Kaliteli Hoparlör Kabini Yapımı

Tabii geçebiliriz fakat bu kondansatörler normal kondansatörlerden biraz büyük gibiler. Tam ölçüsünü bilmiyorum ama 250V versiyonda oldukları için kartta 3x2 cmlik bir alan kaplar gibi görünüyor.

Bu arada sipariş verdiğim liste şöyle, mid için kullanılması muhtemel iki ayrı kondansatörü de sipariş ettim. (Türkiye'ye doğru yola çıkmış görünüyor sonunda Ptt ile gelmesi problem. Umarım hızlı gelir.)

Kabinlerdeki tizler 8, midler 4, basslar ise 4+4 toplam 8 ohm değerinde olmuş oldu. Midlerin 4 Ohm olması biraz problem olacak gibi kazancı da yüksek olursa eğer.

x2 8.2uF 250V
x2 2.2uF 250V
x2 22uF 250V
x2 10uF 250V
x3 3.3uF 250V

Taş Dirençler (Bunları henüz almadım)
x2 8 Ohm 5W+
x2 4 Ohm 5W+
 
DAŞ dirençler daha güçlü olsa iyi olur.
Hoparlör omajına göre alacağız. Mid'in empedansı bizi bağlamıyor. Zaten önünde DAŞ direnç olacağı için empedans eşitlenecektir.
Fazla gondansatör alman iyi olmuş. Gerekirse paralel kullanarak ilgili yerde kullanırız.
 
Elimde boşta duran hem delikli kart hemde bakır plaketlerden var. Onları kullanacağım.
Önceki mesajlara bakıp devre şemasını çıkarabilirsem buraya yükleyeceğim.

Bu arada elimdeki malzemelerden şu an kullandığım crossoverdaki mid kondansatörü yerine kullanabileceğim birkaç eleman buldum. Çeyizin bir kısmını döktüm masaya Fotoğrafları ektedir
 

Ekli dosyalar

  • 013b72b1-0c94-4ef1-ba59-6e7b05bf6284.jpg
    357.6 KB · Görüntüleme: 9
  • bipolar-kondansator.jpg
    327.3 KB · Görüntüleme: 6
Son düzenleme:
Kabin yapımının esasları fiziksel olarak mid sesleri bağlamaz. O yüzden mid sesler için test karşılaştırması yapmayabilirsin.
Sonuçta eski mid hoparlörünün de bir değeri ve karakteristiği vardır.
Önemli olan mid kazancını dengeleyebilmektir. Çünkü en fazla kazanç mid seslerdedir.
Eğer uygun kondansatör bulamazsan yeni kabindeki mid hoparlörü de devreden çıkartırsın. Böylece kulak ile bass seslere yoğunlaşabilirsin.
 
Evet biliyorum ama bununla uğraşmamın asıl sebebi karttaki bobinlerde problem olup olmadığını öğrenmekti. Ama ne yaptıysam mid kısmını çalıştıramadım. Neyse bu halde bırakıyorum.

Kartın şemasını bitirdiğimde buraya yükleyeceğim
 
Bobinlerin ölçümü kolaydır.
Ohm metre ile bobinin iki ucundan ölç. Birkaç ohm direnç görürsen bobinler sağlamdır.

EK BİLGİ ŞEMASI:
@Yunusgr iyicene bak.
 
Son düzenleme:
Anlaşıldı, buna göre PCB tasarımına bakacağım. Burada belirsiz olan kart baskısını hazırlarken switch in uyumlu olacağı delikler. O kısmı alacağım parçaya göre ayarlarım direkt.

Bu arada 8.2 uF değerinde bir tane kondansatör daha var boşta. Ama gerek kalmadı galiba.

İlk gönderdiğim tasarımda benim aklımda mid kısmı için bobinleri iptal edip orayı taş dirençle halledeceğiz diye kalmıştı. Sanki öyle bişey hatırlıyor gibiyim. O yüzden de iki bobini seri bağlamıştım
 
Son düzenleme:
8.2uF gerekirse mid kondansatörüne parelel kullanılabilir. Böylece mid alt kesim frekansları 400Hz lere indirilir.
Ya da bass hop'ların frekansını yükseltmek için 8.2 yi 10uf yerine takar 10uF'u da 22uF'a paralelleriz.
Switch sorun olmaz. Dışardan bile koyabilirsin. Dolayısı ile 3 tane kablo ile bağlantı yapabilirsin.
 
Bir yeni güncelleme

PCB kartını da hazırladım, hazırlarken biraz kafa yaktı çünkü çizimi Photoshop'tan yaptım.
Hataları var ise düzeltmek veya değiştirebilmek için paylaşıyorum. Kartın ölçüsü 10cm x 9.5cm.

8.2 uF kondansatörü mid çıkışına paralel olarak bağladım fakat kullanmak istemezsek oraya jumper atabiliriz.

Not: Devre üzerindeki elemanların büyüklükleri ölçülü değildir. Bütün elemanları topladığımda eni boyu ölçülüp buna göre devre yollarında değişiklik yapmak gerekir. Bu tasarımı biraz taslak olarak düşünebiliriz.
 

Ekli dosyalar

  • crossover-alt.png
    32.6 KB · Görüntüleme: 5
  • crossover-on.png
    75.9 KB · Görüntüleme: 6
  • crossover-tum.png
    46.3 KB · Görüntüleme: 5
Şipirdek.
Ancak bir hata var.
3.3uF gondansatör 2.2uF'a değil 22uF a paralel takılacaktı.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…