KBWS-25D PWM sürücüsünün bir bileşeni yandı

Lehimledim ama olmadı. Bir şeyler ters gidiyor.

SMD yerine normal dirençlerden lehimledim. Zaten birbirlerine bağlı olarak gidiyorlar.

Fotoğrafa yakından bakınca dirençlerin nereye gittikleri belli oluyor. Sol üstteki ve alttaki (SMD'ler fotoğrafta sökülmüş) mosfetin GATE denen ayağına gidiyor. Mosfetin sağ ayağı da solda 124 yazan dirence gidiyor. Bunları güzelce lehimledim ama ölçünce motor çıkışında 330v DC ölçüyorum. Sanki bir bileşen daha yanmış ve göremiyorum.
 
@Suat_Korkmaz

SMD dirençle uğraşmak zordur. Normal dirençlede denemişsiniz ancak ben şunu sormak istiyorum.
Kartınızın resminde gördüğüm üzere 2 hattan biri yanarak patlamış diğeri ise sanırım lehimleme işlemi esnasında kalkmış.

Sorum ise 1 ile işaretlediğim hat siz sökerken kalktığını düşünmüyorum. Yanı 1 ile işaretlediğim kısım yok ikenmi mosfeti taktınız.

Eğer böyle ise o hattı bir bakır tel ile tamamlayıp kalın bir bakır tel ile tamamlamanız gerekiyor çünkü akom akıyor diğer eksik dirençleride tamamlarsanız tekrar test etmenizi isteyeceğim. Çünkü bu hat source - drain hattında ana enerjiyi taşıyan hattır. Bu olmazsa zaten çalışmaz.

Dikkatinizi çekeceğim resim alttadır. Umarım bu hattı tamamladığınızda çalışır.
 
Not birde kartın altınıda görmemde fayda var. Mosfetin bağlandığı aynı lokasyonun altınıda çekerseniz iyi olur.

İkinci öneri 2 nolu işaretin yanındaki kondansatör biraz fazla ısınmış orayı lehimlerken daha bir özenli davranmakta fayda var. Şimdilik çok kötü görünmüyor ama daha fazla aşırı ısıtmaya dayanamazlar. Eksik dirençleri tamamlayıp eksik olan hattı daha önceki işleminizde tamamlamadıysanız tamamlayıp tekrar denemekte fayda var.

Son not : Hep böyle aklıma geldikçe notlar ekliyorum. Bu durum sankı motor yani yük motoru devresinden aşırı akım çekilerek kısa devre olmuşçasına akım çekilmiş gibi görünüyor. En zayıf noktadan patlatarak arıza durumu oluşmuş. Kısa devre durumuna dikkat ediniz. Ekler ve kablo birleşimleri emniyetli olmasında yani iyi izoleli olmasında fayda var. Nihayetinde bu cihazlar hassas pahalı kolay bulunmayan ürünler.

En son not : Mosfetin gate ucuna yani resimde Q6 yazan uca kondansatör tarafından gelen direnci büyük dirençle bağlayıp direkt Q6 yazısının olduğu yere bacağını uzatarak lehimlemeniz daha kolay olacaktır.
 
Motor kaç volt , amper ve watt idi ve sürmeyi potansiyometre ile manual mı yoksa 0 - 10 volt gibi cnc nin kontrolü ilemi sağlıyorsunuz?
 
Fotoğrafta 1 ile işaretli kısmı ince bir kablo ile birleştirdim.

Haklısın, 2 nolu hatta bakır kısım kalktı.

2 ile işaretli yerdeki, o hattı kalkmış parça (kondansatör?) lehimlemeden dolayı zarar görmüş olabilir mi? Onu da değiştirmek istiyorum ama ne olduğunu bilmeyince! Üretici şirket maile cevap vermedi.

3 nolu kısımda direnç senin 2 ile işaretlediğin yerdeki dirençle birlikte mosfete gidiyor. İkisini de lehimledim.

Sana kartın detaylı fotoğraflarını çekeyim. Üst ve alt olarak.
 

Bu ölçüm sizi yanıltabilir doğruda olabilir. 310 volt - 330 volt DC gerilim görmek iki nedenden dolayı olabilir.

1- Bu kart pwm mantığı ile sürdüğü için çıkıştaki voltaj anlık olarak giriş voltajı yani 220 voltun doğrultulmasından elde edilen 310 voltu verir. Ölçü aletiniz bu tepe gerilimini görüyor olabilir. Yani bildiğimiz ölçü aleti ile bu çıkışı sağlıklı ölçemeyiz.

2- Yine taktığınız mosfet kısa devre olmuş ve girişteki yine doğrultulmuş 310 voltu direkt çıkışa veriyor olabilir.

Bu noktada ,

1- Yük testi hiç yaptınızmı ?
2- Yük olarak ne bağladınız motor bağladınız mı?
3- Motor bağladıysanız motor mili dönüyormu yoksa hiç dönmüyormu dönüyorsa sabit devirde maksimumdamı dönüyor yoksa sabit ama yavaş devirdemi dönüyor ?
4- Motor bağlamadan sadece ölçü aleti ile ölçerek çıkış voltajı düşüp yükseliyormu diye baktıysanız bu sizi yanıltmış olabilir. Yük olarak 2 adet 220 volt 100 watt akkor telli lamba bulup seri bağlantı yaparak motor çıkışına bağlayınız sonra yük altında testlerinizi yapınız.

Bu testte lambaların parlaklığı siz potansiyometreyi çevirdikçe değişiyormu değişmiyormu kontrolünü yapacaksınız.

Yorumlarınıza göre arızanın durumunu tekrar değerlendirebiliriz.
 
Evet motor takılı değilken ölçtüm. Yalnız potansiyometreyi tam kapalı ve tam açık iken ölçünce hep 330v ölçtüm. Tam kapalı iken sıfır veya sıfıra yakın gelmesi gerekmez mi?
 
Gerekmez.

Ölçüm yaparken bir yük olması gerekiyor. Çıkış PWM olması nedeniyle sürüş frekansında sürekli tepe gerilimine ulaşır. Çıkışta bulunan elektrolitik bir kondansatör varsa bu kondansatör tepe geriliminde şarj olur ve siz 310 voltu okursunuz.

Eksik parçaları yerine takmanız ve yük altında bir lamba olabilir ( hemen motor takmayın ) test etmekte fayda var.
 
Tamam. Bu akşam bir lamba ile deneme yapayım. Teşekkürler.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…