Karavan elektriği

Bunları niye aynı anda çalıştıracak bir sistem kurmayı düşünüyorsunuz ki?

Sistemi olmazsa olmaz ihtiyaçlar + en yüksek güç çeken makine olarak kurgularsanız daha sağlıklı olur bana kalırsa. Diğerlerinide sıra ile çalıştırırsınız. Sistemde fırın çalışırken bulaşık makinesi ce çamaşır makinesi çalışmasın yani. Birinin işi bitince diğerini çalıştırmak daha makulu güç talebi ortaya koyar. Yoksa hepsini aynı anda çalıştırayım dediniz mi iş 7-10 KW lara kadar uzar gider.
İster istemez sıra ile çalıltırmak zorunda. Arkadaşa kurduğumuz 2x200Ah akü ve 2x205Wh panel ve de 3kw akıllı inverter ile yaz güneşi ile ısıtmasız çamaşır makinesi çalıştırabiliyordu. Kış aylarında o da zor.
 
Merhabalar iyi akşamlar dilerim.Karavan yapmayı düşünüyorum yapmadan önce elektrik tesisatı ve aküler hakkında aklıma takılan bir kaç şey var. Öncelikle karavanıma 48V 200Ah akü koyup 48V 5.5KW çıkışlı bir inverter bağlasam ve bu inverter tam güçte çalışırsa kaç saat yeterli olur ? Formülü varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Otobüs karavan yapmayı düşündüğüm için tepeye solar panel de bağlayıp enerji üretmek istiyorum. 4 tane 400Watt solar panel koyarsam yeterli olur mu ? Son olarak aküden invertere giden kabloları kaç mm2 kullanmalıyım ? Tavsiyelerinizi bekliyorum.
İyi akşamlar
Şartlar
1-Profesyonel kurulum 2000w-2400w panel
2-Saat yerel şartlara bağlı olarak Saat 10 ila 14 arası kullanım.
3-Güçlü makinaların sıralı kullanımı
4-Gün içi sadece bir güçlü cihaz kullanımı,
5-Panellerden Artık enerji kalması durumunda 2. cihaz kullanımı
6-Klima kullanımına ara verme,
konularını yönetebilecekseniz olabilir.
Aküler üzerinden yönetmeyi düşünmemenizde yarar vardır.
Saygılar.
 
Bulaşık makinesinde suyun sıcaklığı yüksek yani rezistans çoğunlukla devrede olacağından kuvvetli akım çeker, kısacası olmaz. Çamaşır makinesi soğuk suyla yada 20 derece gibi düşük sıcaklıklarda belki çalıştırılabilir.

Klimaların 12 ve 24 Volt olanları var.

Yüksek deşarj akımı akülerin de erken yıpranmasına sebep olacaktır. Eğer konaklayacağınız yerde dışarıdan 220 V almayacaksanız, kuvvetli akım çeken ürünleri kullanmanız çok zor olacaktır.

Benim esas merak ettiğim konu inverter gibi şebekeden bağımsız çalışan sistemlerde topraklama vb işlemlerin nasıl yapıldığı. IT sistem gibi mi? Bilen arkadaşlarımız katkıda bulunursa hepimiz için faydalı olur.
Mobil sistemlerde gerçek toprak yok. Elektrik projesine baktığınızda ya common negative ya da common pozitif olabilir. Kullanılan cihazlar da buna göre seçilir. (Özellikle solar şarj kontrolcü) İzafi bir sıfır noktası gibi. Çoğunlukla negatif sıfır kabul edilir.
Merhabalar iyi akşamlar dilerim.Karavan yapmayı düşünüyorum yapmadan önce elektrik tesisatı ve aküler hakkında aklıma takılan bir kaç şey var. Öncelikle karavanıma 48V 200Ah akü koyup 48V 5.5KW çıkışlı bir inverter bağlasam ve bu inverter tam güçte çalışırsa kaç saat yeterli olur ? Formülü varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Otobüs karavan yapmayı düşündüğüm için tepeye solar panel de bağlayıp enerji üretmek istiyorum. 4 tane 400Watt solar panel koyarsam yeterli olur mu ? Son olarak aküden invertere giden kabloları kaç mm2 kullanmalıyım ? Tavsiyelerinizi bekliyorum.
5.5KW çıkışlı bir inverter
>Sakın akıllı inverter almayın. Mobil taşıtlarda sarsıntı ve nem olduğu için [aslında verim/güvenlik] verimli olmuyor.

