Köprü diyot

Cok uzun yıllar önce, çalışdıgım Tekstil sektörunde, kumas sarma yönünü (pasaj) sayan numaratör vardı.Çok sıklıkla, ona enerji kontagı bozuyordu. Kontaga, paralel bir dıyot(1N4007) bagladım. Sorun bitti. İşletmecilerde, pasaj sayısını saymak için makına başında, eleman bekletmekten kurtuldu.
 
Eski araçların ateşleme sistemlerini şu anda hatırlamak isteyenlere biraz nostalji yapayım o zaman ; platin kontak - meksefe (kutupsuz kondansatör) şeklindeki birbirlerinden ayrılmaz ve muhteşem olan ikilisiydi. Eski tip platin-akü-ateşleme bobini (Delco ateşleme sistemi) uygulamasında platinlerin meme yapmaması platinlere distribütör kapağının altındaki paralel bağlı meksefeler ile sağlanmış oluyordu.

Selenoid veya röle enerjilendirme bobini - transistör > ters paralel diyotlu ters akımlara karşı korunma uygulaması eskiden beri transistörleri bobinin ters akımından korumak için bilinen iyi bir korunma sistemiydi.

Selenoid - köprü diyot için de köprü diyodun yarıiletkenini ters akımdan korumak için transistor - rölenin bobininden korunmasındaki gibi ayni korunmayı benzer düşünceyle kullanmayı biz o anlarda düşünebildik.

Sn. Zeybek ; tekstil işletmesinde sık sık açılıp kontaklar arasına ayni araç eski ateşleme sistemindeki uygulamayı yani bir meksefeyi sık açılıp kapanan bu kontaklara paralel koysaydınız bu korunma yine sağlanırdı diye düşünüyorum, ama siz ters diyotla deneyip çok olumlu bir sonucu yine net olarak almışsınız.

Açılıp kapanan kontaklarda paralel kutupsuz kondansatörleri, selenoidin self indüksiyonundan korunmak içinse genelde ters paralel diyotların onlara paralel olarak bağlanması uzun zamandır çok iyi bilinen ve iyi koruyan uygulamalar şeklinde kullanılıyor. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Ben yazacaktım ustam meksefe muhabbetini Yalniz platinin meme yapmaması için kullanılır meksefe . Herhalde telefonun azizliği ile yanlış yazdın.
 
meksefe, meksefe dir, değişmez. Piyasa adı meksefe. Sayın, Binbaşımi kutupsuz konsatör olarak acıkladı ama. Karademırcıler (piyasa)meksefe bilir.
 
Bu köprü diyotun çıkışında yüksek kapasiteli bir kapasitor varsa bu kapasitor ilk sarj anında kısa devre akımı cekiyor olabilir.

Arkadasimiz önce motor ve devre bilgilerini atsın ona göre yorum yapalım.
 
Ustam ben 1n4007 den köprü yapsam olurmu dedim aslında 4 diyot ile, motor 18 volt ile çalışıyor, motor çekince 3 saniye sonra bırakıyor üstünde ki değerleri okuyamadım ama 50 amper çektiğini sanmıyorum konuya resmini atacağım
 
Çekilen akım değil sorun . Açma kapama anlarında oluşan pik gerilim sizin diyotlari cortlatan. 1n4007 diyot u kürdan yerine kullanıp dişlerini karıştırır o devre . Arkadaşların önerisi çok mantıklı. Ters diyot bağlamalısınız.
 
Bu kadar azman bir selenoid 18 voltta dünyanın amperini çekebilir, kablo kesitleri akü marş motorunun çekme-bırakma selenoidinin kablosu kadar kalın kesitli. Selenoidin sargılarında sargı yalıtımında izolasyon bozulması içten olabilir, köprü diyotun aşırı akım çekip yanmasında bunun asıl nedenini bulmak için, bu selenoidin üst bağlantı pabuçlarını söküp avometreyle omaj ölçümünü yapın. Bu selenoidin yedek parça olarak sıfır orijinali de elinizde yedek parça olarak varsa eğer onun omajıyla makinedekinin omaj değerini birebir mukayese edin. Böylece iç sarımlarında kısmen kısa devre olup olmadığı bu yolla ortaya çıkabilir. Selenoidle ilgili olarak düşüncem bu şekildedir, yani makinedekinin omaj ölçümünü alıp kullanılmamış (sıfır) olanıyla omaj ölçümü kıyasının yapılmasıdır. Çünkü içten kısmen kısa devreli sargılar varsa bu yüzden sargı omajı iyice düşeceğinden 18 volt DC' de daha aşırı amperleri çekebilir, köprü diyotun asıl bozulma sebebi büyük bir olasılıkla iç sargı kısa devresi yüzünden olabilir.

Zaten bu köprü diyodun bozulma nedeni olarak 2 'sinin üzerinde en çok durmuştuk; 1- Çok aşırı akımların etiket değerlerinin çok üzerinde çekilmesi 2- Ters akımların köprüyü etkileyip bozabilmiş olması. Ama ben yine de en çok 1. sinin üzerinde ağırlıklı olarak duruyorum, yani anormal amperlerin bozulan sargı yapısıyla bu sargılardan geçebilmesi. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…