Jeneratörlerde dizel governor

ufuk82

Üye
Katılım
16 Ocak 2007
Mesajlar
72
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar dizel jeneratörlerde elektronik governor sistemi nasıl çalışır yani genelde yakıt sisteminde ;

Governor type Electronic, governing to ISO 8528-5
class G3

Şu ibareyi görmüşsünüzdür nasıl frekansı ayarlar bu sistem bununla ilgili biraz teknik bilgiye dökümana ihtiyacım var Normalde AVR kontrol göze batıyor bu sistem hakkında bilgisi olan ustalar yardımcı olabilirse sevirim.Çizim olursa ayrıca sevirim yardımlarınız için teşekkürler..
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Arkadaşlar dizel jeneratörlerde elektronik governor sistemi nasıl çalışır yani genelde yakıt sisteminde ;

Governor type Electronic, governing to ISO 8528-5
class G3

Şu ibareyi görmüşsünüzdür nasıl frekansı ayarlar bu sistem bununla ilgili biraz teknik bilgiye dökümana ihtiyacım var Normalde AVR kontrol göze batıyor bu sistem hakkında bilgisi olan ustalar yardımcı olabilirse sevirim.Çizim olursa ayrıca sevirim yardımlarınız için teşekkürler..

arkadaşlar ben de ufuk arkadaşımızın sordugu sorulara cevap istiyorum.Bilgili arkadaşlar lütfen bi el atın;);):rolleyes:
 
Merhabalar,
Elektronik gavarnörlü motorlarda moroun çalışmasını yakıt sistemi açmada yakıt miktarının ayarlanmöasın da ve yakıt yolunun kapatılması gibi işlemleri gavarnör kumanda sı ile yapılır.
Üzerinde bağlantı terminallerine yakıt pompası üzerinde bulunun aktuatör den gelen kablolar ve motor volan böümünde bulunan picap sinyali kablosu bağlantısı yapılır .
jeneratör kontrol cihazının yakıt (stop çıkışı) gavarnör'ün + belemesine bağlantısı yapılır.
çalışması ise dizel motora çalış komutu verilince gavarnör ünitesine besleme gelir actuatör çıkışı volan den gelen sinyal voltajına göre actuatör çıkışı enerjilenir ve yakıt yolu açılmış olur üzerinde ayarlanan speed hız ayarı sabit ayarlandığı şekilde frekansı sabit tutar ve motor çalışıtığı sürece volan dan sinyal okumaya ve hız düşerse actuatöre gönderdiği sinyal voltajı artar bu şekilde motorun devrini sabitler
Governors America Corp. - Vertically Integrated Engine Control Products | 103 Series Delphi DPG/DP210 Pump

Governors America Corp. - Vertically Integrated Engine Control Products | ESD5500E Series
http://www.governors-america.com/esd5500e_series.html
http://www.governors-america.com/magnetic_speed_sensors.html

umarım yardımcı olmuşumdur.
iyi çalışmalar.
 
arkadaşlar ekte gavarnörün bağlantı şekli mevcut elime ulaştıkca devamı gelecek...
 

Ekli dosyalar

  • speed-control-GAC-ESD5500.pdf
    86.3 KB · Görüntüleme: 253
bu govarnör eger arızalı ise iptal edip gecici olarak caliştırma şansımız olurmuu
 
Tabiki olur fakat bu gibi durumlarda jeneratörünüzün hız ayarını kendiniz yapıp sabitlemeniz gerekmekte ve jeneratörüzün yükünün aşırı hareketli olmaması gerekmektedir.
 
Bizim Jeneratörlerde governor ile elektriksel kontrol yapıyoruz.Freedoom arkadaşın yaptığı yorum doğru.
 
benim icinde bu konu cok onemli bizde senkron 5 adet jenerator kullaniyoruz bazen arada birilerinde problem olusuyor kimisinde gerilim dusuyor veya devir 1520 d/d ve frekan 50.2 hz oluyor kimi zaman jenerator kapanirken titreme yapiyor voltaj bi cikiyor bir dusuyor ..
 

Forum istatistikleri

Konular
128,768
Mesajlar
920,315
Kullanıcılar
450,838
Son üye
caglar48

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst