KBWS-25D PWM sürücüsünün bir bileşeni yandı

Elinizde koşu bandının paneli olduğuna göre,

Bir osiloskop ile ve dijital ölçü aleti ile ( osiloskop olması iyi olur ) elinizdeki hız kontrol ünitesinin bahsettiğiniz bağlantı pinlerinin sinyali izlenmeli.

Örnek veriyorum. pinin iki tanesinden besleme voltajı gidiyordur. +12 volt ve GND olabilir. Birinden çalış komutu için kontrol ünitesinden hız ünitesine röleye voltaj gidiyordur.

İşin can alıcı noktası o pinlerden hangisi ise siz koşu bandının kontrol butonlarına bastıkça hız kontrol kartına giden sinyali görmelisiniz. Bu pin pwm sinyalimi iletiyor 0 - 10 voltmu iletiyor 4 - 20 ma mi iletiyor yada arkadaşların bahsettiği gibi farklı bir iletişim protokolünümü kullanıyor öğrenmemiz gerekiyor.

Bence şahsi fikrim butonların olduğu kontrol kartı ya pwm sinyali gönderiyor yada 0 - 10 volt gönderiyor olabilir. Daha karmaşık bir kontrol iletişim protokolü kullanıyor olacağını sanmıyorum.

Şu noktada ölçemiyor isek butonlu ekranlı olan koşu bandı kontrol üzerinde ikinci karta giden pinlerin bakır hatlarını izlersek bir entegreye girmek zorunda. Bu kontrolcüyü tesbit edersek pwm mi 0 - 10 voltmu yada ne tür bir sinyal ürettiğini öğrenebilir bunu bypass ederek kendimiz bir potansiyometre vasıtası ile 0 - 10 volt verebilir yada basit bir pwm osilatör devresi kurup bu istediği sinyali verebiliriz düşüncesindeyim.

Ancak bu verilerle tetkik edip konuyu netleştirmek lazım. En güzeli bir osiloskop ile ölçmek pwm yada farklı ne gibi bir sinyal çıkıyor gözlemlemek gerekiyor. Diğer yönden ilerlemekte yolu biraz uzatır ancak yapılamaz değil yapılır.

Akşam imkanınız varsa ilk adım olarak kontrol panelindeki kontrol entegresi ne ise resimleyip adını belirtirseniz o yönde ilerlemiş oluruz.
 
Serkan,

Osiloskop veya dijital ölçü aletim yok malesef. Sadece basit bir multimetrem var. O da oyuncak sayılır.

Akşam detaylı fotoğraf çekip ekleyeyim.
 
Arkadaşlar,

Fotoğrafa dikkatli bakınca sarı okla işaretlediğim direnç yanan mosfetin altına doğru gidiyor. Mosfetin altı tahrip olduğuna göre bu direncin bağlantısı da kopmuş olabilir. Dirençleri lehimledikten sonra çalışmamasının sebebi bu olabilir.

Sizce bu direnç nereye didiyor olabilir? Oku takip edince mosfetin solundaki 124 yazan dirence gidiyormuş gibi görüyorum. Siz ne dersiniz?

Gerçi şirkete bunu da sordum. Cevap bekliyorum.
 
Hatti takip edip bakmak lazim. eger hat patlamis ise kendini belli eder. oradaki yollarda vernik yoksa iki ucu bakir olan yer varsa takip edilebilir.
 
Hatti takip edip bakmak lazim. eger hat patlamis ise kendini belli eder. oradaki yollarda vernik yoksa iki ucu bakir olan yer varsa takip edilebilir.
Serkan, sarı halka içine aldığım bileşenlerin ne olduklarını biliyor musun?
 
Ölçmek için osiloskop mu gerekiyor?
 
Kondansatör ölçmek için kapasitemetre gereklidir.

Ne yaptınız mosfetin altındaki hatta bakabildiniz mi Lehimlediğiniz son şekli resimleyebilirmisiniz? Bakalım.

Edit osiloskop için bir kaç forumda okuduğum kadarıyla bu tip cihazlara boşa para vermeyin diyorlar.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,852
Mesajlar
930,758
Kullanıcılar
452,707
Son üye
128bpm

Yeni konular

Geri
Üst