor kapaklar patlıyor.
 
büyük ihtimal akü şarj sistemi ile ilgili sıkıntı yaşıyorsunuz.
 
delta 20 jeneratör aküleri.kapaklar asit atıyor şişme oluyor kapaklar patlıyor.

Jeneratörü çalıştrımadan akü kutup başlarına multimetreyi bağlayın, akü kablosunada DC amper ölçen bir ampermetre bağlayın,ölçü aletlerini MIN-MAX moduna alın
1-Jeneratör çalışmadan akım ve voltaj değerleri
2-Jeneratör start alırken minumum akım ve voltaj değerleri
3-Jeneratör çalışdıktan sonraki akım ve voltaj değerleri
bunların ortalama ve.min-max değerlerini alınız bunlara göre bir yorum yapabiliriz.
 
oto elektrikçimizi çagırdım aküleri ölçtü start aldırdık sıkıntı yok dedi.neyse prop başlarını söktü lehim yaptı yapışma olmuş gevşeklikten buda içerden atlama olur dedi açtı kapaklarını hava tuttu.gres filan sürdük .Çalıştırdık yine sıkıntı yok şimdilik bakalım.bilgi yazan arkadaslar için tşkler
 

Forum istatistikleri

Konular
129,711
Mesajlar
929,163
Kullanıcılar
452,416
Son üye
Dadaşş2

Yeni konular

Geri
Üst