Düşük watt da olsa toroid trafolu marin cihazlar almanızı öneririm.
TopCon PV ler ucuzladı. 1,5metrekarede de 430w lar satılıyor. DIYrv with Tito'nun dediği gibi "ne kadar sığdırabiliyorsunuz o kadar takın."

Herşey bütçeye bağlı. Bende 2 panel (2S 375w HC MBB) küçük bir LiFePO4 var güneşli günlerde DoD %20lerde.[yük olarak 2 buzdolabı LED ve laptop kullanıyorum. Hepsi DC] Para olduğu sürece çalıştıramayacağınız birşey yok. Yabancılar HV batarya takıp (genelde kullanım ömrü dolmuş ucuz EV bataryası) hybrid inverter çalıştırıyor.
 
Son düzenleme:
Mobil sistemlerde gerçek toprak yok. Elektrik projesine baktığınızda ya common negative ya da common pozitif olabilir. Kullanılan cihazlar da buna göre seçilir. (Özellikle solar şarj kontrolcü) İzafi bir sıfır noktası gibi. Çoğunlukla negatif sıfır kabul edilir.

5.5KW çıkışlı bir inverter
>Sakın akıllı inverter almayın. Mobil taşıtlarda sarsıntı ve nem olduğu için [aslında verim/güvenlik] verimli olmuyor.

Düşük watt da olsa toroid trafolu marin cihazlar almanızı öneririm.
TopCon PV ler ucuzladı. 1,5metrekarede de 430w lar satılıyor. DIYrv with Tito'nun dediği gibi "ne kadar sığdırabiliyorsunuz o kadar takın."

Herşey bütçeye bağlı. Bende 2 panel (2S 375w HC MBB) küçük bir LiFePO4 var güneşli günlerde DoD %20lerde.[yük olarak 2 buzdolabı LED ve laptop kullanıyorum. Hepsi DC] Para olduğu sürece çalıştıramayacağınız birşey yok. Yabancılar HV batarya takıp (genelde kullanım ömrü dolmuş ucuz EV bataryası) hybrid inverter çalıştırıyor.
Tamamen topraktan izole mi?
 
Karavanın kamp için hazır hale getirildiği kısa süreli ev gibi kullanıldığı zamanı kastetmiştim aslında.
Karavanınızda topraklama terminali yoksa şasiden uygun kablo çekip topraklayabilirsiniz.
Size kalmış.

Ben topraklama bağlantısı olmayan karavanda common negatif solar şarj kontrolcü kullanıyorum. Inverterım yok.
 
Karavanınızda topraklama terminali yoksa şasiden uygun kablo çekip topraklayabilirsiniz.
Size kalmış.

Ben topraklama bağlantısı olmayan karavanda common negatif solar şarj kontrolcü kullanıyorum. Inverterım yok.
Bu sistem elektrik tesisatlarındaki işletme topraklaması benzeri bir sistem olmuyor ama. Bilgiler için teşekkürler...
 
Bu sistem elektrik tesisatlarındaki işletme topraklaması benzeri bir sistem olmuyor ama. Bilgiler için teşekkürler...
hiç akaryakıt tankerlerini gördünüz mü otoyolda? hepsinde bir zincir vardır otoyola temas eder. acaba niye?
 

Forum istatistikleri

Konular
130,108
Mesajlar
933,182
Kullanıcılar
453,163
Son üye
gurkangunc

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst